Toon posts:

windows eropzetten lukt niet om vage redenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuw systeem maar ik krijg geen enkele windows erop (geprobeerd met win 2000, 98 en xp) Ik heb Hd geformat (partitie c waar windows op stond) en probeerde met floppy opstart disk om windows erop te zetten maar hij vind A: niet, de pc stopt ook na veryfing pool data. Ik heb geprobeerd de cdrom eerst te zetten in de bios, dat lukte en ik kreeg 2000 gedeeltelijk geinstalleerd maar als ik opnieuw moest starten bleef ie weer haken na pool data

Floppydrive werkte gewoon in ouwe 486

ik heb allemaal nieuwe onderdelen gekocht verder.

amd xp 1800+
soltek sl75 drv5
256 mb ddr pc2100
ati radeon 8500 pro

suggesties hoe ik windows erop kan zetten?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit niks met Windows Operated Systems te maken heeft, maar dat je probleem ergens anders ligt. Ga eens al je hardware na, bios instellingen ed.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ja maar tis allemaal nieuw en gerust goed hoor, alleen als ie opnieuw start na halve instalatie 2000 gaat ie tot pool data.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rop die flop eruit (who needs 'em anyway these days >:) ) en probeer het nog eens...
Zit je flop wel op de juiste manier aangesloten ;) ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:34:
ja maar tis allemaal nieuw en gerust goed hoor, alleen als ie opnieuw start na halve instalatie 2000 gaat ie tot pool data.

En toch kan je heel goed iets kapot zijn, of je hebt iets niet goed geplaatst of ingesteld. Zet iig in je BIOS alles op de veiligste, langzaamste waarde. Verder kan je natuurlijk de contacten langslopen, of de coolers het goed doen etc. Geheugen kan je testen met bijv. www.memtest86.com.

Het is hoogstwaarschijnlijk zeker een hardwareprobleem. Kortom, loop de FAQs bij de collega's van Harde waren even langs.

WOS => OH dan ook maar :)

edit:
Beginnen met de suggestie van BackSlash32 is niet gek nee :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Anders misschien brak geheugen? Ik had het zelf ook, tot en met "pool data" en daarna niet verder. Slecht geheugen was de oorzaak...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Topicstarter
de flop zit uiteraard goed aangesloten, ik heb het samen met iemand gedaan die erg ongelooflijk veel verstand van heeft, dus dat zit goed, maar hij weet het niet :(

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb geholpen met die pc (proberen) te bouwen, en het geheugen komt bij mij vandaan :)

Bij mij werkte het gewoon vlekkeloos. Ook hebben we trouwens wat meer volt op de core gezet (van 1,75 default naar 1,8 en 1,85,) maar dat werkte ook niet. Want bij Oc'en bleef ie bij mij ook daar altijd haken bij te weinig volt...

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen is goed, ik had het van degene gekocht die het samen met mij inbouwde en bij hem werkte het geheugen perfect.

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat de flop toch is overleden dat ie uit die 486 kwam maar dat lijkt me sterk, ach morgen doe ik er een nieuwe flop in en als het dan niet werkt hebben we probleem

Verwijderd

Heb je misschien de virus protectie aan laten staan in de bios? Dat geeft ook wel eens vreemde fouty meldingen.

Verwijderd

Topicstarter
nee joh, is compleet nieuw systeem, meestal moet t standaard werken maar deze doet t nog niet. Toen ik systeem net had deed ie het wel want heb win me gezien maar wilde xp, dus hup format en proberen via flop in c: te komen na format maar ho maar, flop erin en komt niet verder dan pool data, dus E: eerst gezet, dat lukte maar af en toe opnieuw starten in instalatie en dan stopt ie bij pool data

denk dak nu wel genoe info en duidelijk heb gegeven

ik hoop op reacties want ben radeloos

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Gebruik je een USB muis en/of keyboard ??
Dan kan je proberen om USB legacy in je bios uit te zetten

Verwijderd

Topicstarter
nee gewoon draadloos ps2

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu te bed.... wordt vervolgd morgenochtend

• thettes
je bent wel 1 ding vergeten: op die HD stond eerst win ME, en dat wilde ie gewoon starten. Toen we de Win XP UPGRADE eroverheen gooiden wilde hij niet meer oorbij die pool data. Maar helemaal in het begin dus nog wel een bureablad gezien.

Verwijderd

Topicstarter
ben er weer, heeft iemand nu nog een idee om verder dan pool data te komen?

• thettes
kan je schijf niet kapot zijn? Het master boot record? Herpartitioneer hem anders even door hem in een andere pc te plaatsen. (en dan fdisk of pmagic of gewoon win XP systeembeheer bij opslag)

Verwijderd

als je flop wilt gebruiken......zet hem even aan in de bios.... is wel zo handig bij een nieuwe moederbord...

• thettes
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 18:52:
als je flop wilt gebruiken......zet hem even aan in de bios.... is wel zo handig bij een nieuwe moederbord...
hoezo aanzetten :?

Ik heb gewoon bij standard CMOS setup de flop ingesteld.. that's all, bij andere pc's hoefde het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
ja floppy (andere werkt) ik heb win-me er nu op maar de upgrade naar winxp doet t niet :(
hij geeft videokaart en geluidskaartfout, terwijl geluid onboard zit en een Ati Radeon 8500 pro gewoon windows xp compatible is, begrijpen jullie em nog?

• thettes
geluidskaartfout ligt misschien aan de drivers? :+ die heb je er toch wel opgezet he?

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Zet je dos support van je geluidskaart uit (in de Bios, meestal sounblaster mode) XP (en Windows 2000) houden daar niet zo van.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• thettes
ik heb een update:

Win 2000 is nu perfect werkend draaiend, het enige wat we hebben gedaan is de 4o GB western digital eruit, en een ouwe quantum 4,3 gb erin. De schijf is dus kapot (master boot record, zoals ik al eerder zei ? :?) en daarover moet je misschien een nieuw topic over openen in OM.
Pagina: 1