Toon posts:

[putty] Traag inloggen op mandrake 8.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt...

Ik log heel traag in op mijn Mandrake 8.2 via ssh. Ligt dit aan putty, mandrake of aan iets anders (netwerk = 100 mbps, mandrakePC = PIII 700, winxpPC = 2GHz)

Verwijderd

Dit heeft meestal te maken met het resolven van ip adr. naar hostnames.
Kun je op je Mandrake machine het ip adr. van je workstation (de machine waar je putty op draait) resolven?
Als dit niet het geval is zou dit best de oorzaak kunnen zijn. Voeg het ip adr. van je workstation toe aan de host tables van je Mandrake machine (/etc/hosts). Als je een dns server gebruikt op je Mandrake machine kan het zijn dat je workstation nog niet in je dns server voor komt. Mischien staat je /etc/resolv.conf niet goed, en werkt je dns configuratie hierdoor niet.

Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk :).

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Ik heb precies hetzelfde gehad na een wijziging van IP nummer.
Na het aanpassen van /etc/hosts (Zoals _Arjan ook zegt) werkt het als een zonnetje.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Verwijderd

Topicstarter
Bij suse had ik het niet. En bij mandrake is het al de derde installatie waar ik het bij krijg...
En ik gebruik geen DNS. Wel een DHCP... Dus kan ik het ip niet toevoegen. De DHCP is trouwens wel de Mandrake server.

Verwijderd

Mischien dat je met de optie VerifyReverseMapping in de sshd_config file nog wat kan. Op deze manier kun je het resolven van hostnames naar ip's (en andersom) aan of uit zetten.
("man sshd" en dan zoeken naar VerifyReverseMapping).

Je zou ook de range ip's die je uit geeft met je dhcp server in je /etc/hosts file kunnen zetten.
(Of adhv. het mac adr. van je workstation steeds hetzelfde ip uitgeven en dan alleen dat ip in je /etc/hosts file zetten).

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het mac addr vast ga zetten op een ip. En dan inderdaad in /etc/hosts een regel op ga nemen.
tnx
Pagina: 1