Toon posts:

[MOBO] 3 MSI mobo`s binnen 2 maand, Normaal ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
je koopt een mooi mobo met cpu
msi kt3 ultra met een XP 2000+

na een paarmaand gaat mobo dood. Oke kan gebeuren.
je krijgt een KT3 Ultra 2 voor garantie ( ik blij)

na een maand of anderhalf 2, moet je een keer draaien in een discotheek, omdat je niet veel audio cd`s hebt neem je pc mee. alles gaat super die avond, met een goed gevoel douw je je pc weer in de auto en naar hus maar weer.

de volgende Middag pc weer aan zetten, Xp boot niet meer op! hmm das vaag alles deed het gisteren nog... afijn veilig modus dan maar en een herstel punt terug zetten..... nope geen xp die boot...... kaarten er uit....... nope..... Balen dus.

om zeker te zijn dat het geen hardware is ga je terug naar de zaak waar je hele zooi vandaan komt...... Die zien je ook al aan komen met : oh jee hem weer...

MEM omwisselen.... Nope
CPU dan ....... Nope
Mobo maar eens proberen ? Jah hoor Xp boot weer....

Ligt dit nou aan mij ? of heeft MSI inmiddels shit borden gemaakt voor aso prijs ?

Morgen geld terug en ander merk halen ??? Epox ???
wat raden jullie aan ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan ook aan de voeding liggen.. Een gare voeding kan schade brengen aan de mobo. Welke voeding heb je?

Edit: uit je sig: 350W. Is dat 'um?

Verder is het niet echt de bedoeling om hier te vragen welke merk je moet nemen, iedereen brengt hier zijn/haar favo merk naar voren.. Welke merk je moet hebben is immers nog altijd een persoonlijke keuze. Check eens een paar grotere moboreviews en doe een search op GoT naar probleemgevallen.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 21 oktober 2002 @ 20:13:
Dat kan ook aan de voeding liggen.. Een gare voeding kan schade brengen aan de mobo. Welke voeding heb je?

euhh nee

300 watt MAXpower of zo (PX300)

(sig aangepast)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2002 20:18 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 21 oktober 2002 @ 20:13:

Verder is het niet echt de bedoeling om hier te vragen welke merk je moet nemen, iedereen brengt hier zijn/haar favo merk naar voren.. Welke merk je moet hebben is immers nog altijd een persoonlijke keuze. Check eens een paar grotere moboreviews en doe een search op GoT naar probleemgevallen.
lijkt me toch niet dat het de voeding is ( deze heeft al eerder gedraaid in mijn ouder sys) ook hangt er een ups tussen zodat de spanning altijd (veilig ) stabiel is

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Wat was er kapot aan je mobo?
Waar heb je je mobo (of hele PC) gekocht?
En kreeg je meteen een nieuwe mee van de winkel zonder dat ze eerst wilden weten of je het niet zelf gemold had?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Topicstarter
FlowDesign schreef op 21 oktober 2002 @ 20:21:
Wat was er kapot aan je mobo?
Waar heb je je mobo (of hele PC) gekocht?
En kreeg je meteen een nieuwe mee van de winkel zonder dat ze eerst wilden weten of je het niet zelf gemold had?
bijna complete pc gekocht in onderdelen
(oke pc in bergum)

geen idee wat er stuk was... jah ik kreeg gelijk nieuw spul mee
Toppie service daaro

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voedingen kunnen ook vergaan, zeker als het een B-merk is. Probeer toch eens een andere voeding, zoals die 350W Enermax :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 21 oktober 2002 @ 20:27:
Voedingen kunnen ook vergaan, zeker als het een B-merk is. Probeer toch eens een andere voeding, zoals die 350W Enermax :)
jah en je weet de prijs ook neem ik aan ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kwaliteit heeft haar prijs..

Verwijderd

Topicstarter
jah een beetje aso prijs net als msi

Verwijderd

maar je bezuinigt dan ook wel weer op cases. ;)

Verwijderd

BalusC schreef op 21 oktober 2002 @ 20:30:
Kwaliteit heeft haar prijs..
Precies en daarbij is een voeding (net als bv een case) langer te gebruiken dus dan valt die prijs van een Enermax 350 best mee. En het is ook nog eens een supergoede voeding ook. Stabiel en stil, wat wil je nog meer........ (een werkend moederbord? :P)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 20:36:
[...]

