Toon posts:

lange laadtijden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem
Ik bezit een amd xp-1800+ met 256 mb pc266 samsung geheugen, met een ati radeon 8500 64 mb videokaart en met een msi k7t266 pro 2.0 moederbord.
Mijn pc heeft lange laad tijden, vooral als ik ga gamen moet ik lang wachten voor ik aan een nieuw level begin.
Als ik hetzelfde spel bij mijn buurjonge draai zijn de wachtijden wel 3 maal korter.
Mijn buurjonge heeft een amd tb-1200 met 512 mb pc266 corsair geheugen, met een gf4 ti-4200 64 mb videokaart en met een msi k7t266 pro moederbord.
We hebben allebei dezelfde ibm 40gb 7200rpm hardeschijf en we draaien allebei op windows XP.
Kan iemand mij helpen met mijn probleem.
Moet ik meer geheugen kopen of geheugen van een ander merk of ligt het ergens anders aan. Ik heb windows er vorige week nog opnieuw opgezet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens 256 mb pc266 DDR samsung geheugen

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:48
Je moet waarschijnlijk meer geheugen kopen. Bovendien had je in je post hierboven al genoemd dat je pc266 samsung had.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

heb je toevallig een netwerk kaart in je systeem ???

zo ja trek hem er eens uit
maakt het vaak mee op het werk met vage nic's dat deze op 1 of andere manier het systeem echt super traag maken
en dan bedoel ik niet tijdens het op starten maar gewoon tijdens bv een windows sessie
als ik deze dan vervang voor een ander nieuw exemplaar werk alles zo als het hoord
en die andere kaart werkt in bv een test bak gewoon ok dus vandaar vaag

Na rose e cient spin

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je UDMA aanstaan voor je HD? Is de schijf misschien erg gefragmenteerd ?
Persoonlijk had ik trouwens, qua HD-performance, erg veel baat bij de nieuwste VIA 4in1 drivers (4.43) (Epox 8k3a+, KT333 chipset)

En zoals reeds gezegd: meer geheugen!...could do the trick :)

Verwijderd

Nee, het ligt niet aan je geheugen maar aan de videokaart, Ik heb dit "probleem" ook gehad met battle for dune, waarbij iemand anders met een geforce 2 eerder klaar was met laden dan ik met m'n GF4, eenmaal in het spel lipe ie bij mij wel beter, dus het is ook niet weer zo dat je videokaart een defect heeft

Verwijderd

Hier heb ik weinig verstand van, maar dat defragmenteren lijkt me een goeie stap (probeer eens de speciale progs hiervoor!) en misschien een wd met 8mb cache ertegenaan? Dat verschil met je buurjongen: de ene configuratie loopt nu eenmaal sneller dan de andere. Let ook op perceptie: een übergeile hardware interface (draadloze desktop, TFT scherm enz)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Definately een geheugen probleem.. Valt me steeds meer op dat 512mb gewoon de standaard is :(

Er is geen enkele game of prog. wat niet lekker loopt op mijn pc, alleen UT2003.. omdat ie daar zowiezo al 300mb aan geheugen voor textures gebruikt..

Donderdag 2x 256mb Rimm erbij.. kijken of dat wat helpt..

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 18:22:
Nee, het ligt niet aan je geheugen maar aan de videokaart, Ik heb dit "probleem" ook gehad met battle for dune, waarbij iemand anders met een geforce 2 eerder klaar was met laden dan ik met m'n GF4, eenmaal in het spel lipe ie bij mij wel beter, dus het is ook niet weer zo dat je videokaart een defect heeft
Met je GF4 moet je bijvoorbeeld ook Pixelshader en Vertexshader code/textures of wat dan ook laden (mits ondersteund door het spel natuurlijk). Als je je texturedetail van een spel bijvoorbeeld hoger zet, zullen de laadtijden ook hoger worden.
Als je nu bekijkt wat de topicstarter voor een videokaart heeft en het systeem wat hij vergelijkt... Videokaarten zijn bijna vergelijkbaar, processoren zitten ook redelijk in dezelfde snelheidsklasse (nee, ik weet het, maar ik bedoel in ieder geval allebei >1GHz). Het heeft dus totaal niets met z'n videokaart te maken.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
wanneer voor het laatst gedefragmenteerd? Dat maakte mijn pc 5x zo snel

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

- Heb je (U)DMA aanstaan?
- Benchmark je schijven en RAM eens met bijv. SiSoft Sandra. (misschien één van de twee brak)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1