Toon posts:

[LCD] Lamp HP omnibook vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enkele jaren is de lamp van het scherm van mijn HP omnibook er slecht geworden. Alleen als het binnen erg donker is kan k nog wat zien. Aangezien ik bij HP al geld moet betalen om iets te vragen doe ik het hier.

Weet iemand of het mogelijk is de lamp van het scherm te vervangen. Ik heb het scherm al open gemaakt, en ben tot de conclusie gekomen dat het hier gaat om een Hitachi scherm type: LMG9900ZWCC.

De lamp zit bovenaan het sherm is is een paar mm dik, grofweg 25 cm lang en wit van kleur. In de loop der tijd is hij echter een paarsachtig licht gaan geven.

Aan weerszijden van de lamp zit een grijze rubberen kapje, en de stroomvoorziening gebeurd door twee witte draadjes, waarvan er een helemaal om het scherm heenloopt. Op de lamp zelf zie ik geen merk staan. Op de draadjes staat wel enig tekst, waarvan ik in ieder geval AWM 3839 150C 3KVOC VW-1 en Electronic kan lezen.

Voor de goede orde, het betreft hier een HP Omnibook 5500CS (P100, 48 Mb).

Als iemand suggesties heeft over of en hoe deze lamp te vervangen is, hoor ik ze graag.

Verwijderd

dat is dus een CCFL, hoe lang is die precies? ccfl's worden verkocht in 10 en 30cm, dus als hij 30 is zou het mooi zijn.
of je blijft zitten met een uitstekende ccfl.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:19:
dat is dus een CCFL, hoe lang is die precies? ccfl's worden verkocht in 10 en 30cm, dus als hij 30 is zou het mooi zijn.
of je blijft zitten met een uitstekende ccfl.
Van buitenkant rubberkapje naar buitenkant rubberkapje is precies 25 cm.

edit/

Is het ook mogelijk twee ccfl's met elkaar te verbinden, om er op die manier twee van 10 cm in het sleufje te leggen?

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

nee je kan geen 2 ccfls met elkaar verbinden. wel twee naast elkaar leggen...

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik denk dat je beter even op wat verschillende (zei het voornamelijk amerikaanse == invoerrechten) sites kunt kijken... Er zijn meerdere sites die tweedehands vervangende :CD schermen aanbieden, wat in dit geval waarschijnlijk een goedkopere oplossing zou zijn dan het vervangen van de CCFL van je eigen LCD...

Verwijderd

Topicstarter
Interstice schreef op 22 oktober 2002 @ 10:18:
nee je kan geen 2 ccfls met elkaar verbinden. wel twee naast elkaar leggen...
Maar kan ik die twee dan op dezelfde spanningsbro aansluiten, of moet ik daar een extra inverter voor hebben.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

LMG9900ZWCC in google gedropt
en kwam bij http://www.laptop-resource.com/screenscross.asp uit.
misschien een kapotte laptop met het zelfde scherm type via markt plaats op de kop tikken en overzetten ?

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Topicstarter
pyravex schreef op 22 oktober 2002 @ 13:33:
LMG9900ZWCC in google gedropt
en kwam bij http://www.laptop-resource.com/screenscross.asp uit.
misschien een kapotte laptop met het zelfde scherm type via markt plaats op de kop tikken en overzetten ?
Bedankt voor de link.
Ik heb al gezocht naar een ander scherm, maar dit type wordt niet aangeboden. Daarnaast is het de vraag of het gaat lukken, want ik had laatst een andere laptop van dit type in handen, en die had ook zo'n vaag scherm.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

helaas

maar zoals je op die site kan zien zit ie in verschillende typen en merken..

suc6 iig met het fixxen van je lappie!!

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Topicstarter
Via HP kreeg ik een telefoonnummer waar ze me misschien aan een nieuw display kunnen helpen. Dat konden ze ook voor de geweldige prijs van 1500 euro. Ìk heb de laptop ooit gekocht voor 1200 gulden, dus dat gaat niet door.

Ik sloop het scherm er dus maar uit, en ga er mee langs de lokale electronicaboer in de hoop dat de me aan een lampje kan helpen.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:49:
[...]

Bedankt voor de link.
Ik heb al gezocht naar een ander scherm, maar dit type wordt niet aangeboden. Daarnaast is het de vraag of het gaat lukken, want ik had laatst een andere laptop van dit type in handen, en die had ook zo'n vaag scherm.
kijk eens op een computerbeurs. daar worden heel vaak van die lcd panels aangeboden. ik heb ze op de hcc dagen bij verschillende stands zien liggen, was tegen de 40 gulden zo uit m'n hoofd.

Verwijderd

Topicstarter
aatos schreef op 22 oktober 2002 @ 14:12:
[...]

kijk eens op een computerbeurs. daar worden heel vaak van die lcd panels aangeboden. ik heb ze op de hcc dagen bij verschillende stands zien liggen, was tegen de 40 gulden zo uit m'n hoofd.
Zal ik zeker eens doe, al blijf ik de meeste hoop houden op een nieuwe lamp omdat de laptop weinig aangeoden wordt.

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:04:
[...]

Maar kan ik die twee dan op dezelfde spanningsbro aansluiten, of moet ik daar een extra inverter voor hebben.

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

Topicstarter
flotterpower kun je je bericht nog een keer opschrijven. De letters zijn bij mij van het scherm gevallen. :)

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:38

McFizban

Hackito ergo sum.

kijk eens bij http://www.nowthatsit.nl die hebben nog wel eens oude laptop onderdelen.

(rechtstreeks: http://80.61.69.51/webshop/categorie.asp?categorie_id=126 )

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1