Toon posts:

Vraagje over Stream Audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste (mede)Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem; Ik wil wat audio gaan opnemen die in de vorm van Stream Audio via internet wordt uitgezonden, op 128Kbps. Nu heb ik het volgende programmatje gedownload, namelijk Total Recorder V.4
Ik zou graag willen weten wat de beste instellingen zijn voor dit programma om het later op de hoogst mogelijke kwaliteit op een CD te branden.
Of raden jullie om goede kwaliteit te krijgen toch een ander record programma aan?

Als ik het programma opstart, zie ik wel bij properties staan "PCM, 22,050kHz, 8 bit, stereo." Is dit al genoeg voor goede CD kwaliteit, of moet dit geweizigd worden? (zo ja, waar???)

Ik heb de search al gebruikt, maar specifieke informatie over mijn vraag kon ik niet vinden. (kom hier ook nog maar enkele minuten, dus lees nog niet zolang topics)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vraag/probleem...

Verwijderd

Je wilt geluid over het internet sturen om vervolgens op CD te branden? De meeste webcasts halen de 56 kbps niet, voor zover ik weet.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het gewoon een winampstream is, zoals di.fm, dan kan je beter messer of streamripper gebruiken. Voor Realplayer e.d. moet je het ff aanpassen naar 44.1 KHz en 16bit

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het is ook muziek van onder andere di.fm.
Maar waarom is het beter om deze met een ander programma dan Total Recorder op te nemen?

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 21:29:
Inderdaad, het is ook muziek van onder andere di.fm.
Maar waarom is het beter om deze met een ander programma dan Total Recorder op te nemen?
Omdat total recorder alles opneemt, dus ook onverwachte MSN bliebjes e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even Streamripper 2.6 gedownload, maar het enige wat ik kan instellen is het pad waar de song heen wordt geschreven, en de maximale groote van de song in KB's. Is het bij dit programma niet nodig om de kwaliteit het hoogst te zetten? Ik wil namelijk wel de best mogelijke kwaliteit op mijn CD's krijgen, dus als dat via een ander prog beter kan, zou ik dat liever willen! Van onverwachte geluiden heb ik géén last, ik heb namelijk een appart pctje gebouwd voor de opname's, het enige wat hierop draaid is winamp en wat opname progjes (total recorden en streamripper)

Elk advies is welkom!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 21:44:
Ik heb even Streamripper 2.6 gedownload, maar het enige wat ik kan instellen is het pad waar de song heen wordt geschreven, en de maximale groote van de song in KB's. Is het bij dit programma niet nodig om de kwaliteit het hoogst te zetten? Ik wil namelijk wel de best mogelijke kwaliteit op mijn CD's krijgen, dus als dat via een ander prog beter kan, zou ik dat liever willen! Van onverwachte geluiden heb ik géén last, ik heb namelijk een appart pctje gebouwd voor de opname's, het enige wat hierop draaid is winamp en wat opname progjes (total recorden en streamripper)

Elk advies is welkom!
hij schrijft het gewoon weg in de bitrate van de stream, 128k 44.1KHz 16bit.
Hoger kan niet en is complete onzin want je bron is toch maar 128kbit MP3.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat hij elk nummer los weg schrijft? Hij heeft nu 1 map aangemaakt met daarin weer een map "incompleted" met daarin 2 nummers, die al lang geweest zijn, en al afgespeeld zijn. Maar ze blijven in de incompleted map staan. Why?
En er staan ook 2 nummers die volgens het progje wel ok zijn. En een playlist? wat moet ik daarmee?

Hoe krijg ik nu de juiste volgorde op de audiocd als hij in verschillende mappen wegschrijft???

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 21:57:
Klopt het dat hij elk nummer los weg schrijft? Hij heeft nu 1 map aangemaakt met daarin weer een map "incompleted" met daarin 2 nummers, die al lang geweest zijn, en al afgespeeld zijn. Maar ze blijven in de incompleted map staan. Why?
En er staan ook 2 nummers die volgens het progje wel ok zijn. En een playlist? wat moet ik daarmee?

Hoe krijg ik nu de juiste volgorde op de audiocd als hij in verschillende mappen wegschrijft???
Hij zet de nummers gewoon in de map met dezelfde naam als de stream. Nummers in de incompleted map zijn incomplete 8)7
Hoe je ze in de juiste volgorde op cd krijgt? Moet je zelf weten.

Verwijderd

Wat wil je gaan opnemen? Als het gaat om gewone muziek, zou ik toch gaan kijken of het niet mogelijk is om via een andere bron aan de muziek te komen. De geluidskwaliteit is dan toch veel beter? MP3 klinkt pas redelijk vanaf 192Kbit.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn op di.fm toch doorlopende nummers? dan lijkt me het logisch dat er een manier is om ze in de juiste volgorde op de cd te krijgen....

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:13:
Het zijn op di.fm toch doorlopende nummers? dan lijkt me het logisch dat er een manier is om ze in de juiste volgorde op de cd te krijgen....
zijn gewoon losse nummers, als je ze aan elkaar wilt hebben moet je ff mailen.
Pagina: 1