[LAN+CS+Chello] Ni meer dan 4 spelers?

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik LAN nogal vaak met wat vrienden. Maar als we samen online gaan CS'en, dan is er tot 4 spelers niks aan de hand, maar als er een 5e bijkomt, dan schiet de ping meteen bij allemaal omhoog tot boven de 1000.
Waarom zou da zijn? Want Chello heeft een upload van 15kb/s maar dat moet toch wel te doen zijn met z'n 5. Want dan heb je 3kb per persoon en een modem haalt dat zelfs vaak niet eens en die kunnen wel spelen.
Iemand een oplossing?

Ik heb nog geen andere spellen met meer dan 4 mensen online gespeeld.
Er staat nergens Kazaa ofzo aan.
Het probleem is reproduceerbaar en ook bij mijn vrienden.
Soms begint ie ook al te klooien bij 4 mensen.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

volgens mij kan een modem echt wel 3kb/s halen hoor 3*8 = 24Kbit, dat moet toch wel te doen zijn met een modem en meer ook.

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Ik heb dezelfde upstream al jou en dus ook hetzelfde probleem. Je zal toch echt een grotere upstream moeten hebben als je met meer man wil spelen.

Er is met je huidige situatie dus niets aan te doen dat ie boven 4 man irritant gaat doen :)

Ik, geheel anders

• MightyMauz
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:17:
volgens mij kan een modem echt wel 3kb/s halen hoor 3*8 = 24Kbit, dat moet toch wel te doen zijn met een modem en meer ook.
Ik bedoelde met die modem een telefoonmodem.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-02 16:28

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Als ik host met UT2003 heb ik dit ook idd..
Trekt je up gewoon niet.. helaas...

Oww en je beseft wel dat er ook een vragenforum is kwa games en dat je deze topic dus in de verkeerde heb gepost... ;)
>> Spielerij - Problemen & Vragen <<

• MightyMauz
Ow, sorry, dat had ik me niet beseft nee. Maar ik wist al ni zo goed waar ik het moest plaatsen, want het heeft meer met netwerk te maken dan met spellen dacht ik zo.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als jij je upload vol gaat stouwen, dan komen de bevestigings packets maar langzaam doorheen, op die manier gaat je ping ontzettend omhoog.

Enige oplossing: hogere upload (of er moet een instelling ergens in CS zitten waarmee je in kunt stellen hoeveel CS max mag uppen).

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• MightyMauz
Ik snap da wel dat het gaat pingen als je upload volloopt.
Maar mijn stelling is dat die bij 5 mensen toch ni per se hoeft vol te lopen, want als je via de telefoon doet, kan die modem ook vaak de 3 kb niet eens halen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ja, als je uitgaat van een 28k8 rommelding, een 56K modem trekt wel het dubbele hoor. Komt nog eens bij dat Chello upload in de praktijk vaak zat op 14 of 12 zit in plaats van op 16. Ik denk dat je van geluk mag spreken dat het met 4 man nog werkt. Maar als je toch met z'n 5-en bent, waarom ga je dan op internet spelen en niet gewoon op een lokale server?

Professioneel Hyves-weigeraar

• MightyMauz
5 is eigenlijk net te weinig voor local, maar we doen het ook vaak. Maar een internet server roelen met LANpower is nog veel leuker.

Pagina: 1