DMA inschakelen bij harde schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Vraagje: Hoeveel performance winst heb je eigenlijk als je DMA inschakelt onder Windows (98/SE/ME)?

En waarom is DMA eigenlijk niet standaard ingeschakeld?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Geeft inderdaad snelheidswinst, alleen sommige systeemen worden daardoor minder stabiel. vandaar dat het std. uit staat.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

DMA Staat niet standaart ingeschakelt omdat niet ieder moederbord/hdd dma ondersteunt

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Heb systemen wel eens zien crashen na het inschakelen dan zit er niets anders op dan in de veilige-modus op te starten en de instelling ongedaan te maken

Murphy was an optimist

Verwijderd

Je kunt DMA helaas in de veilige modes niet uitvinken om de dood eenvoudige reden dat het aanvinkvakje er dan niet meer is!?!? Voor de liefhebbers: zoek in het register naar DMA_CURRENTLY en zet deze waarde op 0 om DMA toch uit te kunnen zetten

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:41

BertV

Handgemaakt

paar procent, wel de moeite waard

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

bij mij staat DMA standaard aan op mijn 2 harde schijven, cd rom en writer nadat ik windows installeer (zowel bij 98 1e editie als 2e editie) Alleen bij Win ME moest ik het handmaitg aanvinken; ik merkte het wel want ik vond de hdd traag.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Uhh nou.. het grote verschil bij DMA aan is dat de processor geen werk hoeft te verrichten om de data van de HD in het geheugen te zette, dat wordt dan door de HD zelf gedaan i.s.m. met de chipset.
Ook wordt de UDMA33/66/100 dan pas actief onder Windows.
:9~

Verwijderd

tis wel handig om et aan te zetten :P
Pagina: 1