[KUB] Problemen met KUB @Home kabel internet

Pagina: 1
Acties:

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 09:48
JA, de search geprobeerd ;)

Vriendin van mij heeft kabelinternet van de KUB en Windows 95 (oud bakje). Ik krijg 't toch echt niet aan de praat :(. Het heeft wel gewerkt, maar er ging iets mis met Wintendo en ik moet het dus nu opnieuw configureren.... De verbinding werkt wel bij huisgenoten, maar die zijn dusdanig digibeet dat ze niet kunnen vertellen hoe het werkt...

Dus, wie kan me de instellingen vertellen? Ik heb een netwerkkaart van de KUB met bekend MAC-adres (remember, het heeft gewerkt dus). Ik heb TCP/IP op DHCP ingesteld, en verder heb ik nog geprobeerd om in de properties van de netwerkkaart (Realtek 8139) het MAC adres hardcoded mee te geven (laatste tabblad), of om 'm juist leeg te laten, maar hij doet helemaal niks. Krijgt geen IP (blijft 0.0.0.0) en dus helemaal niks. Ook knippert 't lampje op de netwerkkaart niet... Andere kabel hebben we ook geprobeerd (die kabel werkt wel bij een huisgenoot).

Ik heb ook nog naar de settings bij huisgenoten gekeken, het lijkt allemaal in orde...

Zie ik iets over het hoofd???? HELPPPPP!!!! 8)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Welke lampjes branden op het kabelmodem? Frut nog eens wat met de stekkertjes. TCP/IP moet inderdaad op HDCP staan. Vul je eigen hostname in (bijv. CCnnnn-x) bij de computernaam.

Zo scherp als een voetbal!

• zaphod_b
Zoals ik al zei, het werkt bij de huisgenoten wel (via een hub allemaal, dit kan). Kortom, er is niks mis met kabels of met het kabelmodem. Bedankt voor je reactie, maar wel lezen he ;).

Ehm, zo'n hostname heb ik trouwens niet.... hoe kom ik die te weten?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

* Reptile209 : :D 8)7 :+ ok, beter lezen...
Kijk eens in je aanmeldpapieren van @Home. Daar moet het in staan, net zoals alle andere instellingen die eventueel verkeerd kunnen zijn...

Zo scherp als een voetbal!

• zaphod_b
die gegevens hebben we dus niet....
bovendien is het geen zuivere @home verbinding, het is van de KUB en die doen het volgens mij weer een tikkie anders.... iemand die op de KUB zit en deze @home kabelzut ook heeft???

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
Het probleem ligt aan win95 die kan niet goed overweg met dhcp server. Dus de oplossing is met een andere computer (win98 of hoger) het ip adres laten detecteren en dan dit ingeven bij de win95 machine en dan werkt het

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• zaphod_b
snooze: spreek je uit ervaring met die KUB aansluiting??
moet zeggen dat dit me wel bekend in de oren klinkt... ik ga 't eens proberen

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
zaphod_b schreef op 22 oktober 2002 @ 18:24:
snooze: spreek je uit ervaring met die KUB aansluiting??
moet zeggen dat dit me wel bekend in de oren klinkt... ik ga 't eens proberen
Hoi Pim Bliek,

Ja ik heb dit vaker meegemaakt _/-\o_

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Verwijderd

Toch niet toevallig meer dan 2 huisgenoten op die kabelmodem? Bij kub krijg je max. 3 ip's per aansluiting..

• zaphod_b
huh? is dat zo? volgens mij max 5???

• zaphod_b
Meerdere PC's op een kabelmodem
U heeft de mogelijkheid om maximaal acht PC's in uw woonhuis aan te sluiten op een kabelmodem. Al deze PC's dienen dan te beschikken over een bij de servicedesk UvTnet-thuis geregistreerde Ethernetkaart. Voorts dient u te beschikken over een zogenaamde Ethernet HUB (een soort meerweg-versterker). De kabels van de verschillende PC's worden in dit geval aangesloten op de Ethernet HUB, de Ethernet HUB zelf wordt via een UTP-kabel verbonden met het kabelmodem.

bron: http://www.uvt.nl/dienste...is/kabelabonnement.html#6

8 dus...
ik ga win98 maar eens proberen ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 21:22:
Toch niet toevallig meer dan 2 huisgenoten op die kabelmodem? Bij kub krijg je max. 3 ip's per aansluiting..
dat is default@home... en daar identificeren ze clients ook op hostname, niet op MAC..

vreemd dat ze dat bij Kub@home wel doen.. Maar goed, is wel 'veiliger'

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1