Toon posts:

AC3 Stream decoderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal ik heb een vraagje over het maken van (S)/VCDs

Ik heb een aantal films met de AC3 codec als geluids codec. Ik weet daar heb je filters voor om deze bijvoorbeeld in WMP af te kunnen spelen, dit gaat prima. Maar nu wil ik deze films okzetten van DivX (avi) naar mpeg. Dit doe ik met TMPGEnc. Soms moet ik alleen het geluid eerst apart eruit slopen met Virtual Dub in 'full processing mode'. Alleen hoe ga ik dit doen met een AC3 audio stream want dit is mijn nog totaal niet gelukt.

Is het wel mogelijk om met ac3 films vcds te maken of niet.

Thx in advance,

Chris

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee dat is niet mogelijk. Bij svcd kan je misschien mpeg2 5.1 audio inbakken, maar volgens mij snapt geeneen receiver dat tegenwoordig..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er meer om dat ik zegmaar de AC3 stream eruit kan plukken zodat het 2 kanaal wordt. Dit kan ik nu met normale films doen via full processing mode in Virtual dub. En dan selecteer ik in TMPGenc bij audio scource de wav stream die ik eruit heb geplukt en zo ook met de video scource -> de originele video avi (divx)

ik moet gewoon de ac3 stream kunnen strippen uit een divx film -> ja ik snap er szelf ook niet echt veel van meer :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarvoor staat echt veel op deze sites:

www.doom9.org en www.vcdhelper.com

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35

mno

In virtualdub kiezen voor 'direct stream copy' en de ac3-stream saven. Vervolgens de AC3-stream omzetten (downmixen) naar stereo en tegelijkertijd omzetten naar mp2 met het gratis en perfecte proggie Besweet en de BesweetGUI.

Te downloaden op http://dspguru.doom9.net/ en daar staat ook de guide. 8)

Gewoon rösti