Toon posts:

[JavaScript] Cookie setten (cross domain ¿)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met JavaScript een cookie te setten wat ik later, op een ander domain weer wil uitmelken met een PHP script. Ik gebruik de conventionele Javascript SetCookie methode, en set daarin het domain van mijn keuze, maar het koekje wordt alleen geset als ik het domain-gedeelte niet invul, of er de domainnaam invul van de locatie waarop het Javascript aangeroepen wordt.

1) Kan het zoals ik wil ?
2) Waarom niet ?

:?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 22:51

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 16:34:
Ik probeer met JavaScript een cookie te setten wat ik later, op een ander domain weer wil uitmelken met een PHP script. Ik gebruik de conventionele Javascript SetCookie methode, en set daarin het domain van mijn keuze, maar het koekje wordt alleen geset als ik het domain-gedeelte niet invul, of er de domainnaam invul van de locatie waarop het Javascript aangeroepen wordt.

1) Kan het zoals ik wil ?
2) Waarom niet ?

:?
1/ Nee
2/ Beveiliging?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Tsss... 't Is webscripting, maat...
Geen wonder dat ik me topic niet terug kon vinden. :(

Maar bagger dat t niet kan (wat ik van plan was). Beveiliging - bleh, beetje je best doen, dan kun je de boel mooi waterdicht krijgen, ook als koekjes gefaked worden ofzo.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:22:
[...]

Tsss... 't Is webscripting, maat...
Geen wonder dat ik me topic niet terug kon vinden. :(

Maar bagger dat t niet kan (wat ik van plan was). Beveiliging - bleh, beetje je best doen, dan kun je de boel mooi waterdicht krijgen, ook als koekjes gefaked worden ofzo.

Als je de FAQ's had gelezen had je gezien wat wij verstaan onder webscripting. En de scheiding valt dan tussen clientside (Javascript etc) en serverside (PHP/ASP/etc).

D2k is bovendien je maat niet denk ik...

De enige beveiliging die een cookie heeft zon beetje is dat het niet cross-domain kan worden uitgelezen.. al zijn er serverside wel enkele trucs voor.. maar zoek even met Google:

http://www.google.nl/search?q=crossdomain+cookie

Dit topic is gesloten.