Toon posts:

[winxp] Console rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dit weekend overgestapt van win2k naar winxp.
Ik had bij win2k alle rechten in de console mooi aangepast zodat mijn broertjes niet veel konden uitvreten. Maar nu ben ik in xp bezig met de console heb ik alles klaar en wil ik de rechten op de map group policy effe veranderen zodat de policy niet onder mijn account werkt instellen krijg je een heel ander scherm en je kan hier geen gebruikers toevoegen en machtigingen aanpassen.
Weet iemand mischien waar ik dat wel kan? _/-\o_

• Bikkeltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 12:11
Sinds Windows XP heeft Microsoft het 'Simple Filesharing' standaard enabled. Dit houdt in dat er maar een gedeelde map is genaamd 'Shared Doc'. Als je iets wil delen moet je het daarin plaatsen.

Je kunt 'Simple Filesharing' afzetten door de explorer op te starten, en dan bij menu Tools\Folder Options in het tabblad 'View' het vinkje voor 'use simple filesharing' weg te halen.

Nu zou je gewoon weer op de normale manier rechten en gebruikers toekennen aan mappen. Let er wel op dat die interface er iets anders uitziet dan je gewend bent. Er staan standaard geen gebruikers en groepen opgesomd. Tip: gebruik de knop 'Find Now'.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt dank je
XP ook altijd met zij Handige dingetjes waarom niet gewoon win2k instellingen