[miro v1770f] rare tikken ----> uitvallen ---> kapot?

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11
heb hier een oude monitor staan en die gaf eerst rare tikken waardoor het beeld een beetje op een punt samentrok. Ook hoorde je dan echt een hele rare tik, het leek netalsof er een hoogspannings vonk over sloeg.... tja je ruikt geen brandlucht dus dan ga je door.......

totdat ik terug kwam op mn kamer, na fftjes wat drinken gehaald te hebben. is het beeld weg en mn monitor maakt een raar piepend geluid *tschielp*Tschielp* en op datzelfde ritme gaat het groene controle lampje mee knipperen.. echt vreemd.
Alsof er steeds een spannings piekje door de hele kast loopt en alles wat ie tegen komt ontlaad... echt vreemd..

gaat om deze monitor:
Miro Display 17" Multi scan color monitor
v1770f
serie#:028202185
feb 1998 <--- garantie is geen optie
FCC-ID = EVOKD-1730

wat al gedaan:
Monitor aan andere computer gehangen ------> geen effect
Monitor alleen aangezet zonder computer -------> zelfde problemen
MOnitor opengehaald -----> zie niks oplichten smeulen of iets dergelijks

[ Voor 0% gewijzigd door hobbeldebobbel op 21-10-2002 22:22 . Reden: aanvulling ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

Is toch kapot waarschijnelijk, maar een beetje mts'er/repareer bedrijfje kan hem wel maken, als het beeldsamentrok zijn er waarschijblijk wat elco's (condesatoren) kapot. Je kunt hem openmaken en kijken of je zo kunt zien welke het zijn. Ze moeten ergens tussen de H en V sync aansluiten en het beeldbuiskanon zitten, tenzij je bij de monitor vanalles kunt aanpassen (met een menuutje), dan moet tussen dat gedeelte van de print en het beeldkanon kijken. Maar als je een complete n00b bent met elektronica, blijf er dan maar vanaf, want voor je het weet krijg je 20.000 volt door je kloten !

• hobbeldebobbel
ok dan gaat ie naar een kennis... die kan hem dan wel maken als je zegt dat het voor een electro gast wel te doen is.

heb je nog gedetailleerde info, zovan als ik dat tegen hem zeg dat hij dan precies weet waar ie zoeken moet?

20.000 volt O-)

maar die staat er niet

Verwijderd

ik ben geen lopende monitor schema database :P, maar een beetje electronica gast kan wel een beetje meten/zien wat het probleem is.

• hobbeldebobbel
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:41:
ik ben geen lopende monitor schema database :P,
lol :P

maar die staat er niet