Toon posts:

Draytek Vigor 2200USB / Geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden dus bij deze dan maar een nieuw topic.

Situatie pc met Win ME en een Planet Adsl standaard

Router is wel te pingen (192.168.1.1) en in te stellen via de Web Configurator. Ik kom alleen niet op het internet. Niet via de browser en ook niet d.m.v. een ping op een adres.

1) Moet ik bij het instellen van dit apparaat een Planet IP nummer invullen? (Wat ik dus nog niet heb gedaan)

2) "Belt" deze router automatisch in op het internet i.c.m. het modem of moet je dit zelf opstarten?

Mocht er al wel een topic over zijn plaats dan even een linkje en sluit deze dan snel.

Verwijderd

Neem aan dat planet via dhcp werkt? Dan zou je niets spannends moeten instellen op je router.

op je client moet je wel even de dns nummers van planet invoeren. Ook moet je effe de default gateway van je client laten wijzen naar het IP van je router.

ps: deze faq: Hoe deel ik Internet ? lees die eens door, misschien wordt het dan wat duidelijker.

Verwijderd

De vigortjes werken met DHCP, ik heb voor hier een klein scriptje gescreven om die DHCP verbinding FF te checken en opnieuw de DHCP settings te laden (vetrouw je het script niet? check de source en zie dat er eigenlijk alleen standaard Windows progs worden gebruikt).

Voordat je dit script kan draaien moet je uiteraard je clients instellen volgens de handleiding die bij de Vigor zat (Quick start guide ofzow ).

De tool: http://www.dweb.nl/inet_reinit.bat
edit:

Nieuwe versie, verbinding wordt nu dubbel getest & de statusmeldingen zijn beter zichtbaar :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie ik zal een en ander even proberen

Verwijderd

Topicstarter
Nou het antwoord is bekend en ik post het dus ook even hier. Het ligt aan het USB modem van KPN/Planet. Dit is nu namelijk een nieuw Thomson modem (bordeauxrood) omdat zij Alcatel (die groene adsl modems) overgenomen hebben. Draytek heeft hier nog niet de juiste firmware voor. Ze zijn dit nu aan het ontwikkelen en hopen dat z.s.m. beschikbaar te kunnen stellen. Even afwachten dus nog...