Wat is het nut van distributed comp. projecten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:21

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
ik vroeg me af , waarom wil iemand meedoen aan bvb seti en wat is het nut ervan?
was eens nieuwsgierig naar wat voor jullie de drijfveer is om mee te doen.
Persoonlijk draai ik al een kleine 2 jaar seti , meestal om m'n computers productief te houden als ik bvb niet thuis ben of zow.ze draaien alle 2 zowiezo dag en nacht , dus dacht ik van ja , kan ik ze evengoed wat werk geven. Voor projecten die bvb een oplossing zoeken voor kanker ben ik minder geneigt om m'n processorkracht te delen , want uiteindelijk gaat er toch 1 of andere rijke fabrikant met de winst lopen van het spul waar zoveel mensen hun computers hebben op laten rekenen...
groeten
datraxz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat mij voornamelijk om die leuke }:O van distributed in mijn systray.

dat was eigenlijk de voornaamste reden. (ik ben een kudde-dier :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik draai momenteel TSC, maar heb wel meerdere projecten gedaan, en ga er meerdere doen :)
De processorkracht aan een project als TSC besteden is imo best nuttig, en zo zijn er wel meer projecten. Alleen SETI (nofi btw) is ongeveer het enige project waar ik het nut écht niet van in zie. Maar goed, iedereen mag het verder zelf weten.

Maar het gaat me toch vooral om de stats en de gezelligheid hier en op ons mooie subteamforumpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
lolz :p
ipv van een koe hebbek een blauw schotelke :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
mja , ik blijf bij seti , draai dat nu al zolang en heb geen zin om from the scratsh te herbeginne aan een nieuw project als je begrijpt wat ik bedoel.
het nut van RC5 snap ik pas helemaal niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THINK van United Devices is inderdaad commercieel, OGR, Folding@home, Genome@home en jouw SETI@home zijn meer van academische waarde en dienen eigenlijk de mensheid. Rest weet ik niet zeker.
Wij Halbewoners doen Folding omdat wij affiniteit hebben met eiwitten, met onderzoek in het algemeen en met onderzoek gericht op ziektes in het bijzonder. Bovendien is de competitie gewoon tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 14:06

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Tsja... Ik denk dat de competitie voor mij het belangrijkste punt is. En daaruit vloeit weer de gezelligheid voort. (mede mogelijk gemaakt dankzij GoT /5 }:O)

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Ik doe mee vanwege de competitie, ik wil DPC graag steunen. bovendien vind ik het gewoon zonde om je PC de hele dag te laten nixen ;)
Echt púúr vanwege het nut van een project zal ik het niet draaien waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

LOL factor is voor mij het belangrijkste..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
ach ja... mijn pc staat toch de hele dag te downloaden, dat kost 'em weinig cpu tijd en dus d8 ik, die moet beter te benutten zijn. Bovendien is 't competitie element heel erg leuk het kan soms heel frustrerend zijn als je weer net niet je directe tegenstander voor bij bent, ook binnen de verschillende teams is er een leuk competitie element, vaak strijden de leden onderling nog om een plekkie in 't team waar ze zitten... en ja je moet wat te doen hebben he...

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Competitie, spelletje en goede doel :)
Is TSC trouwens een 100% non-profit project?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JustMe_ schreef op 21 oktober 2002 @ 19:40:
Competitie, spelletje en goede doel :)
Is TSC trouwens een 100% non-profit project?
Bestaat dat nog tegenwoordig dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Voor mij was de drijfveer in eerste instantie eigenlijk: Laat ik es iets nuttig doen met mijn ongebruikte kracht. Dit forum kende ik nog niet eens toen ik RC5 begon. Later toen ik meer op GoT kwam, en tweakers met meer regelmaat las, begon ik me ook pas te interesseren in het stats gedeelte en merkte ik dat er best wel lol en spanning te beleven valt met DC'ers :)

Op het moment ben ik statsverslaafd, en dat houdt me gaande :+ Maar in plaats van individueel hiermee bezig te zijn heb ik gemerkt dat het als team nog veel leuker is. Vandaar dat ik met een vriend een subteam heb opgericht (nu zo'n 7 man en 1 vrouw) en ook elke dag hier opt forum te vinden ben.
Het zou mooi zijn als ik de mensheid kon helpen met wat ik doe, maar met mijn dialup en aangezien mijn PC helemaal niet zo lang aanstaat schoot dat amper op. ECCp en RC5 gaan daar veel beter mee om.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:50
Wat moet je er van zeggen?
UD Think is iig zinnig om te doen, bij de rest vraag ik het mij af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 20:14:
[...]

Bestaat dat nog tegenwoordig dan? :/
Is dat een nee?

