Toon posts:

Asus 40x zegt dat er geen cd in zit =(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje ziet mn Asus 40x niet meer dat er een cd in zit.
Ik heb ook geprobeerd er originele cd's in te stoppen maar ledje blijft uit en cdrom ontoegankelijk.

Hij is 1,5 jaar oud dus geen garantie, zal zoiets simpel te maken zijn?
Vuil, stof of sensor die niet (goed) werkt?

TIA

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:52
'K heb hetzelfde probleem als jou met mijn Creative 52X cd-rom speler en deze is maar een halfjaartje oud!!
best wel K*T

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Lens vies --> Schoonmaken met gedestileerd water en wattenstaaf. GEEN Alkohol !!!! dit kan namelijk het kunstof van de lens aantasten.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• Evink
Dus gewoon losschroefen??
= weg garantie

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb ook een Asus 40-speed, hij is van dec. 1999 gekocht toen via een pc prive project en hij werkt nog perfect.
maar kijk es of jeje kabels wel goed zitten, prop het in een andere systeem en kijk daar of het werkt.
suc6

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Loopwerk is 1,5Jaar oud ! zowieso geen garantie meer

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de kabels al gechecked, maar ik neem aan dat het ledje niet uit hoort te gaan of de IDE er nou in zit of niet.

Dus de lens schoonmaken zou kunnen helpen? Ga ik maar doen dan ...

Evink: Daar is je garantie voor ik zie het probleem niet =)

Verwijderd

Ik gebruikt mijn CDROM speler(s) veel en heb ook een ASUS 40x gehad. Deze werkte een lange tijd goed. Tot ik op een gegeven moment ook jou verschijnselen had. Het niet willen lezen en zien van CDs. CDROM speler klonk ook niet gezond als er CDs in zaten.

Heb zonder problemen een nieuwe CDROM speler gekregen bij Mycom. Mijnus was wel binnen de garantie. De TD werknemer vertelde mij dat de lens waarschijnlijk niet goed meer op zijn plek zat.

Wat er van klopt weet ik niet... heb inmiddels een LG 48x CDROM speler en die bevalt me uitstekend! Beter dan de ASUS.

Wat betreft de Creative 52x, dat is rotzooi. Mode 2 CDs is die niet vooruit te branden en heb al meerdere mensen negatief gehoord over het model.

• Evink
Quote/ Wat betreft de Creative 52x, dat is rotzooi. Mode 2 CDs is die niet vooruit te branden en heb al meerdere mensen negatief gehoord over het model.
Quote/

dat heb ik vaker gehoort..
wat is een betere cd-rom speler??

Verwijderd

Plextor UltraPlex ?

• Evink
Die heb je alleen in scsi (volgens pricewatch)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 13:39 schreef OG_outlaw het volgende:
Sinds een tijdje ziet mn Asus 40x niet meer dat er een cd in zit.
Ik heb ook geprobeerd er originele cd's in te stoppen maar ledje blijft uit en cdrom ontoegankelijk.

Hij is 1,5 jaar oud dus geen garantie, zal zoiets simpel te maken zijn?
Vuil, stof of sensor die niet (goed) werkt?

TIA[/quote]Bonnetje voor een Asus 40x kopen ? :P

10 piek ;)

Het bonnetje is goed tot 08-11-2000

dutchbas@altavista.com

Verwijderd

Oh ja ik heb het doosje ook nog en hij is gekocht bij de Mycom ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een CD-S400 gehad, die na 3 maanden hetzelfde geintje vertoonde. Zo te zien ben ik niet de enige met deze problemen. Gewoon omgewisseld, nu gelukkig een Ultraplex :)

Verwijderd

Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad hier. Zonder enige aanleiding weigerde de 1 jaar oude Asus 40x nog CD's te lezen. Ik heb hem toen opengeschroefd, wat met het wagentje van de lens gerammeld er eens wat overheen geblazen. Weer in elkaar gezet en de boel werkte weer !!!! Vaag, maar waar !

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:02
Schoonmaken met een schoonmaak cdtje? Moet kunnen.

Verwijderd

Wat voor merk je ook hebt. Langer dan 2 jaar, ruim geschat, gaan ze volgens mij niet mee. De reinigings CD's helpen volgens mij geen ene moer.
Mijn score:
Philips 40 speed: ongev. 1,5 jaar
Philips 32 speed: idem
NEC 16 speed: 14 maand
Mitsumi 20 speed: nog geen jaar.
En nog 2 waarvan ik merk en type vergeten ben die ook ruim 1,5 jaar oud werden.
Overigens geld dit voor 2 PC's bij mij thuis. Alle CD-ROM spelers behalve de Mitsumi zij echter zonder morren uit coulance vervangen door nieuwe snellere. Mijn laatste 40 speed Philips is vorige week vervangen door een 50 speed Actima. Wie is Actima?. Philips werd niet meer verkocht door de computerzaak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp eigenlijk niet hoe een cd een lens kan reinigen (zonder em aan te raken?)

Verwijderd

Umm als je een nieuwe wilt kan je mijn bonnetje vast wel gebruiken :P ?

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 14:20 schreef spiff_lg het volgende:
Plextor UltraPlex ?[/quote]'Zelfs' een UltraPlex kan binnen een jaar rare kuren gaan vertonen hoor!
Die van mij gaat binnenkort terug met een RMA....

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Hahahah ga op de markt staan jij :D

Verwijderd

LOL

ga ik doen ;)

Maar goed ff serieus: Als je dat bonntje wilt hebben mag je hem hebben hoor ;) wij tweakers moeten elkaar helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik zou toch zweren dat je em wilde verkopen >:)

Verwijderd

LOL

mag ook hoor :P

Maar je MAG hem ook hebben hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Open gemaakt, spinde niet , beetje rotzooien en toen leek ie het te doen ... case om cdrom, pckast dicht ... doet ie het weer niet! =/
Zo ff 2e poging doen 8-)

UPDATE: het schoonmaak cdtje heeft em gefixt!!! niet te geloven ;)
thx Biobak

Verwijderd

Topicstarter
Biobak het schoonmaak cd'tje heeft em inderdaad gefixt!!

Verwijderd

Koop een teac 40 speed, heb ik ook en die is zeer goed

Verwijderd

Ik heb ook een Ultraplex 40, die gaf ineens dat vage probleem nadat ie geen cd's meer herkende nadat m'n pc bij de leverancier geweest was...
Op dit moment ligt hij bij plextor en ik hoop er snel wat van te horen...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:02
Ja, zo'n lullig schoonmaaksetje van twee tientjes bespaart je wel mooi een nieuwe cd rom speler :)

Verwijderd

Topicstarter
slecht nieuws hij doet weer/nog steeds irritant =(

/me pakt zn schroevendraaier

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Yep, na reparatie deed ie het bij mij ook wel, maar ik heb 'm al voorzienend snel aan mijn broer weggegeven. Die was 'm al snel zat, want de problemen kwamen terug. Ik ga NEVER meer voor een gare lowbudget IDE CDrom. Ik heb teveel ellende meegemaakt met die dingen, bij mij zal het voorlopig SCSI zijn bij nieuwe aankopen. Kost meer, maar ik wordt helemaal woest als de CDROM gaat etteren.....

• sabre18
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2022
Hee, tweakerzz,

Welke schoonmaak cdrom heb je gebruikt, ik heb namelijk oook hetzelfde probleem met mijn Asus S400 draaitafel

Groeten,

Joep
Pagina: 1