Toon posts:

Knipperende verticale lijn tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het afspelen op tv van een Divx of DVD krijg ik vaak een flikkerend verticale lijn in het beeld. Het beeld verspringt dan iets met een verticale lijn daarin (gebeurt in een fractie van een seconde). Gebeurt vaak met een lichte achtergrond en met (snel) bewegende beelden. Op mijn monitor heb ik dat ook, maar veel minder vaak.

Daarnaast is bij het afspelen op mijn tv zwart niet echt zwart, maar donker paars en enigsinds geblokt.

Ik heb een Geforce4 MX 440 en draai winXP. Ik heb de tv via s-video aangesloten (overigens al verschillende kabels geprobeerd en ook met tulp-aansluiting geprobeerd).

Iemand een suggestie?

Verwijderd

Welkom op GoT, mijn complimenten met de compleetheid van je eerste post. :)

Omdat het probleem op zowel je monitor als tv voorkomt, en ik het probleem niet eerder heb gelezen en me best vreemd klinkt, denk ik dat of je kaart niet meer helemaal lekker is, of dat je even andere drivers moet gaan proberen. Check de FAQ even voor de links. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de complimenten :) .

Vergeten te melden: ik heb de kaart een keer uit zijn slot gehaald en weer terug gestopt (en dubbel check of de kaart er echt goed in zit). Tevens de bios geflashed en laatste drivers geinstalleerd. Hielp helaas niets :'( .

Verwijderd

Als je nog garantie op je kaart hebt gewoon inruilen voor een nieuwe! Heb je dat niet, kijk ff of er storings bronnen in de buurt zijn, zware magneten (in bv boxen) of TL starters of spaarlampen of andere dingen die een storend effect kunnen hebben...

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

Dat het zwart niet echt zwart is en geblokt komt denk ik doordat je dan een divxje aan het kijken bent.
Heb ik bij lagere kwaliteit divxjes ook..... de pixels vloeien dan samen lijkt wel.

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Dat paarsachtige kan je verhelpen door je contrast lager te zetten (bij de tv-out opties. Dus niet op de tv zelf)
Pagina: 1