Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Speciaal hdd ledjes effect

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-11 22:33
Beetje stomme titel maar ik kon het niet anders uitdrukken.

Ik had een idee voor me hd ledje maar ik heb geen idee of het uit te werken is.

Ik wil, voor elke hd afzonderlijk, een schakeling maken met een ledje die als er geen hd-activiteit is langzaam aan en uit pulseerd (zoals het ledje in een i-book die sluimerstand aangeeft) en als er hd activiteit is gewoon doet wat een hdledje normaal doet.

Misschiene en beetje onduidelijk verhaal en ik heb ook geen enkel idee hoe en of het uit te voeren is. (en daarom vraag ik het hier dus :P )

Verwijderd

knippercircuit en hddleduitgang op je mobo parallel aansluiten, that's it :)
misschien wel je led via een optocoupler op je mobo aansluiten want ik denk niet dat je mobo ut fijn vindt als je knippercircuit er stroom op zet :D
Als de hddled aan is krijgt de led altijd stroom, als hij uit is krijgt hij alleen stroom van het knippercircuit dus zal de led knipperen (duuh :P)

• ajampaniki
Ja maar als er activiteit is krijgt ie stroom van de het knippercircuit en me mobo. Kant niet gewoon of of worden?

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=80
Niet wat je bedoeld maar wel fun :p

[ Voor 0% gewijzigd door DiLDoG op 21-10-2002 22:27 . Reden: perongeluk op send gedrukt :p ]

• ajampaniki

[ Voor 0% gewijzigd door ajampaniki op 21-10-2002 22:29 . Reden: Nutteloos wegens edit dildog ]

Verwijderd

die zal ik ook ff maken als me ledjes van de IA binne zijn :9

Verwijderd

Heb er 1 gemaakt met ultrabright blue leds, erg dope! Printjes heb ik bij Exter besteld, supermakkelijk en goede kwaliteit! Er staan een aantal pix online van mijn custom case en van de electronica, zie signature!

Verwijderd

Goh ik zie hier alweer een feature voor de Xtreme Baybus.... >:)

Verwijderd

Een knipperLED erop aansluiten?
Als de HD niets doet krijgt die spanning via de 5 volt van de harddisk, en als de harddisk werkt krijgt de LED spanning via de HD. zoiets? Alleen effe kijken hoe je de 2 circuits van elkaar schijt.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 08:39:
Een knipperLED erop aansluiten?
Als de HD niets doet krijgt die spanning via de 5 volt van de harddisk, en als de harddisk werkt krijgt de LED spanning via de HD. zoiets? Alleen effe kijken hoe je de 2 circuits van elkaar schijt.
[offtopic]
Eh... schijt? Dat doe ik op 't kleinste kamertje... })
(nofi, ben beetje taalpurist)

Nomen nescio

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op 22 oktober 2002 @ 12:49:
[...]

[offtopic]
Eh... schijt? Dat doe ik op 't kleinste kamertje... })
(nofi, ben beetje taalpurist)
[nog meer offtopic]
De kunst is dan ook om op dat kleinste kamertje twee aan elkaar geplakte circuits van elkaar af te schijten >:)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 14:25:
[...]

[nog meer offtopic]
De kunst is dan ook om op dat kleinste kamertje twee aan elkaar geplakte circuits van elkaar af te schijten >:)
LOL
u just made my day, thanx!
_/-\o_ _/-\o_

Nomen nescio

• ajampaniki
Ga toch ff in hk onzin uitkramen :( (of uitschijten in jullie geval) :P

Wat ik dus eigenlij moet hebben is een knipperschakeling, en de aansluiting van het mobo. Is er geen schakeling die er voor zorgt dat als er geen signaal van het mobo komt het signaal van de k.s. wordt doorgegeven en anders het signaal van het mobo?

Verwijderd

Heb net een fadingLED-schakeling gemod, 3 dioden en een optocoupler toegevoegd en klaar was ie.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/new/probeersel.png

D2 zet het HD-signaal via de opto op de basis van de tor zodat de LED in aktie komt, tegelijk zorgt D1 er voor dat die 12V ook op ingang 2 van de opamp komt,
(ingang 3 ligt vast op ongeveer halve voedingsspanning) zodat de uitgang naar 0V gaat en het faden stopt.
Diode 3 voorkomt dat er 12V via de opto op de uitgang van de opamp komt.