Schijnt nog wel te bestaan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Tja, ik heb met een stel vrienden 1,5 jaar Seti gedraaid. Het gegeven vonden
wij leuk, en aannemelijk (niet alleen zijn in dat kouwe donkere heelal :) )

Na 1,5 jaar stonden we in de top 10 van NL, en toen begonnen er (in onze ogen althans) meer zinnige projecten te verschijnen (UD Think, Genome, Folding); onlangs TSC en D2OL. Daar hebben we als mensen gewoon veel meer aan.

En via Seti en UD zijn we bij GoT en Tweakers terecht gekomen. Tja, die stats he?!?! Niet alleen prettig verslavend, maar vooral ook de vriendschappelijk digitale por tussen de ribben, gecombineerd met het goede doel waar we affiniteit mee hebben, maakt dat ik al weer een jaar of 3 5 PC's 24/7/365 aan heb staan.

(En ongelogen: 3 daarvan in al die tijd nog nooit gereset of gecrashed! Met windhoos draaiende nota bene........ Die doen dan natuurlijk ook nix anders dan crunchen he!)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar ik verwacht van niet eigenlijk. Er moet tegenwoordig toch altijd wel geld aan verdiend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Tao schreef op 21 oktober 2002 @ 21:42:
...
(En ongelogen: 3 daarvan in al die tijd nog nooit gereset of gecrashed! Met windhoos draaiende nota bene........ Die doen dan natuurlijk ook nix anders dan crunchen he!)
gaaf, dat geeft een errug leuke uptime :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:30:
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar ik verwacht van niet eigenlijk. Er moet tegenwoordig toch altijd wel geld aan verdiend worden.
Een groot aantal projecten zijn non-profit. Denk bv. aan distributed.net een deel van de opbrengst van het geld wordt gestoken in de kosten die zij maken (geen profit, maar costs) en een deel wordt als prijzen geld gebruikt en grootstedeel wordt gedoneerd naar door leden verkozen goede doel.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RIKZ schreef op 21 oktober 2002 @ 23:03:
[...]

Een groot aantal projecten zijn non-profit. Denk bv. aan distributed.net een deel van de opbrengst van het geld wordt gestoken in de kosten die zij maken (geen profit, maar costs) en een deel wordt als prijzen geld gebruikt en grootstedeel wordt gedoneerd naar door leden verkozen goede doel.
Het kraken van een code is echter wel een compleet ander doel dan het ontwikkelen van een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 23:08:
Het kraken van een code is echter wel een compleet ander doel dan het ontwikkelen van een nieuw product.
Als je de meeste documenten van de andere 'data-projecten' doorleest staat er meestal in vermeld dat de genereerde data hun eigendom wordt. Een enkeling zal deze dan onder voorwaarden/licentie aanbieden aan derden maar verwacht dat er een groot deel zal worden gebruikt in commercieel belang voor de organisatie.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:26:
THINK van United Devices is inderdaad commercieel, OGR, Folding@home, Genome@home en jouw SETI@home zijn meer van academische waarde en dienen eigenlijk de mensheid. Rest weet ik niet zeker.
Wij Halbewoners doen Folding omdat wij affiniteit hebben met eiwitten, met onderzoek in het algemeen en met onderzoek gericht op ziektes in het bijzonder. Bovendien is de competitie gewoon tof :)
THINK
sinds wanneer is dat commercieel?
het is toch non-profit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STW
  • Laatst online: 27-08 22:00

STW

Moridin

DatraxZ schreef op 21 oktober 2002 @ 18:17:
blabla. Voor projecten die bvb een oplossing zoeken voor kanker ben ik minder geneigt om m'n processorkracht te delen , want uiteindelijk gaat er toch 1 of andere rijke fabrikant met de winst lopen van het spul waar zoveel mensen hun computers hebben op laten rekenen...
groeten
datraxz
Hier ben ik het niet mee eens. folding@Home is een project van de stanford universiteit, gesponsord door de overheid. De resultaten die uit dit project komen worden vrij beschikbaar gesteld voor iedereen!!. Hier wordt aan gewerkt, want er wordt per jaar een aantal Terrabites bijgevouwen. Deze dat moet eerst worden gebackupped bij PSC (Pittsburg Supercomputer Center). Daarna zal er aan gewerkt worden om de data voor iedereen beschikbaar te stellen, zelfs in 'raw' format als daar behoefte aan is. ;)

It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 09:28:
[...]

THINK
het is toch non-profit?
idd...THINK ia ook non-profit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

OGR is gewoon koele wiskunde - lekker met brute force een exponentieel moeilijk probleem oplossen. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Lord Daemon schreef op 22 oktober 2002 @ 11:47:
OGR is gewoon koele wiskunde - lekker met brute force een exponentieel moeilijk probleem oplossen. :)
hmm..ik moet zeggen dat ik THINK dan wat nuttiger vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 09:28:
[...]

