Toon posts:

[Wireless] Wat, welk, etc

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb samen met een neef van mij het idee om een Wireless netwerkje te leggen...

ik heb al op diverse sites gezocht, maar er is weinig informatie te vinden. Zelfs diverse helpdesk medewerkers weten er geen zak van :\
Belde op hoe dat precies zat met die zendantennes die tot 7km gingen maar ze wisten niet eens zeker of dat op 300 meter te doen was met wat bomen er tussen...

Nu is er niet echt een direct topic wat echt direct antwoord op mijn vraag geeft, vandaar de nieuwe topic. De volgende situatie is hier aan de orde:

Afstand: 250-300 meter hemelsbreed (wat bomen er nog tussen)

Nu is mijn vraag:
is het haalbaar om een wireless netwerk tegen niet al teveel kosten te leggen zonder dat je dataverlies hebt door die paar boompjes?

Zover ik weet zouden we dus in elke pc een netwerkkaart nodig hebben, 2 accespoints en 2 zendantennes...

Maar is dit dus haalbaar ? Als ik die helpdeskmedewerker zo hoorde is dat dus alleen te doen als er tussen beide antennes geen enkele boom of huis zit.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Heb je dit al gelezen :

-=: Het Grote Wireless Topic :=-

of : Draadloos +-600m netwerk daar staat echt wel een antwoord op je vraag hoor..

Verwijderd

tussen 2 pc's ?
in elke pc een usb wireless adapter pluggen et voila!!
geen accespoint nodig (wel bij 3 of meer pc's).
Ik heb er 2 van actiontec (1 x pcmcia in laptop en 1 x usb in pc) en werkt als een zonnetje.
afstand tot 500 mtr. maar dit heb ik nog nooit getest!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier nog wat nuttige linkjes;

reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest
reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep

Daar moet het j toch echt wel mee lukken IMHO

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.