• ajampaniki
Dus dit is alles watik nodig heb om dat ding te maken???

hebbie misschien ook een lijstje met onderdeeltjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 17:34:
Heb net een fadingLED-schakeling gemod, 3 dioden en een optocoupler toegevoegd en klaar was ie.

[afbeelding]

D2 zet het HD-signaal via de opto op de basis van de tor zodat de LED in aktie komt, tegelijk zorgt D1 er voor dat die 12V ook op ingang 2 van de opamp komt,
(ingang 3 ligt vast op ongeveer halve voedingsspanning) zodat de uitgang naar 0V gaat en het faden stopt.
Diode 3 voorkomt dat er 12V via de opto op de uitgang van de opamp komt.
daar zou ik wel weer graag een printje van willen hebben als je die gaat maken tenminste ;)

• ajampaniki
Nou, gaat iedereen me idee gebruiken :(

Owja, khad nog 1 probleem, het moet voor elke hd afzonderlijk zijn :)

Verwijderd

ajampaniki schreef op 22 oktober 2002 @ 21:09:
Nou, gaat iedereen me idee gebruiken :(

Owja, khad nog 1 probleem, het moet voor elke hd afzonderlijk zijn :)
duz ook allemaal afzonderlijke ledjes?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Moet je geloof ik pin 39 en pin 40 pakken. 39 is activiteit en 40 is gnd uit me hoofd

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• ajampaniki
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 21:14:
[...]

duz ook allemaal afzonderlijke ledjes?
Jup.

Verwijderd

ik heb onder op me maxtor schijven een groen ledje als je daar nu eens een optocoupler aanknoopt en dat bij elke schijf doet dan ben je er ook maarja heb jij ook dat soort schijven?

Verwijderd

Dan moet je veel schakelingetjes bouwen.

wat ik heb gepost is maar een deel van de totale schakeling.

Je moet deze schakeling modden:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lodio/images/fadeled/fadingledschema.jpg

• ajampaniki
Ja maar tot wat (je praat tegen een elctronica n00b)

Ik dacht er eigenlijk aan om een relais te gebruiken. Dan zorgt het mobosignaal voor het breken van het signaal van de fade-schakeling.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
waaaaaaat een relais? net alsof de fan al niet genoeg herry maakt :p
doe het dan met een opto.

Verwijderd

Zoiets wordt het dan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/new/fadingledschema2.png
De highlited componenten voeg je toe aan het bestaande schema van de fading LED.

• ajampaniki
Je kan hier zeker geen printje van voor me maken :) (smeek smeek)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je kunt het jezelf ook makkelijk, en nog iets gaver (mijns inziens) maken... Nee gewoon een multi color ledje... Daarop maak je een fading led schakeling die op geel en rood werkt (=oranje) en dan je hdd-activiteit op de groene aansluiten -> Krijg je een nogal veel veel kleur veranderende led :-)

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 23 oktober 2002 @ 11:49:
Je kunt het jezelf ook makkelijk, en nog iets gaver (mijns inziens) maken... Nee gewoon een multi color ledje... Daarop maak je een fading led schakeling die op geel en rood werkt (=oranje) en dan je hdd-activiteit op de groene aansluiten -> Krijg je een nogal veel veel kleur veranderende led :-)
Nou, zet ff een schema neer dan....

Verwijderd

Oké, daarvoor is een trukje gemaakt.
Iedere HDD heeft een uitgang voor het aanstuuren van de hddled, dit word verstuurd via de IDE kabel.
Pinnetje 39 van een HDD is de ledaansluiting, en 40 is een ground, dus als je via een optocoupler een andere led daaraan maakt, dan zou het moetten werken.
de uitgang levert volgends mij 2.2v en 30mA max.
Dus tap de ledaansluiting af(gewoon afknippen van je kabel) en dan heb je een apparte led aansluiting. Zo werkt het volgends mij.

/me is niet verandwoordelijk voor enige schade ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2002 13:40 . Reden: een ] vergeten in de me= ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:38:
[...]

