Maken er spellen gebruik van dual cpu ???

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Ik weet wel dat je bij bv quake 3 in je config file moest gaan rotzooien, maar zijn er al standaard games (engines ) die een dual cpu config ondersteunen ?

Bv. Flight Simulator ofzo , maar ook andere spellen als (later) doomIII of Battlefield 1942

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Volgens mij niet. Misschien als je met dingen gaat zitten knoeien misschien wel, maar standaard is dat heel erg zelden...
Wat versta jij trouwens onder 'dual CPU gebruik'?

The devil is in the details.

Verwijderd

Dat ie 2 (of meer) CPUs tegerlijk gebruikt natuurlijk :)

Ik denk dat Doom 3 het wel gaat ondersteunen, BF1942 vast niet en voor de rest weet ik het eigenlijk niet

Verwijderd

Lijkt me dat je gebruikt maakt van niet 1 maar 2 CPU's. Dus de prestaties verbeteren. Kan me vergissen hoor.

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:28:
Dat ie 2 (of meer) CPUs tegerlijk gebruikt natuurlijk :)
Dat snap ik ook wel :P
Ik vroeg wat hij denkt wat je aan Dual CPU zou hebben in spellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:28:
Lijkt me dat je gebruikt maakt van niet 1 maar 2 CPU's. Dus de prestaties verbeteren. Kan me vergissen hoor.
Prestaties verbeteren niet standaard. Ik weet effe niet meer waarom, maar dat heb ik althans vorig jaar met Informatica geleerd...

• SonyEricsson
MaRc0 schreef op 21 oktober 2002 @ 22:32:
[...]

Dat snap ik ook wel :P
Ik vroeg wat hij denkt wat je aan Dual CPU zou hebben in spellen.
om hetzelfde dat je hebt als je win2000 of server draait
prestatieverbetering dus :P

• Hahn
  • Nu online
SonyEricsson schreef op 21 oktober 2002 @ 22:34:
[...]

om hetzelfde dat je hebt als je win2000 of server draait
prestatieverbetering dus :P
2 CPU's zorgen bijna nooit voor prestatieverbeteringen. Eigenlijk alleen maar bij programma's die daarvoor zijn geoptimaliseerd. Normale programma's die geen Dual CPU ondersteuning hebben gaan soms zelfs slomer, omdat ze allebei hetzelfde doen.

• SonyEricsson
MaRc0 schreef op 21 oktober 2002 @ 22:39:
[...]

2 CPU's zorgen bijna nooit voor prestatieverbeteringen. Eigenlijk alleen maar bij programma's die daarvoor zijn geoptimaliseerd. Normale programma's die geen Dual CPU ondersteuning hebben gaan soms zelfs slomer, omdat ze allebei hetzelfde doen.
jah..dat snap ik , maar dat vroeg ik niet

btw ...als een proggrie geen gebruik maakt van dualcpu dan doen er maar 1tje het werk hoor
en niet beide zoals jij beweert...dus 1tje wordt gewoon uitgeschakeld en maakt het niet slomer

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
[...]

Maar als je 2 programma's tegelijk draait dan maak je er natuurlijk wel gebruik van.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28
Bij mijn weten ondersteund Quake III SMP (en misschien ook wel de op die engine gebasseerde games). Maar ik meen zelfs gelezen te hebben dat het trager werkte ...

http://www.ntcompatible.c...c27c9cb8a9a774bc8a692ff40

Flickr | Lego collectie

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

[...]

:?
Een normaal programma draait net zo hard als 1 processor aankan, dus niet extra langzaam, alleen niet sneller..

Verder, als je een NT gebaseerd OS gebruikt (Win2000, WinXP) dan worden verschillende threads automatisch verdeeld over de verschillende CPU's. Alleen gebruiken spellen wonderbaarlijk genoeg blijkbaar geen verschillende threads, en dus heb je geen snelheidswinst. (nou ja, misschien die 3% CPU kracht die iexplorer gebruikt)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Lees dit eerst maar eens...

Abbadon in "Technische PMG FAQ: SMP"

de betaler vervuilt

Pagina: 1