[draytek 2200 series] Spontane netwerk verbinding verbreking

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 18:37

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Situatie:

- 2 clients op een Draytek Router met firmware 2.2
- Beide met Win2k en WinXP Geinstalleerd
- Allebei 100Mbit

Actie:
Van Client A naar B wordt een bestand gekopieerd met een gemeten snelheid van 9.37 MB per seconde. Gemeten met Dumeter. (Een mooie rechte lijn)

Probleem:
Zodra ik met Client B naar A ga browsen b.v. doormiddel van \\clientA stopt ineens spontaan het netwerk verkeer van de copy actie. Windows komt dan met de foutmelding dat de netwerkbron niet langer beschikbaar is. Als we de actie andersom uitvoeren krijgen we dus precies hetzelfde probleem. Het probleem treedt alleen dus tussen de twee clients op waar tussen wordt gekopieerd en wordt gebrowsed.

P.S.: Deze actie hebben op verschillende draytek routers uitgevoerd o.a. ook op de E en op de W+ (wireless). Ze hebben allemaal hetzelfde probleem.

Vragen:
Wie heeft nog meer dit probleem? Wie heeft er een oplossing voor?

Ondertussen probeer ik verdere informatie te verhalen bij Draytek Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook problemen met die Draytek. Krijg niet eens een netwerk aan de praat.... :/

Maar heb je verschillende soorten firmware geprobeerd? Down-(!) of upgraden kan misschien helpen.

Kabeltjes en kaarten zijn zen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 18:37

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
anandus schreef op 21 oktober 2002 @ 21:31:
[...]
Ik heb ook problemen met die Draytek. Krijg niet eens een netwerk aan de praat.... :/

Maar heb je verschillende soorten firmware geprobeerd? Down-(!) of upgraden kan misschien helpen.

Kabeltjes en kaarten zijn zen?
Firmware 2.1 en 2.2 zijn gebruikt tijdens de test. Ik denk dat het probleem ergens in de hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk heeft dit te maken met de doorvoersnelheid tussen de router en de PC. Dit noemt men de MTU waarde.

Andere optie is.
Downgrade naar versie 2.00a stabielste Firmware op dit moment bij Draytek