Toon posts:

nic problemen met slackware8.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb slackware geinstalleerd en deze moet met 1nic op inet zitten, en de andere moet het gaan routen.
de eerste is een 3com 3c905en de andere is er 1 van digital die de driver de4x5 gebruikt. beide drivers heb ik gewoon...

als ik slackware opstart en ifconfig tik staat er alleen eth0 en lo. geen eth1 dus..
lspci geeft aan dat de kaart wel gewoon op zn plek zit, en lsmod geeft alleen de 3com kaart aan.

ik weet zeker dat beide kaarten en pci sloten goed zijn, wat moet ik doen om die tweede kaart aan de praat te krijgen??

Verwijderd

modprobe de4x5 :?

Verwijderd

Topicstarter
hoe? ik heb op verschillende plekken gelezen dat ik /sbin/modprobe de4x5 moet doen...maar dat heeft dus geen enkel effect..

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
En kijk eens naar /etc/rc.d/rc.modules, daar kun je instellen dat hij de driver laadt bij het opstarten.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

en als je nu eens dhcpcd eth1 doet of een
dmesg | grep eth
Overigens worden je netwerkkaarten in /etc/rc.d/rc.inet1 ingesteld

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Starbase218 schreef op 21 oktober 2002 @ 17:30:
En kijk eens naar /etc/rc.d/rc.modules, daar kun je instellen dat hij de driver laadt bij het opstarten.
daar staat de goeie driver gewoon bij, wat ik begrepen heb is dat het hekje ervoor weg moet, saven en rebooten. maar dat heeft verder geen effect :(

• cashewnut
Idd, dan zou hij de driver moeten laden. Kun je controleren met lsmod (list modules). En je moet natuurlijk een ip toekennen aan de kaart, zoals imdos al zei, in /etc/rc.d/rc.inet1. Maar als hij de NIC al niet herkent bij ifconfig, zal dat niet helpen...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
zo'n kaart heb ik ook. Ik gebruik altijd modprobe tulip :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik /etc/rc.d/rc.modules run, krijg ik:
code:
1
2
/etc/rc.d/rc.modules: Generic: command not found
/etc/rc.d/rc.modules: Digital: command not found

is dit iets waar iemand wat mee kan?...

Verwijderd

Nope. Zoek ze even op, comment ze even weg, en voeg in de rc.netdevice modprobe de4x5 toe. Kijk dan nog wel even naar je rc.inet1 want die stelt normaal gesproken dacht ik (tenzij je dat al eerder veranderd hebt) alleen je eerste netwerk kaartje in.

Verwijderd

Topicstarter
klopt...eth1 staat ingesteld op 127.0.0.1 en die wordt vervolgens gebruikt door lo.
ik heb nu in rc.netdevice de regel /sbin/modprobe de4x5 toegevoegd, gesaved,rbooted, aan rc.inet1 een ipadres gegeven aan eth1, en hij staat er nu tussen!!@!..

volgens mij heb ik dit echt 10x gedaan ofzo, maar dat maakt allemaal niet uit, het werkt nu tnx!! ;)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
de tulip module misschien? check anders je kernel config :?

• cashewnut
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:02:
als ik /etc/rc.d/rc.modules run, krijg ik:
code:
1
2
/etc/rc.d/rc.modules: Generic: command not found
/etc/rc.d/rc.modules: Digital: command not found

is dit iets waar iemand wat mee kan?...
Ik denk dat je de regel boven /sbin/modprobe de4x5 ook uncommented hebt... dit is geen commando, alleen wat uitleg over de module. Gewoon weer # ervoor zetten.
Pagina: 1