E-Tech Router

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 14:38
Ik heb een E-Tech Kabel/ADSL Router...

Ik wil op mijn computer, of mijn server een aantal servers gaan draaein (FTP, HTTP en dat soort shit)...

Ik heb het met die virtual servers geprobeerd, maar dat krijg ik niet aan de gang..waarom weet ik ook niet...

Maar als ik de DMZ aanzet en die naar mijn lokale IP toewijs, wordt de firewall uitgezet..

Is deze firewall dan ook uitgezet voor alle andere computers die op de router zijn aangesloten?

Verwijderd

Raar... ik heb het idd onder "Virtual Servers" ingesteld en het werkt prima. Het enige wat ik kan bedenken is; mag je wel servers draaien? Ikzelf heb ADSL via Cistron (MAXX 8) ). Als je op kabel zit, zou het kunnen zijn dat die poorten geblokkeerd zijn, tenminste dat hoor en lees ik hier op het forum.

Voorbeeld webserver onder poort 80 (HTTP).
Public port: 80
Private port: 80
Port type: TCP
Host IP address: 10.0.0.100

Bedenk wel dat deze server intern dus slechts onder het interne IP bereikbaar is (bijv. 10.0.0.100) en extern (buiten je LAN) dus via -ik noem maar wat- 62.168.x.x

Als je DMZ gebruikt wordt de firewall alleen voor dat ene IP-adres c.q. PC uitgeschakeld. Dat is nu juist de functie van een "DeMilitarized Zone".

De rest van de PC's die op de router zijn aangesloten, zitten dus nog veilig achter de (FreeBSD) firewall.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 14:38
Bedankt voor je reply!! Volgens mij mag ik geen servers draaien van @Home, maar het komt enkele keren voor dat iemand gebruik er van maakt. Alleen als ik het aan iemand wil laten zien, dan zet ik de DMZ aan. Maar ik nu weet ik tenminste dat mijn andere computers veilig achter de interne firewall van de router zitten! Thnx