msi gf4 mx 420 niet genoeg cooling???

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:05
ik heb zondag een nieuwe 3d kaart voor me server enz gekocht. in w2k serv gaat de pc telkens vast zitten als ik bijv een clip wil draaien of een game wil doen. op de 3d kaart zit een passive cooler. kan dat het probleem van het vastlopen zijn of is het iets anders?

me systeem:
amd athlon 1.4 ghz
asus a7v 133
383 mb sdram
80 gb maxtor hd(5400 tpm)
en een soundkaart en netwerk kaart

Verwijderd

ja dat kan :)
het kan ook zijn dat je temperatuur in je kast te hoog is

• 3p0x
de cpu temp is 45 graden. heb je een prog voor alleen temp's in en rond de kast voor me?

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het zou kunnen, maar w.s. is het gewoon een driver probleem..
Als een kaart passief gekoeld is, moet hij daar ook tegen kunnen :)

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan de tempratuur van de videokaart ligt omdat mijn Geforce 4 mx440 ook passief gekoeld stabiel draait op 330/500.Dus bij jou moet dat geen probleem opleveren.Ik kreeg hem ook nog op 350/565 maar toen gaf die rare beelden met 3d mark.En nog met een passieve cooler geen koeling op de geheugen.

• 3p0x
kep wel prob's met de drivers gehad. kep nu di op de msi cd staan. zal zo wel ff de nieuwste nvidia downloaden. maar ik kan het dus ook proberen met een videokaart cooler?(maar ik wil ut systeem eigenlijk zo stil mogelijk houden)

mijne draaid op 333/250 (standaart) ik kan de snelheid van het geheugen alleen niet veranderen :(

Verwijderd

Als er een slechte airflow is raad ik een koeler aan.

• 3p0x
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 20:08:
Als er een slechte airflow is raad ik een koeler aan.
kep verder alleen 1 fan onder me psu zitten. aan de zijkant zitten wel gaatjes enzo

kep de gewone w2k maar ff geinstalleerd. tot nog toe geen problemen. ik had in w2k server ook last van dat direct x 8.1 niet geinstalleerd kon worden.

Verwijderd

amd_at_primus schreef op 21 oktober 2002 @ 20:06:
kep wel prob's met de drivers gehad. kep nu di op de msi cd staan. zal zo wel ff de nieuwste nvidia downloaden. maar ik kan het dus ook proberen met een videokaart cooler?(maar ik wil ut systeem eigenlijk zo stil mogelijk houden)

mijne draaid op 333/250 (standaart) ik kan de snelheid van het geheugen alleen niet veranderen :(
NVMAX geprobeerd?.

• 3p0x
ik haal morgeu ff een cooler. net 3d mark 2001 gedaan en na 10 sec zit i vast. wel klote d8 ik dat ik alles voor elkaar had begint dit gezeur

Verwijderd

Iets terugclocken?.

• 3p0x
core op 150 mhz gezet: de eerste test van 3d mark 2001 doet i en bij de 2e (high detail) loopt i direct vast

Verwijderd

Raar.Memory?.

Verwijderd

Het is me niet duidelijk wat je zelf al allemaal geprobeert hebt. We kunnen allemaal wel gaan gissen wat het probleem is, maar ik heb liever dat je zelf een oplossing zoekt en als je na onderzoek een gedetailleerd plaatje (figuurlijk bedoeld) hebt van je probleem, kom dan nog eens terug.

Dit kun je nog even lezen voor de duidelijkheid : * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.