Toon posts:

Redhat 8.0 DHCP en Delen Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb Redhat 8.0 geinstalleerd. Werkt goed en de server heeft toegang tot internet (@home).

FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 21/10

Heb alle onderdelen gevolgd/geprobeerd te volgen, maar kom er niet uit :( Ik krijg hem zelfs niet zover dat ie IP-nummers uitdeelt.. (DHCP-service wel gestart). Waar stel ik de DHCP-range in?

Hoop dat iemand me kan helpen!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:59

Super_ik

haklust!

gebruik je dhcpd? doe dan een man dhcpd of man dhcpd.conf, en google ook eens naar een howto dhcpd, geheid dat je t daarmee werkent krijgt hoor
:)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53
Heeft redhat hier niet een wizzard voor dat internet delen?
Mandrake heeft het geloof ik wel misschien zou je eens kunnen kijken op www.redhat.com
Of zelf even bij het configuratiescherm kijken en dan Network :)

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

Lancer

What the......

Installeer webmin. (meuktracker: Webmin 1.020). Kun je je firewall regels en DHCP configureren door een goede web interface (en nog veel meer trouwens)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

k heb èen ongeveer gelijk probleem met RH7.3, maar die deelt ook geen internet,

ding pingt naar het internet en is ook te pingen, zo wel vanaf het internet als lokaal, maar internet delen homaar :( terwijl alles toch goed lijkt te staan in de instellingen, iemand een idee waar dit aan kan liggen :?

Verwijderd

Waar gaat dit topic nou eigenlijk over? Over het delen van je Internet verbinding of over het opzetten van een DHCP server. ? Dat wordt mij in de openingspost van de topicstarter absoluut niet duidelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:58:
Waar gaat dit topic nou eigenlijk over? Over het delen van je Internet verbinding of over het opzetten van een DHCP server. ? Dat wordt mij in de openingspost van de topicstarter absoluut niet duidelijk.
ik denk bijde :+

Omdat je een ip nodig heb, en aangezien er niks uitdeelt word internet die ook niet.

wat de topicstarter wel ff kan proberen is een vast ip in te stellen ipv DHCP, als het dan niet werkt heb je het zelfde probleem als mij :(

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

Lancer

What the......

1) Staat IP forwarding aan (extras --> system tools --> Kernel tuning)
2) Wordt het verkeer niet tegengehouden door IP tables?
3) Is Masquerading ingesteld op de internet interface
4) Deelt DHCP ook een default gateway uit? (namelijk de interne interface van het internet station)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Webmin is idd de makkelijkste tool. Van Webmin.com een RPM downen en rpm -ivh ....

Dan inloggen en bij de dhcpd server een subnet aanmaken. daar moet je alleen nog ff aangeven of er onbekende compus een ipadres krijgen of niet. Als je alle Mac-adressen hebt kun je ook alleen bekende compus toelaten. Dit is veiliger.

Alleen ik liep op 7.3 tegen een probleem aan. De versie twee werkte niet. Hij starte wel het uitdelen maar op het moment van uitdelen kwam er een melding sent packet denied. Oplossing: dhcpd upgraden naar v3.x http://www.rpmfind.net.

Voor het delen van internet gewoon een scripje downen van http://www.linuxguruz.org/iptables/
rc.firewall_023.txt is een van mijn favorieten.

Suk6

Verwijderd

wat je waarschijnlijk bedoeld is firestarter http://firestarter.sourceforge.net/, waarom?

.rpm
met makkelijke grafische wizard
live firewall hit view, host blocking
bij sluiten van het venster schrijft firestarter het script naar je opstartbestanden, klaar is kees.
Pagina: 1