ik heb 3 tabellen
tabel : FPreactie_systeem
daaronder hangen een aantal item die ik weer wil geven
FPreactieDate datum van de reactie
FPreactieParameter afhankelijk van of het een reactie is op een nieuwsitem is het N of Review een R
FPreactieItemID id van het idem waarop het een reactie is
Tabel : Nieuws
NieuwsID id van het nieuwsitem
NieuwsTitel titel van nieuws
NieuwsParameter nieuwsparameter (N)
Tabel : Review
ReviewID id van reviewitem
ReviewTitel titel van review
ReviewParameter reviewparameter (R)
wat ik nu wil geven is een top 15 van reacties op nieuws en review gesorteerd op FPreactieDate ,
hij moet dus een join leggen tussen NieuwsID en FPreactieItemID en NieuwsParameter en FPreactieParameter en om ook review erbij te pakken ReviewID en FPreactieItemID en ReviewParameter en FPreactieParameter
ik heb al verscheidene dingen geprobeerd maar het leidde niet tot succes
wat ik als resultaat wil hebben is FPreactieDate , FPreactieParameter , FPreactieItemID , NieuwsTitel as Titel of ReviewTitel as Titel
al vast bedankt voor het mee willen denken
tabel : FPreactie_systeem
daaronder hangen een aantal item die ik weer wil geven
FPreactieDate datum van de reactie
FPreactieParameter afhankelijk van of het een reactie is op een nieuwsitem is het N of Review een R
FPreactieItemID id van het idem waarop het een reactie is
Tabel : Nieuws
NieuwsID id van het nieuwsitem
NieuwsTitel titel van nieuws
NieuwsParameter nieuwsparameter (N)
Tabel : Review
ReviewID id van reviewitem
ReviewTitel titel van review
ReviewParameter reviewparameter (R)
wat ik nu wil geven is een top 15 van reacties op nieuws en review gesorteerd op FPreactieDate ,
hij moet dus een join leggen tussen NieuwsID en FPreactieItemID en NieuwsParameter en FPreactieParameter en om ook review erbij te pakken ReviewID en FPreactieItemID en ReviewParameter en FPreactieParameter
ik heb al verscheidene dingen geprobeerd maar het leidde niet tot succes
wat ik als resultaat wil hebben is FPreactieDate , FPreactieParameter , FPreactieItemID , NieuwsTitel as Titel of ReviewTitel as Titel
al vast bedankt voor het mee willen denken
Canon R6 MARK III, 35mm 1.4 VCM, 50mm 1.4 VCM , 85mm 1.4 VCM , 17-35mm 1.8, 28-70 1.8 , 24-105 1.8 70-200 f2.8