Wat betekent of doet: CPU micro code (in releasenotes bios)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
wanneer je zoekt op: micro code support, krijg ik 5 hits in GoT, helaas niet in 1 zin :(
Affijn het staat bij een bios update van de Epox 4SDA+.
In de releasenotes staat:
code:
1
2
3
Enhancements & Fixes for this BIOS release:
Update CPU micro code. Support Celeron 2.0GHz CPU. Change IDE,USB1,
USB2 SVID. Fixed Win98 APM no support "Stand By" mode.

Wat is CPU micro code?
Wat doet het?
Is het een nuttige bios-update?
Als het een noop-vraag is mijn x-cuus, ik kan het gewoon met: google en hier niet zo snel vinden als ik normaliter gewend ben.

[ Voor 0% gewijzigd door Spice op 21-10-2002 17:16 . Reden: 4 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
't is volgens mij alleen dat ie met deze bios de celeron 2.0 ghz ondersteund, wat ie daarvoor niet deed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, da's inderdaad een noop-vraag :P Zoek op "microcode" op www.webopedia.com..

Samengevat: De CPU microcode omvat alle informatie van de door het moederbord ondersteunde processoren. Er staat onder andere in hoe de CPU herkend kan worden, hoe de CPU genoemd moet worden bij de POST, hoe de CPU instructies gebruikt dienen te worden, etc.. Zie bijv het meest rechtse linkje in mijn sig hoe de Microcode misbruikt kan worden ;)

Deze BIOS update is op dat punt idd alleen nuttig als je een Celeron 2GHz wil gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 21-10-2002 17:31 . Reden: typo ]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
thx, wel een vr8 cookies, enfin nog iets leuks ontdekt voor de FP.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.