Precies en daarbij is een voeding (net als bv een case) langer te gebruiken dus dan valt die prijs van een Enermax 350 best mee. En het is ook nog eens een supergoede voeding ook. Stabiel en stil, wat wil je nog meer........ (een werkend moederbord? :P)
euhh jah toch blijf ik er bij dat het niet aan de voeding (mag) lig(t)(gen)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb ook ooit MSI moederborden gehad en die gingen ook kapot. Ik heb daarna nooit meer naar dat merk gekeken omdat ik er geen vertrouwen meer in had.
Maar dat maakt het niet automatisch tot een slecht merk! Dat kan ook toeval zijn. Anderen hebben weer dit soort ervaringen met een ander merk.
Ik vind het wel dapper dat je drie keer voor hetzelfde merk gaat met dit soort ervaringen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Ik heb dezelfde voeding, zelfde mobo als zijn eerste ( MSI KT3 ultra ) en die van mij staat langer dan die van hem aan ( wordt welliswaar de helft minder vervoerd) maar toch.
Iemand een idee?

Ik heb er trouwens tot nu toe geen problemen mee gehad.

/me klopt af.

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 21 oktober 2002 @ 20:41:
Ik heb ook ooit MSI moederborden gehad en die gingen ook kapot. Ik heb daarna nooit meer naar dat merk gekeken omdat ik er geen vertrouwen meer in had.
Maar dat maakt het niet automatisch tot een slecht merk! Dat kan ook toeval zijn. Anderen hebben weer dit soort ervaringen met een ander merk.
Ik vind het wel dapper dat je drie keer voor hetzelfde merk gaat met dit soort ervaringen.
bijna al mijn mobo`s waren MSI, heb een tijdje A-open gehad maar die was te traag vond ik.... maar ik ben nu zo langzaam wel een beetje zat... mijn pc moet draaien en niet constand mobo verwisselen

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 20:39:
[...]

euhh jah toch blijf ik er bij dat het niet aan de voeding (mag) lig(t)(gen)
Dus zonder onderzoek ligt het volgens jou wel aan Msi tegen aso prijs zonder dat je onderzocht hebt of het misschien wel aan je voeding ligt, want dit is bijvoorbaat al uitgesloten voor jou.

Al er geadviseerd wordt om toch eens je voeding te checken dan wuif je dit weg, waarom dan de moeite om dit topic te openen als je zelf al uitgemaakt hebt dat het probleem het msi moederbord is.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Heb ik ook al paar keer gehad op de zaak vage dingen met MSI bordjes... Ik heb zelf een GIgabyte G7VAXP bordje gekocht

Verwijderd

[offtopic] DezJay, leuke auto *)

ontopic: hoe zijn je ervaringen met je nieuwe mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Rocky schreef op 21 oktober 2002 @ 20:56:
[...]

Dus zonder onderzoek ligt het volgens jou wel aan Msi tegen aso prijs zonder dat je onderzocht hebt of het misschien wel aan je voeding ligt, want dit is bijvoorbaat al uitgesloten voor jou.

Al er geadviseerd wordt om toch eens je voeding te checken dan wuif je dit weg, waarom dan de moeite om dit topic te openen als je zelf al uitgemaakt hebt dat het probleem het msi moederbord is.
euhhh ja wil best wel aankaarten maar de voeding heeft zonder probs gedraaid op een ander mobo :S

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 21:06:
[...]

euhhh ja wil best wel aankaarten maar de voeding heeft zonder probs gedraaid op een ander mobo :S
heeft gedraait ja.
maar alles slijt. en aangezien jouw voeding van een zeer onbekend merk is zou het best mogelijk kunnen zijn dat dat het is.
probeer eens een aopen van een vriend te regelen ofzo. (gewoon om te testen, ruil je even).

wat je ook nog kan doen, is pc alert (of hoe heet dat?) downloaden en de voltages checken. die mogen niet teveel afweiken en ook niet teveel schommelen.

veel mensen onderschatten hoe belangrijk een goede voeding is...
en je hoeft dan echt geen enermax te halen (al zijn ze wel lekker stil :) )

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Wat dacht je van 3 A7V 333's + RAID in 1 maand. Wel *ERRUG* goede service van Norrod (Gn). Loopt nu als een trein.

Verwijderd

Idee 1: Iedereen heeft het nu wel over voedingen en dergelijke, maar heb je wel eens gedacht aan het vervoeren van t ding. Kan me voorstellen dat computers niet zo opgewonden worden van vervoeren. Heb je m wel goed ingebouwd? Kan het niet zo zijn dat je een foutje hebt gemaakt bij het inbouwen, waardoor je mobo tijdens vervoer beschadigd.

Idee 2: Discotheken en auto's zijn altijd razend vochtig. Niet fijn voor computers. Kan me voorstellen dat daar de oorzaak zit!

