Toon posts:

wat zal ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al 256 mb 100mhz ram
15,3 maxtor hd 7200 toeren
plextor 12x 10x 32x ide
riva tnt 2 32mb vanta PCI

ik heb dus eigenlijk nog een moederplank
en een cpu nodig
wat raden jullie aan om te kopen
niet al te duur en rond de 700 a 800 mhz
wat wel goed compatible is en wat ik al zei niet te duur is

Verwijderd

nou, wat denk je zelf?

Misschien een duron 600 en een MSI-K7Tpro.
Wel ff flink stoeien met je potloodje, want je kunt al1 op die manier de muliplier verhogen. Of je moet wachten op de ..pro2.
(f335 + f180 + koeler)

En als je dan geld over hebt, koop dan aub een andere videokaart (vloeken is lelijk taalgebruik ;) )
(bv de 3dfx Voodoo3 Velocity 100 8MB AGP (OEM) is goed+goedkoop)

Oh! je hebt toch wel een ATX-kast neem ik aan?

gharey inderdaad, als je er geen verstand van hebt hou dan je mond. Je moet dan nl. niet alleen de L1 bridges weer verbinden, maar ook specifieke van de L4 en L5, en wel zo dan er een goede voltage en multiplier uit komt. vaak ben je met een paar streepjes al klaar. Anders zoek maar 1s goed bij 'ome Tom'
En omdat dit niet voor iedereen weggelegd is (jij bv;)) zeg ik er bij: wacht op de K7Tpro-2
Dat scheelt dan weer mooi zowat 150 piek! Kun je mooi die Velocity 100 voor kopen B-)

Verwijderd

hey

hahahahahahahahah
Wie koopt er nu een msi-k7t pro om over te clocken.Als je er geen verstand van hebt, post dan nix.
Je moet een asus a7v kopen (500 piek ofzo) met multiplier settings.
Een duron 600 (liefst unlocked).
en dan loopt je pc op 900 mhz of hoger.
Een duron 600 kost 200 piek of minder.

Ray_NL

Verwijderd

Wat is er mis met de MSI-k7tpro2?

Verwijderd

Topicstarter
wat is er mis met mijn pci 32mb videokaart
vertel me dat maar eens
en voor deze een 8mb kaart aanschaffen hahaha
laat me niet lachen

en ja als je er geen vertand van hebt post dan nix

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 06:32
Nee ik denk dat je het beste een ABIT of ASUS mamaplak met Duron 700 ofzo het beste kan nemen ... en ja videokaart is nixz mee alleen vervangen als je echt geld te veel hebt ...

I think therefor I am ... I think

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Wil je echt een snelle budget kaart?? Neem dan een GeForce 2 MX. Voodoo3 zuigt en TNT2 (Vanta) nog harder :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Ik heb zelf een Diamond Viper V770 TNT2 32 mb en er is niets mis mee, vanwaar op eens die gedachte gang dat een voodoo 3 beter zal zijn?

Verwijderd

800mhz Pentium III
------------------
Of wacht op pentium 4!!

Verwijderd

Zal ik mijn 4mb kaartje met savage3 chipset maar eens gaan vervangen. (ik heb een 3dmark2000 score van 188 |:()

Verwijderd

Topicstarter
ik kan met mijn vanta toch wel alles spelen
zal straks effe een benchmark score posten

Verwijderd

TNT2 _was_ snel, nu eigenlijk alleen goedkoop. Geforce _is_ snel, en de GF2MX, of de GF1DDR zijn niet zo duur. Die voodoo 3 heb ik geen ervaring mee, en dat wil ik _graaaaag_ zo houden :P

Verwijderd

Ok, sorry lui. Ik probeerde alleen maar, goede raad te geven aan iemand die weinig geld heeft uit te geven.
Een TNT2-Vanta is een erg uitgeklede versie van een TNT2, en niet zo best in 2D.
Ik heb dit niet uit m'n duim gezogen maar dit is nog de beste budget AGP-videokaart die voor een<=17" goed presteerd.
Ik heb zelf een Asus TNT2 ultra op een 19" en het beeld is lang niet zo mooi als van m'n oude Voodoo Banshee (op 1760x1320@72Hz <custom res.>)

Maar als jij met die Vanta tevreden bent: perfekt toch? Houden dat ding!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
AMD Duron 600 en Abit KT7-Raid (en dan je potlood ff te voorschijn toveren...:))

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Vanta is best aardige kaart, kan hoge reso's aan.
De 3Dfx die werd aangeraden is daarmee slechter.

En MSI KT7Pro2 is heel erg stabiel.
Zeker een aanrader, en goedkoper dan een ABIT.
En je kunt door aan de UATA66 kabel te klooien vast wel RAID maken van je MSI bordje.

En waarom vraag je nog welke processor je moet nemen? Die doen het bij iedereen hetzelfde en dus heb je in de tests kunnen lezen welke je moet hebben als je niet veel geld kwijt wild zijn-> Duron dus.

Moederbord kan nogal verschillen dus das logisch dat je het vraagt.

Wordt een leuk PC'tje voor niet teveel doekoes.

En remember, grazen met die handel! :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Pagina: 1