Toon posts:

compaq geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een vriend een Compaq Presario 5221 op de kop kunnen tikken. Alsk hem aanzet zijn er alle "normale" geluiden maar geen beeld op het scherm. :( ...

Alle aansluitingen zijn goed, ik heb de CMOS al is geflasht, heb een andere videokaart gezet (pci) maar dit heeft geen nut want ik kan niet in de bios om vga onboard af te zetten. Het scherm blijft gewoon op stand-by (geen groen lichtje)
De originele ram zat er wel niet meer in, dus heb ik mar mn Apacer 1 * 133 256 eringestoken. Kheb ook al geprobeerd met een latje van 100 Mhz 128 maar dit gaf ook niks. De aansluiting van de hd en cd zijn ook in orde, en de hd werkt nog. (getest in andere pc).

Iemand enig idee, alvast bedankt.

Verwijderd

Is het beeldscherm niet beschadigd tijdens het vervoeren? Ik heb zoiets namelijk ook gehad van mij zat een printplaat los in het beeldscherm.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, het is het beeldscherm dat ik met een andere pc gebruik. Dus met het scherm is nix mis :)

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb dit vaker gezien bij de Presario serie. Probeer een CMOS-clear...daarna in de bios (mits beeld natuurlijk) bij "Power Loss Management...ofzoiets" de optie "Always Restart" selecteren.

Haal ook eens de bekabeling los (voeding / monitor) en laat hem een tijdje staan om na een paar uurtjes weer te proberen (beetje wierd maar hielp vaak)

En helaas: het kan ook aan het non-Compaq geheugen liggen...doen ze wel eens moeilijk mee ja :|
tip: Kingston geheugen werkt probleemloos (in de meeste gevallen) bij de Presario's.

Iig succes :)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

CHeeCH schreef op 21 oktober 2002 @ 22:38:
Heb dit vaker gezien bij de Presario serie. Probeer een CMOS-clear...daarna in de bios (mits beeld natuurlijk) bij "Power Loss Management...ofzoiets" de optie "Always Restart" selecteren.

Haal ook eens de bekabeling los (voeding / monitor) en laat hem een tijdje staan om na een paar uurtjes weer te proberen (beetje wierd maar hielp vaak)

En helaas: het kan ook aan het non-Compaq geheugen liggen...doen ze wel eens moeilijk mee ja :|
tip: Kingston geheugen werkt probleemloos (in de meeste gevallen) bij de Presario's.

Iig succes :)
Het is hoogstwaarschijnlijk het geheugen. Ik heb hier nl. ook een pressario staan, als er ander geheugen in zit vertikt ie het om op te starten. Idd kingston erin kon wel eens helpen jah :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Na nogmaals een CMOS Clear gedaan te hebbe (een langere deze keer :)) gaat ie!!!!!! :*)

Bedankt kerels _/-\o_
Pagina: 1