Toon posts:

ECS K7S5A agp probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ECS k7s5a moederbord. Maar ik had eerst een tnt2 kaart die deed het niet meer. Dus nu heb ik ff een andere videoekaart geprobeerd S3 2mb ofzo.
Maar die doet het ook niet, is mijn agp slot dat kapot? of is er iets anders aan de hand. Ik ben van plan een point of view geforce 4 ti 4200 32 mb te kopen. Is dit nog verstandig? En is mijn agp slot kapot of?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:38:
Ik heb een ECS k7s5a moederbord. Maar ik had eerst een tnt2 kaart die deed het niet meer. Dus nu heb ik ff een andere videoekaart geprobeerd S3 2mb ofzo.
Maar die doet het ook niet, is mijn agp slot dat kapot? of is er iets anders aan de hand. Ik ben van plan een point of view geforce 4 ti 4200 32 mb te kopen. Is dit nog verstandig? En is mijn agp slot kapot of?
en ik krijg als ik de s3 in mijn agp slot doe van die vage piepjes. Nu moet ik het doen met een pci videokaart van 1 mb :(

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je hem er wel ver genoeg in geduwt want dat schijnt een probleem te zijn met dit bord.
Want ik heb dat namelijk ook gehad.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dutch3men schreef op 21 oktober 2002 @ 22:54:
Heb je hem er wel ver genoeg in geduwt want dat schijnt een probleem te zijn met dit bord.
Want ik heb dat namelijk ook gehad.
Kan ik beamen, je moet flink hard dat ding erin duwen :o

Oslik blyat! Oslik!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Heeft dit niet te maken met het feit dat AGP 2x en AGP 4x andere voltages gebruiken?
3.3volt versus 1.5volt.
De vraag is, is je moederbord backward compatible met oudere AGP (1x 2x) kaarten?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
De AGP-slot op mijn k7s5a heeft een soort slotje. Misschien dat die bij jouw niet helemaal opzij geschoven is. Een AGP-kaart werkt met 2 rijen contacten boven elkaar dus is nogal kritisch qua plaatsing. 2mm te ver uitsteken en beeld blijft zwart en de pc piept steen en been.

Ik kan zo snel niet achterhalen of dit bord nog wel AGP 1x ondersteund. Die antieke Virge DX/GX zijn denk ik 1x. Hebben een ander voltage als 2/4x.
Een GF4 kan 2 of 4x (net als de TNT2 waarschijnlijk) dus dat zou geen probleem mogen geven.

Check verder ff je bios en laadt eventueel (failsafe) defaults.
Ik gebruik een gemodde bios (laatste CheapoBios vanwege APIC I/O mode). Daarvan is ook een versie die Fast Writes enabled. Wil nog wel es probs geven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eigen ervaring mbt oude AGP VGA kaart support van de K7S5A:

TNT2: geen probleem
ATi Rage II+: geen probleem
Matrox Millennium G200: geen probleem
Trident Image3D 9750: geen probleem
Permedia II: raar beeld, maar allicht lag dat aan de (brakke) kaart zelf.

Kortom, zelfs behoorlijk oude troep wil het doen op die plank- al is de S3 Virge wel erg geriatrisch :z

Oslik blyat! Oslik!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 21:25

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:38:
Ik ben van plan een point of view geforce 4 ti 4200 32 mb te kopen.
Woei :D

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• nOLoGIc
tHe_BiNk schreef op 22 oktober 2002 @ 01:19:
Heeft dit niet te maken met het feit dat AGP 2x en AGP 4x andere voltages gebruiken?
3.3volt versus 1.5volt.
De vraag is, is je moederbord backward compatible met oudere AGP (1x 2x) kaarten?
Ff opgezocht:

AGP 4x is 1,5V only.
AGP 1x en 2x zijn (meestal) 3,3V maar kunnen in principe ook 1,5V zijn. AGP 2x kaarten op 1,5V zijn in de praktijk echter zeldzaam en 1x kaarten op dat voltage zijn waarschijnlijk nooit gemaakt.

Info komt uit een artikel over de i845/850 chipsets die dus berucht zijn omdat ze alleen 1,5V en dus (bijna) alleen AGP 4x ondersteunen. Voor SiS chipsets geldt dat niet zover ik weet.

btw.
Veel succes bij het zoeken naar een Ti4200 met 32MB. TIP: Je kunt altijd nog wat chips eraf rossen 8)7

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Ik wou net zeggen, een geforce 4 met 32 mb...

LOL

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
S3 AGP kaarten zouden gewoon moeten werken. Heb hier een Savage4 en een Savage2000 in dat bord gehad, en ook een Voodoo Banshee (AGP1X) werkt perfect. Lijkt me dat je die kaart nog maar es lekker moet aandrukken, werkt dat niet, dan is idd je slot aan gort.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik heb ook een k7s5a. Gewoon de kaart erin steken, beetje aandrukken en dan moet hij het doen.

Staat je CMOS jumper ook goed?

specs

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Het klopt wel dat bij dit mobo je hard moet duwen voor dat je kaartje er goed in zit, er zit ook zo'n clipje bij het slot, die moet goed doorklikken om het randje van je videokaart heen (die kleine inkeping).

Kijk eerst maar es of dit goed zit...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

BoyGenius schreef op 22 oktober 2002 @ 10:56:
Het klopt wel dat bij dit mobo je hard moet duwen voor dat je kaartje er goed in zit, er zit ook zo'n clipje bij het slot, die moet goed doorklikken om het randje van je videokaart heen (die kleine inkeping).

Kijk eerst maar es of dit goed zit...
over het randje van je videokaart??? :? clipje ??? :? zal wel hier ook een ECS K7s5a rev 1.0 en alles doet het perfect je moet je videokaart idd wel effe goed doordrukken dat is alles. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• nOLoGIc
schnumi schreef op 22 oktober 2002 @ 11:24:
[...]

over het randje van je videokaart??? :? clipje ??? :? zal wel hier ook een ECS K7s5a rev 1.0 en alles doet het perfect je moet je videokaart idd wel effe goed doordrukken dat is alles. :)
Er zit op mijn k7s6a een palletje die om dat L-vormige haakdinges valt aan het einde van de connector van een agp-kaart. Dat palgeval kun je ook gebruiken om de kaart makkelijk uit het slot te wippen.

Op mijn k7s5a rev3.1(?) zit een schuifje die je over diezelfde L-haak kan duwen als de kaart helemaal in het slot zit. Zo is de kaart aan 2 kanten gezekerd.
Pagina: 1