Toon posts:

[ASP.NET] voor en nadelen *

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel een vraag over ASP.NET en dan krijg ik geen antwoord, en moet ik maar een andere hobby zoeken. Ben al enige jaren werkzaam in de computerbranche. Maar vooral gericht op Oracle, ben vandaag voor het eerste begonnen met ASP.net met een boek ernaast en wil gelijk even kijen of het wat is. Maar waarom wordt er dan zo raar gedaan?? Omdat ik niet weet hoe ASP.NET werkt? Waarom anders zo'n forum?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Omdat je niet de links volgt en tutorials leest. Daar staat je probleem praktisch LETTERLIJK in... GoT is geen helpdesk.

Verder is je probleem wel ontzettend basic en moet het in iedere, beetje normale, beginnerstutorial wel staan. Imho wil je te veel in een keer; als ik je vorige topic kijk, en wat je doet, heb je nog absoluut geen idee waar je mee bezig bent.

Begin bij het begin, veel lezen en uitproberen, en dan lukt het vanzelf wel. De quickstarts van ASP.Net zijn een goed begin, weliswaar af en toe een beetje lastig, maar zeker niet verkeerd.

Daarnaast: na een slotje wordt het niet gewaardeerd als je een nieuw topic opent. Mail D2k@tweakers.net in dit geval.

Om nog een beetje behulpzaam te zijn:
www.asp101.com
www.asp.net
www.aspalliance.com
www.4guysfromrolla.com

Waarbij www.asp101.com veruit het eenvoudigst is,imho, met aspalliance en asp.net een goede 2e. 4guysfromrolla is al wat lastiger.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ok hartelijk bedankt, Ik zal er aandachtig gaan kijken. Maar ja, ik moet snel zijn. want we moeten gaan beslissen of ASP.net wat is voor ons.....maar ik ga me er in verdiepen..bedankt voor de hulp

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je krijgt spijt, als je te hard rijdt...

Het heeft dus geen zin om binnen 5 dagen je keuze te maken. In zo'n korte tijd kan je nooit voordelen en nadelen hebben onderzocht en gedocumenteerd.

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:15:
Ok hartelijk bedankt, Ik zal er aandachtig gaan kijken. Maar ja, ik moet snel zijn. want we moeten gaan beslissen of ASP.net wat is voor ons.....maar ik ga me er in verdiepen..bedankt voor de hulp
Volgens mij komen we nu op de plek waar we wezen moeten: wat zijn de voor- en nadelen van ASP .NET?
Dat is misschien wel een zinvolle discussie.

Never underestimate the power of

Verwijderd

cameodski schreef op 21 oktober 2002 @ 17:17:
[...]
Volgens mij komen we nu op de plek waar we wezen moeten: wat zijn de voor- en nadelen van ASP .NET?
Ten opzichte van wat? :?

• gorgi_19

gorgi_19

cameodski schreef op 21 oktober 2002 @ 17:17:
[...]

Dat is misschien wel een zinvolle discussie.
Een hele interessante discussie.. Ik stem voor.. :P

Zelf heb ik gekozen voor ASP.Net vanwege de volgende voordelen (ik werkte vroeger met ASP 3.0)

* Compiled language, dus iets sneller
* Betere mogelijkheden tot scheiding van business logic layer, data access layer en presentation layer
* Volledig OO
* Goede ondersteuning XML
* Remoting

Dit waren in ieder geval voor mij onder andere de afwegingen om de overstap te wagen...

Verwijderd

Topicstarter
en tenopzicht van PHP? Waarom ASP.net ipv PHP? Met php kan je toch je eigen modules toevoegen, wat bij ASP.net standaard in de .NET framework zit. En je dus niks kan toevoegen, dat zou een nadeel kunnen zijn....maar met mijn ervaring kan ik niks zeggen..

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:23:
en tenopzicht van PHP? Waarom ASP.net ipv PHP? Met php kan je toch je eigen modules toevoegen, wat bij ASP.net standaard in de .NET framework zit. En je dus niks kan toevoegen, dat zou een nadeel kunnen zijn....maar met mijn ervaring kan ik niks zeggen..
Met ASP.Net kan ik ook mijn eigen modules toevoegen, geen enkel probleem.. :P
Standaard zitten er een aantal in het .Net framework, maar deze kan ik naar believen aanvullen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
aha, dat is mooi om te weten, dacht dat je namelijk aan ms vast zat.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:25:
:? Vooralsnog wel.... Ze zijn bezig om het .Net framework ook op andere platformen te laten draaien, maar zover zijn ze nog niet. Ik geloof dat dit project Mono heette...

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:25:
Tja, je zit er (nog) wel aan vast, maar wat ik wel aardig vind van Microsoft, is dat het .NET framework gratis is.

Verder vind ik de integratie van Rational XDE in Visual Studio erg handig. Eerst zet je je class diagram op in UML en als je aan programmeren toe bent, is het gewoon effe één muisklik en je classes worden gegenereerd. En het werkt nog vice versa ook.

Never underestimate the power of

Pagina: 1