Ik heb zelf ook een MSI KT-3 Ultra moederbord en gebruik mijn pctje ook regelmatig voor het draaien van feestjes en dergelijke. Het vochtprobleem dat zou kunnen ontstaan heb ik opgelost door van die vochtvreetzakjes in mijn kast te plakken. Je weet wel, van die zakjes die regelmatig bij pc-/audio-/video-apparatuur zit.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb wel eens gehoord dat ze bij de KT-3 op plekken waar het mobo zou kunnen gaan doorhangen, stukjes tape doen, zodat er geen kortsluiting kan ontstaan. Dit, in combinatie met vervoer van het apparaat, zou een oorzaak kunnen zijn??

Verwijderd

Volgens mij hebben ze een sinds de K7T266 Pro een soort interne race lopen daar. Met elke nieuwe release worden ze brakker.

En ja ik heb zelf ook heel veel gedonder gehad met MSI vandaar deze in mijn ogen terechte flame!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
voortaan maar een laptop meenemen naar de disco :P :z

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
-note
heb voltage meters van msi aangehad en ze wisselen niet veel :S

oke ik zal het eens aan kaarten bij mijn pc boer.... maby kan ik een duudere krijgen voor zelfde geld :P

helaas stap ik toch af van msi... ben van plan om of een asus mobo of een epox mobo te kopen....

ps notebook mee lukt niet ... daar mee kan ik niet 3 kanalen uitsturen en dat kan ik nu wel :P

• FlowDesign
Ennuh... hoe maak ik een MSI K7T266 Pro onklaar zonder dat de garantie vergaat zodat ik ook een ander mobo kan gaan halen? >:)

Verwijderd

Topicstarter
FlowDesign schreef op 21 oktober 2002 @ 23:00:
Ennuh... hoe maak ik een MSI K7T266 Pro onklaar zonder dat de garantie vergaat zodat ik ook een ander mobo kan gaan halen? >:)
helaas mag ik dat niet zeggen inverband met regels op het got.

anders krijg ik een mailtje met dat dat niet gewenst is.
.

ik denk ook niet dat het al te eerlijk is om dat te doen :P
* debugdevil in een eerlijke bui is vandaag

Verwijderd

Ik denk niet dat het een aan de voeding ligt. Ik heb een B-merk voeding 300 watt. Ik heb 2 CDr's. 1 HD. Een 1800+ CPU. GF4 Ti en nog veel meer shit erin hangen en is nog geen een keer gecrashed.

Schroef je de mobo's er wel goed in? Geen schroefjes laten vallen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 00:29:
Ik denk niet dat het een aan de voeding ligt. Ik heb een B-merk voeding 300 watt. Ik heb 2 CDr's. 1 HD. Een 1800+ CPU. GF4 Ti en nog veel meer shit erin hangen en is nog geen een keer gecrashed.

Schroef je de mobo's er wel goed in? Geen schroefjes laten vallen?
doe alles net volgens de regels..... ben tijdje pc bouwer geweest...

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb ooit problemen gehad met een MSI KT7 nogwat,en heb nu een KT3 ultra. Vorige week nachts een spanningspiek gehad, alle stoppen door, en volgende dag wilde me PC niet meer opstarten.

Bleek de zekering van m'n enermax door te zijn geslagen. Is een 8A 250V zekering. Die slaat pas door bij +- 2000 watt belasting. Zekering vervangen en alles draait weer. :D

Een goede voeding is m.i. dus net zo belangrijk (zo niet belangrijker) dan een goed mobo.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag nieuw mobo gehaald... ik kon de msi inruilen voor een asus a7v333

tegelijk ook maar ff een 420 Watt voeding gehaald... hopelijk zal hij zich nu goed houden.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leer mij MSI kennen.

-sluit uit dat het aan jezelf danwel aan andere onderdelen ligt.
-MSI is de schuldige.

die hele ruk serie vanaf de k7pro slot A heeft mij vele hoofdbrekens bezorgd. 1 grote disaster.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:36
Heb laatst 1 MSI K7Tpro2A en een ECS K7S6A mogen zien opfikken door een kapotte (ook opgefikte) voeding in een systeem. Toen die MSI opfikte, gaf ik dat MSI mobo de schuld, want hij was iets meer dan een jaar oud. Toen een week later die ECS opfikte, begon ik aan de voeding te twijfelen (niet zozeer opfikken, maar borden deden zonder zicht- of ruikbare schade helemaal niets meer). Voeding opengemaakt: jawel: hele zwarte vlek op de print in het midden van de voeding, weerstand eruitgefikt. Gisteren een QTec 350W voeding voor 27,50 gekocht, systeem draait weer als een tierelier :)

• FlowDesign
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 07:15:
[...]

doe alles net volgens de regels..... ben tijdje pc bouwer geweest...
Volgens mij heb jij bij Paradigit gewerkt en dit moederbord ook daar gekocht, of niet?

Pagina: 1