Toon posts:

Een mogelijke opstelling thuisbioscoop

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben Mark en dit is mijn eerste serieuze post hier op GoT. 8)

Ik ben vandaag in 'een' winkel geweest en heel wat moois gezien!
Ik heb vandaag echt uitgetrokken om van alles uit te proberen. Onderandere een mooi meubel uitgezocht voor m'n nieuwe thuis bioscoop. :*)

En deze onderdelen:

DVD: Philips DVD-752
299 euro

Videorecorder: Een Philips die er net zo uitziet als mijn dvd speler
Heb ik al

TV: Een zwarte philips tv 28pw8707
989 euro

CD: Technics SL-PG4
193 euro

Receiver: Philips fr995
469 euro

Computer: Hele oude opgevoerde P200@P233 met een hele mooie geluidskaart (Creative Sound Blaster Audigy)
Had ik al

Speaker set: Weet ik nog niet zeker, graag wil ik advies van jullie over een juiste keuze. Ik heb vandaag al bose en jbl gezien.

Totaal zonder boxen: 1950 euro.

Graag wil ik jullie advies over deze opstelling. Is dit wat? En wat voor kabels? Profigold?

Ik heb ook al op google gezocht, opzich kwam alles er positief uit. De search van dit forum gaf ook een positief beeld over de onderdelen.

Alvast bedankt!
-Mark_Guitar

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 21:26:
Hallo,
Ik ben Mark en dit is mijn eerste serieuze post hier op GoT. 8)
Alvast bedankt!
-Mark_Guitar
Dat hoeft niet, zo ook wel zien dat je Mark heet.

Over de speakers: moet het een alles in 1 Bose setje worden of zijn het losse componenten?

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 21 oktober 2002 @ 21:39:
[...]

Dat hoeft niet, zo ook wel zien dat je Mark heet.
Sorry hoor, ik was een beetje enthousiast. 8)7
Over de speakers: moet het een alles in 1 Bose setje worden of zijn het losse componenten?
Ik vind het allebei wel goed, maar het mag niet echt heel duur worden.

Verwijderd

Voor een beginner is een sony -pascal - speaker wel cool
prijs is 600 € ??

Verwijderd

Topicstarter
Dat is denk ik iets te duur, het lijkt me wel mooi om het zo klein mogelijk te houden. Dus satalietjes. Passen makkelijk op de vensterbank. ;)

En dan een mooie subwoofer erbij bijvoorbeeld.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

JT

VETAK y0

Pascal wil je niet. Scherp hoog leeg dun geluid zonder detail. Sony maakt een hoop leuke dingen maar speakers absoluut niet. Bose wil je ook niet, bijna net zo erg :P Maar je wilt dus pc speakers ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Nee joh, gekkie... :P ik wil voor de hele set, dus een surround set. Is JBL wat? Of zoiets als yamaha?

• JT

JT

VETAK y0

600 euro moet je gaan denken aan x Tannoy mX2, 2x Tannoy mX1 en de Tannoy mXC bijvoorbeeld. Of Mission 70 serie.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Pascal wil je niet. Scherp hoog leeg dun geluid zonder detail. Sony maakt een hoop leuke dingen maar speakers absoluut niet. Bose wil je ook niet, bijna net zo erg Maar je wilt dus pc speakers ?
Nou dat valt best mee die nieuwe Pascal serie (SAVE835 dacht ik) klinkt veel beter als Bose accoustimass 10 terwijl de bose veel duurder is.

Waarom wil je en een cd speler en een dvd speler?

Ik zou idd eens luisteren naar wat instap modellen van Mission, kef, ms, etc. Mischien kun je zelf een subwoofer bouwen. Daar bespaar je veel geld mee en het is niet moeilijk om een goed resultaat te krijgen.

• JT

JT

VETAK y0

Misschien beter dan Bose, maar goed klinken doet het niet. Hij kan beter voor kleine boekenplank speakertjes gaan.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Goed klinken. tja waar ligt je ref punt. Ik had een keer zo'n setje pascal 835 met een strdb870 en een nsdv400 verkocht. Deze heb ik, toen geinstalleerd bij die mensen thuis. Halve dag mee bezig geweest. Ze hadden een stereo zelf met technics en een stel wharfedales het klonk wel grappig. Ik moest wel 10x de sub verslepen totdat ie goed klonk op de luisterpositie. Het verschil met die tec/whar set was zeer groot. Het probleem van dat schelle geluid was snel opgelost door de hoge tonen op +2 10Khz en de mid -2 bij 4Khz te zetten (ongeveer, weet niet meer :/ ) maar goed, ik schrok ervan dat ik er nog zulk mooi geluid uit toverde. Maar ja beter als bose klinken is niet zo moeilijk. Het beste is idd even gaan luisteren naar een paar instap boekenplankjes en/of zuiltjes

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie een aantal modellen in gedachte, waar ik naar kan vragen in de winkel. Ik heb zoals jullie zien een geoefend oor qua gitaren maar ik weet niks van merken. Ik zoek een warm en zuiver geluid, niet veel volume maar wel kamervullend. :)

Ik heb zeer goede ervaringen met technics en philips.

