Toon posts:

Mandrake 9.0 Mandrake Beheersings Centrum,

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een verse installatie van Mandrake 9.0. Er zitten twee door linux gedetecteerde netwerkkaarten in. Tot dusver geen problemen... Nu wil ik door middel van het ''Mandrake Beheersings Centrum'' de server zo instellen dat ie als gateway dient voor de rest van het netwerk.

Ook moet ik DHCP nog aanzetten. Het probleem is dat dat stomme center niet opstart. Wat ik ook doe, er verschijnt niets op het scherm. Ik weet nie thoe ik dat gateway enzo handmatig in moet stellen, ienmadn die me kan helpen?

(sorry voor de typefouten, type dit nu in een VNC -scherm, aangezien m'n werkstation nog geen internet heeft :()

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:29
Er zijn volgens mij problemen met de nederlandse versie van beheersings centrum. Zijn al topics over geweest, dus even hier zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Whaaa nee! En heb nu net Redhat 8.0 geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, oke oke... heb het nu allemaal voro elkaar met dat config-ding.
Alleen nu kan ik het internet niet meer op!
Wat zijn de EXACTE instellingen als je met @home dmv. Mandrake 9.0 wilt connecten?

WAAR moet ik nu mijn CC12345-A nummer neerzetten dan? Als iemand mij dát kan vertellen, dan ben ik helemaal klaar!

Verwijderd

Topicstarter
Moet dir bij het normale tabblad 'hostname' of bij één van de eth's? (gebruik ETH0 als @home-kaart)..

Wat een gefuck... niets werkt meer :(

Verwijderd

lees de FAQ, daar staat deze vaak gestelde vraag "hoe krijg ik @home aan de praat onder linux??"
FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 21/10

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 19:29
Je krijgt het nederlandse beheerscentrum aan de praat door deze op te starten vanaf de prompt: mcc
Je ziet dan een paar opmerkingen over regels die fout zijn. Edit het bestand en zet de regels uit (#).

MCC werkt dan (maar natuurlijk is die alleen een workarround). Er was hierover inderdaad al een eerder topic aan gewijd.

Succes !

• Okasha
  • Niet online
Sorry voor de kick... Als ik mcc type krijg ik deze melding...

Tue May 13 08:31:36 2003 Gtk-WARNING **: invalid cast from (NULL) pointer to `Gt
kObject' at /usr/sbin/mcc line 857.
Can't call method "set_active" on an undefined value at /usr/sbin/mcc line 423.

Kun je maybe net ff iets meer vertellen over wat dan de volgende stap is.. }:O

Word nl. helemaal gek dat ik er niet in kom :(

• Okasha
  • Niet online
[rml][ Mandrake 9.0]System Conf tool werkt niet.[/rml]

Voor het antwoord. gebruikten andere naam

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Deze bug is volgens mij al heel vaak genoemd hier, en ook op de pagina van Mandrake zelf is het ongetwijfeld al wel terug te vinden.

Deze gaat daarom dicht.

P.S. Topicstarter, gelieve de volgende keer de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif te gebruiken in plaats van het topic 4 keer in korte tijd te kicken.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Wilke: dat is de quote knop, je bedoelt Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.