Toon posts:

[java/swing] goede gui designer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het halve internet al afgezocht, maar helaas kan ik maar niks vinden.
Ik ben op zoek naar een goede swing gui designer, zoiets als wat zit in Forte for Java, of Visual Cafe, JBuilder. Echter hoef ik niet zo'n bloated IDE omgeving.
Ik zoek eigenlijk meer iets zoals Glade in Linux.

Heeft iemand een suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal 'm eens schoppen...

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ontwerp mijn gui`s intussen weer met de hand. Maar als je echt een sleur en pleur ide wil hebben pak gewoon een van boven genoemde producten. Je hoeft er verder niet in te editen (volgens mij hebben de ontwerpen niet in de gaten dat je soms ook code in moet typen).

Ik zou trouwens dat pruts ding van forte links laten liggen en voor dat andere ding gaan. Oja... visual cafe is dood :) (k*t programma)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
Ik gebruik gewoon de GUI designer uit JBuilder 7 en ik zou geen reden kunnen bedenken om een andere te zoeken :)

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk. Ik tik gui's meestal ook helemaal met de hand. Maar laatst zag ik Glade voor Linux in werking. Dat is dus echt handig. Je rammelt een gui in een handomdraai in elkaar. En dat ding bemoeit zich verder niet met zaken zoals hoe jij gepland had om events etc. te behandelen. Ik heb het idee dat sommige IDE's dit namelijk wel doen.

Oh ja, ik wil trouwens het liefst onder Linux werken. Dus, een product als JBuilder valt dan af. Visual cafe overigens ook. En als we Forte nu ook wegcijferen, blijft er eigenlijk niks meer over ;)

• reskobon
JBuilder is er ook voor linux :)
Aangezien dat ook in java geschreven is en dus platformonafhankelijk is. In JBuilder kan je je events ook gewoon zelf tikken hoor (doe ik ook).

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
reskobon schreef op 31 oktober 2002 @ 19:01:
JBuilder is er ook voor linux :)
Aangezien dat ook in java geschreven is en dus platformonafhankelijk is. In JBuilder kan je je events ook gewoon zelf tikken hoor (doe ik ook).
Ohw... Dat wist ik dus niet... Ik dacht dat het zo'n windows only program was... Laat ik dat maar eens proberen dan...
Bedankt alvast...

• reskobon
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 19:03:
[...]

Ohw... Dat wist ik dus niet... Ik dacht dat het zo'n windows only program was... Laat ik dat maar eens proberen dan...
Bedankt alvast...
Trials kan je gratis downloaden :)

Leeg

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Van JBuilder heb je 3 versies. Een van die versies mag je gratis gebruiken. Die andere versies die kan je meestal wel ergens anders vandaan plukken ;) Je zou eventueel nog kunnen kijken naar SwingBuilder. (weet niet of dat nog leeft trouwens).

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
Op de site van swingsoft (de makers van SwingBuilder) staat het volgende:
SwingSoft Products

We are committed to supporting and improving the SwingSoft product range. We are rebuilding this site over the next few days and will have the products downloadable by the end of the week. SwingBuilder is currently being updated to use the new persistence mechanism introduced in 1.4 and SwingProject has some interesting new features being added...watch this space.
Ben erg benieuwd! Heb via google wel ergens een te downloaden dignejte gevonden, ga m zo ff proberen
Pagina: 1