THINK
het is toch non-profit?
UD is absoluut een commerciele onderneming! Dat THINK kanker als onderwerp heeft betekent niet dat het non-profit is, dit i.t.t. bv. de *@home-projecten, die zijn verbonden aan universiteiten (Berkely en Stanford). UD heeft bij het vinden van een "cure" alle rechten en kennis, en zal dit zeker langer dan de standaard periode van 7 a 8 jaar (normale periode voor pharmaceuticals) te gelde kunnen maken, gezien de Intellectual Property die nu opgebouwd wordt.

Intel is een "sponsor" maar rijdt alleen mee op de naamsbekendheid die het project wilde krijgen. Meer adverteren dan een sponsor pur sang.

Kijk voor de gein maar es op de fora (member fora van UD), weet niet of alle threads nog beschikbaar zijn, maar er is furieus gereageerd toen bekend / duidelijk werd dat UD commercieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 14:31:
[...]

UD is absoluut een commerciele onderneming! Dat THINK kanker als onderwerp heeft betekent niet dat het non-profit is, dit i.t.t. bv. de *@home-projecten, die zijn verbonden aan universiteiten (Berkely en Stanford). UD heeft bij het vinden van een "cure" alle rechten en kennis, en zal dit zeker langer dan de standaard periode van 7 a 8 jaar (normale periode voor pharmaceuticals) te gelde kunnen maken, gezien de Intellectual Property die nu opgebouwd wordt.

Intel is een "sponsor" maar rijdt alleen mee op de naamsbekendheid die het project wilde krijgen. Meer adverteren dan een sponsor pur sang.

Kijk voor de gein maar es op de fora (member fora van UD), weet niet of alle threads nog beschikbaar zijn, maar er is furieus gereageerd toen bekend / duidelijk werd dat UD commercieel is.
De results van UD zijn eigendom van de universiteit van Oxford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 22:15

Mist

Een gevaar op de weg

Dat is idd niet helemaal correct. Alle rechten/patenten kome bij de Oxford Universiteit te liggen.
United Devices is idd een commercieel bedrijf, maar verdient alleen (vermoed ik) aan het contract dat ze met de Uni hebben gesloten om voor de client en distributie ervan te zorgen. Daarnaast hopen ze natuurlijk dat mensen in de toekomst meer projecten met de client gaan draaien waar ze meer mee kunnen verdienen.
Zie ook http://www.chem.ox.ac.uk/cancer/ipstatement.html

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij doen sinds 2001 mee aan UD/THINK omdat we het idee hebben dat het tenminste nuttig is. Ons team Wafred Computing Amsterdam heeft zich eerst bezig gehouden met RC5 waar we op een gegeven moment het nut niet meer van inzagen. Vandaar de overstap naar UD/THINK. De zelfgemaakte teamstats zorgen voor een leuke competitiestrijd tussen de verschillende leden en houden de totale output stabiel:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mist schreef op 22 oktober 2002 @ 15:04:
Dat is idd niet helemaal correct. Alle rechten/patenten kome bij de Oxford Universiteit te liggen.
United Devices is idd een commercieel bedrijf, maar verdient alleen (vermoed ik) aan het contract dat ze met de Uni hebben gesloten om voor de client en distributie ervan te zorgen. Daarnaast hopen ze natuurlijk dat mensen in de toekomst meer projecten met de client gaan draaien waar ze meer mee kunnen verdienen.
Zie ook http://www.chem.ox.ac.uk/cancer/ipstatement.html
LOL dan heeft UD zich een hoop ellende op de hals gehaald door dit statement vooral NIET te pas en te onpas overal in het rond te spuien. Minstens 2 weken lang begon iedere nieuwe idioot een thread op het forum over het unfaire van een commercieel bedrijf wat ideologische beginselen zou misbruiken etc etc. Er was geen weerwoord tegen gewassen zonder bovenstaand statement. Goed, OK: UD is niet commercieel m.b.t. IP, alleen m.b.t. beschikbaar stellen van contracten met users van de dc-software en de afhandeling van de infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
omdat nederland moet winnen :)

Ik doe mee met eccp. We kunnen wel wat HULP gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 10-09 19:28
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:20:
het gaat mij voornamelijk om die leuke }:O van distributed in mijn systray.

dat was eigenlijk de voornaamste reden. (ik ben een kudde-dier :P )
LOL
Me to ... :)
P.s. Tevens wil ik graag dat m'n pc niet zomaar staat niets te doen ...
WERKEN KRENG ... >:)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Distributed Folding is ook een niet commercieel project...

En ik vind de ASCII art die de client toont ook gewoon :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
competitie is idd 1 van de belangrijkste factoren hier... zit nu in een relatief klein team en dat is wel gezellig zo :)
groeten
Pagina: 1