Oké, daarvoor is een trukje gemaakt.
Iedere HDD heeft een uitgang voor het aanstuuren van de hddled, dit word verstuurd via de IDE kabel.
Pinnetje 39 van een HDD is de ledaansluiting, en 40 is een ground, dus als je via een optocoupler een andere led daaraan maakt, dan zou het moetten werken.
de uitgang levert volgends mij 2.2v en 30mA max.
Dus tap de ledaansluiting af(gewoon afknippen van je kabel) en dan heb je een apparte led aansluiting. Zo werkt het volgends mij.

/me is niet verandwoordelijk voor enige schade ;)
Zo had ik dat ook begrepen ja....

• ajampaniki
En werkt dit ook voor ide kabels met 2 aansluitingen? Of ist het makkelijkst als ik enkele kabels neem?

Verwijderd

Dan moet je een ader van de IDE-kabel doorknippen, die waar de pennen 39 aan zitten.
/me is ook niet verantwoordelijk voor enigerlei schade

Verwijderd

ajampaniki schreef op 23 oktober 2002 @ 11:42:
Je kan hier zeker geen printje van voor me maken :) (smeek smeek)
Wat bied je ? >:)

Ik heb er hier al eentje op een mooi printje (50 x 30) draaien, werkt perfect.

Is voor één HDD.

Leuk idee, zaten weer wat uurtjes pret in, schemaatje modden, testen, layoutje maken, printje etsen en bestukken en voila, een nieuw hebbedingetje zag het levenslicht.

• ajampaniki
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 16:14:
[...]

Is voor één HDD.

Leuk idee, zaten weer wat uurtjes pret in, schemaatje modden, testen, layoutje maken, printje etsen en bestukken en voila, een nieuw hebbedingetje zag het levenslicht.
Nou omdat ik je toch weer een mooi idee heb gegeven kan je er toch wel eentje maken voor een schappelijk prijsje. Tmoet natuurlijk wel een redelijk prijs blijven he.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 16:14:
[...]

Is voor één HDD.

klinkt goed me2

• ajampaniki
Neeeeee. Heb ik eindelijk een orgineel idee, gaat iedereen het nemen. Da vink nie luek :'( .

Verwijderd

Mijn prijzen zijn altijd redelijk, en eh, idee is leuk hoor, maar van idee tot schakeling op print is nog een lange weg, maar goed, met zo'n 2.5 euro houdt het wel op voor zo'n printje.

• ajampaniki
Nou doet er dan maar eentje iig. Kan je er ook eentje maken voor drie ledjes?

Verwijderd

Ik heb ook ff een vraagje tussendoor, IK heb 2 removable hd drives met leds. Maar ze knipperen altij tegelijk Ik wil per hd kunnen zien wat de activity is KAN dat? en hoe moet dan dan
\

Mmmm dr overheen gelezen staat ongeveer al op de draad maar Weet iemand ( het lieftst een NL) site met de uitleg van ide componenten die in schakelingen worden gebruikt Ik weet namel echt niet want een "optokoupler" ofzo is

Verwijderd

Een optocoupler is een ICbehuizinkje met daarin een LEDje en een transistor.
De transistor wordt opengestuurd door de lichtval van de LED op z'n basis.
Het LEDje licht in dit geval op als ie stroom krijgt van het mobo.

Als je de HD-activiteit van 3 HDs met 3 LEDjes wilt weergeven dan zul je de schakeling 3 maal moeten opbouwen.

• ajampaniki
Nee ik wil gewoon voor 1 schakeling 3 ledjes gebruiken :) . kan toch gewoon door de ledjes paralel aan elkaar te schakelen of nie?

Verwijderd

Ja, R6 ff aanpassen...

Verwijderd

ajampaniki schreef op 27 oktober 2002 @ 12:27:
[...]

Nou omdat ik je toch weer een mooi idee heb gegeven kan je er toch wel eentje maken voor een schappelijk prijsje. Tmoet natuurlijk wel een redelijk prijs blijven he.
Als je een printje wilt, zul je me toch een adres moeten geven via email ofzo, want zo wordt het niks.
Pagina: 1