Graag wil ik een aparte cd speler vanwege de betere kwaliteit geluid. (Dat heb ik tenminste gehoord)

• JT

JT

VETAK y0

Heb net suggesties gegeven...paar posts boven je

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ow wow! Die neem ik waarschijnlijk, thx!!!

Ik ga het ook ff met een geluidstechnicus bespreken, aangezien ik ' maar' 500 euro voor de boxen heb. ;)

• JT

JT

VETAK y0

mX2 zal ongeveer 100 per stuk kosten, mX1 80 en de mXC 100-120.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Neem Canton speakers...dat zijn hele goede niet al te dure speakers...

www.cantonusa.com

Verwijderd

en trouwens...Pascal speakers van sony zijn zwaar kut...geloof me

Verwijderd

Topicstarter
Ok wat vinden jullie van de rest van de opstelling, zijn het een beetje goede dingen?

De dvd is makkelijk regiovrij te maken las ik gisteren. Maar ik zoek nog een goede programmeerbare afstandbediening. Dus niet zo'n veel te dure pronto maar een eenvoudigere. Het liefst met zo'n macro functie. Is dat te krijgen? Ik vind namelijk 299 euro voor een afstandsbediening veel te duur.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:02:
en trouwens...Pascal speakers van sony zijn zwaar kut...geloof me
Het was voor mij ook niet een optie... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:01:
Neem Canton speakers...dat zijn hele goede niet al te dure speakers...

www.cantonusa.com
Ik schrijf het ff op...

Verwijderd

Misschien zijn de instap Kef modellen een optie. Het zou zonde te zijn om in je
budget te gaan korten op je Speakers. Maar zoals altijd, luisteren is weten.

Verwijderd

Topicstarter
Wacht maar tot je mijn nieuwe woonkamer ziet, met al die mooie meubels + breedbeeld tv + keuken! 8)

:P

Verwijderd

Topicstarter
en is dat duur? :P

Verwijderd

Idd dat zijn B&W speakers en een SONY set losse componenten zoals je kan zien..
Het heeft me in euros uitgerekent 11.053.18 gekost

Verwijderd

Ik denk dat je beter een x naar staffhorst ofzo kan lopen (op een vrije middag) en dan is lekker gaan zitten luisteren.
En als je dan tegen dat mannetje je wensen verteld heb jij straks mooie speakers:)

Verwijderd

Gewoon naar je oren luisteren weetjewek;)

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
ik kan je Tannoy mx serie speakers ten zeerste aanraden, ik heb ze zelf en ben er uiterst tevreden over. 2x mx2, 2x mx1 en mx center. de bas mag van mij wel wat meer zijn maar ik luister ook wel eens naar trance muziek dus dan heb je dat ook wel weer nodig. de speakers klinken bloedzuiver (vindt ik dan), mooi hoog dus, en gedetaaileerd. ze hebben een hoog prijs/kwaliteit gehalte.
als versterker zou ik toch eerder uit, marantz, denon, yamaha, sony kiezen. omdat die toch net een stapje verder zijn als merken ala philips.
deze zijn vaak technisch goed uitgevoerd maar de klank is weer minder.
tv, panasonic kan ik je aanraden, goeie prijs/kwaliteit. samsung heeft ook mooie televisies voor weinig geld.

zie foto's van mijn Homecinema (in aanbouw) in m'n signature

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met de prijs van de betere receiver zoals yamaha enzo? Is die in dezelfde prijscategorie als de philips receiver?

En ik vind de prijs bij staffhorst altijd wel erg hoog... zijn dat wel de mainstream prijzen? De winkel ziet er namelijk zo erg luxe uit... ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:15:
Idd dat zijn B&W speakers en een SONY set losse componenten zoals je kan zien..
Het heeft me in euros uitgerekent 11.053.18 gekost
Goh, dan heb je je wel erg diep anaal laten nemen door degene die het aan je verkocht heeft.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

tbusquet schreef op 23 oktober 2002 @ 12:47:
[...]

Goh, dan heb je je wel erg diep anaal laten nemen door degene die het aan je verkocht heeft.
Hier ben ik het best wel erg mee eens :o

Ken je lache als ie het ook nog is 2e hands heeft :+

Ecodan warmtepomp

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 12:46:
Hoe zit het met de prijs van de betere receiver zoals yamaha enzo? Is die in dezelfde prijscategorie als de philips receiver?

En ik vind de prijs bij staffhorst altijd wel erg hoog... zijn dat wel de mainstream prijzen? De winkel ziet er namelijk zo erg luxe uit... ;)
de prijzen van staffhorst is een goedkope winkel waar je echt niet te veel betaald.
ze hebben vaak hele mooie aanbiedingen daar. stassen is ook wel goedkoop die verkoopt de Marantz sr4200 voor 440 euro. www.stassen.nl
de prijzen van de door mij genoemde merken liggen in dezelfde prijsklasse als philips.
Pagina: 1