Toon posts:

dubbel netwerk 10 en 100 mbits via 1 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met een internet kaart erin... Vervolgens heb ik een 10/100 kaart erin en een 10 Mbit kaart.

Ik wil nu internet laten delen via 2 kaarten... Volgens internet sharing van WinME die op de server staat kan ik een primaire en een secunadire internet sharing gebruiken. Dat heb ik ook aangezet.

Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ik beide kaarten van de server kan gebruiken voor internet deling... Dat is me nog niet gelukt. Ik wil 2 losse netwerken draaien maar ik krijg het niet voor elkaar dat beide kaarten vanuit de server dat goed doen.

Wie kan mij helpen???

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
kan je misschien IPconfig van de 2 netwerkkaartjes en alles ff geven? of gebruik je DHCP?

Verwijderd

ICS kan maar sharen over 1 netwerkkaart. Je zult dus naar een ander pakket moeten zoeken, denk aan winroute oid.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 21:25:
ICS kan maar sharen over 1 netwerkkaart. Je zult dus naar een ander pakket moeten zoeken, denk aan winroute oid.
ikzelf gebruik winroute ook, en het bevalt me goed... is zeg maar gerust ook meteen een volwaardige firewall ;) alleen het zuigt als je DHCP ervan gebruikt. winroute altijd handmatig configureren...

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fludizz schreef op 21 oktober 2002 @ 21:28:
[...]

ikzelf gebruik winroute ook, en het bevalt me goed... is zeg maar gerust ook meteen een volwaardige firewall ;) alleen het zuigt als je DHCP ervan gebruikt. winroute altijd handmatig configureren...
Wat is er mis met de DHCP van WinRoute dan?
Nix geen probs hier (voor zover ik weet dan :P)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bij me internet sharing opties van WindowsME een primaire secundaire en secundaire adapter voor mijn thuisnetwerk invoeren. Dan moet ik met de clients toch kunnen kiezen via welke adapter ik internet wil delen?
Server 10/100 kaart heeft: 1.1.1.1 en 255.255.254.0
Server 10 kaart heeft: 1.1.1.11 255.255.254.0

de clients hebben bijv 1.1.1.2 en 255.255.254.0 en dan de gateway settings voor de ene 1.1.1.1 en dns 1.1.1.1 en voor de andere groep: 1.1.1.11 en 1.1.1.11

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 23:54
probeer eerst met de IP's 192.168.0.1
192.168.0.2
met als subnet uhhh ff zoeken :255.255.255.0

werkt stukken simpeler (en ME op je server |:( is als 2 gb ruimte in je AMD 2800+ duzze 3x nix, vind ik dan he)
Khep thuis XP server loopt lekker
enz (is standaard) zoow loopt ie bij mij thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Dat mag niet uitmaken... Velen gebruiken ip 1.1.1.x

Verwijderd

Snap nog niet zo goed het verhaal van de 2 netwerkkaarten... Wil je via die twee kaarten naar twee verschillende computers? Dat moet volgens mij met Winroute heel goed kunnen. Winroute draait bij mij perfect, alleen de proxy-server ervan is tien keer niets!

Verwijderd

Topicstarter
Maar internet sharing via 2 kaarten gaat dus niet in ME?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:03:
Dat mag niet uitmaken... Velen gebruiken ip 1.1.1.x
Wat in ieder geval uitmaakt is dat 1.1.1.x een geldig adres is op het Internet, en je het nu je clients onmogelijk maakt dit ooit te bereiken. Goed, ik geloof niet dat die op dit moment in gebruik is, maar ...

Het probleem waar je meer mee zit is 2 netwerk-kaarten die in hetzelfde subnet vallen, terwijl je ze voor inkomend verkeer kan aanspreken, zal maar een van beide het uitgaand verkeer voor zijn kiezen krijgen, en veel Windows-omgevingen doen heel moeilijk over die constructie. Als je zo nodig dit echt wil, kies van voor een van beide kaarten een totaal andere IP-range, en zet ofwel die clients dan ook alleen maar op die IP-range (dan kunnen ze alleen met de "gewone" clients via de server contact hebben), of geef ze de IP-adressen in de alternatieve range als alias bovenop de bestaande IP-adressen in de normale range.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Het leuke is.. Op deze manier werkt het netwerk gewoon wel... Die zien ze gescheiden... Alleen het delen van internet gaat niet goed op 1 van de 2 groepen...
Pagina: 1