Toon posts:

Half Life TFC onder XP-problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een nieuwe pc gekocht (laten samenstellen) en nu heb ik HL geïnstalleerd en of ik nu m'n oude HL map overzet naar de nieuwe pc of een verse install doe,beide keren doet mijn beeld raar in Team Fortress.
Voor de duidelijkheid:HL single player en de Benchmark demo die bij de videokaart zit,doen het beide perfect.
Monitor is ook goed (nieuwe iiyama LS902UT VisionMaster 1451 19 inch),dus het is echt TFC op zich.
Alleen in Open Gl draait het soepel,MAAR dan heb ik dikke loss op onze clanserver.
Zelfs met mijn oude tnt2 kaart en 433mhz processor had ik dat niet.

Ik zal nog e.e.a testen (DOD,Opposing Force),maar het is duidelijk iets in tfc.
Mijn systeem:
Internet via kabel (is maar dat je t weet lol),
Windows XP home NL OEM
Reeds genomende iiyama monitor
VGA GF4 TI4200 64mb TV XFX videokaart
MSI KT3 Ultra-2 DDR 333 Raid moederbord
CPU AMD Thunderbird 2000XP
Geheugen DDR pc-2100 2x512 mb
HD Maxtor 7200/80GB Liquid
Cd brander (doet r verder niet toe)
2 netwerkkaarten Sweex 10/100 RTL-8139
Koelers (nvt verder)
En netwerkkabel UTP crosslink (5 meter)

Heb net de boel klaar staan,dus mogelijk vind ik nog wat.Inhet spel vallen de textures soms gedeeltelijk weg..
Alle videomodes geprobeerd,maar alleen Open GL dus,maar dikke loss en vind t geen prettig beeld om me te gamen..

Heb echt wel nieuwste drivers,voordat een slimmerik dat voorstelt :P

Q'apla en alvast bedrankt.

_/-\o_

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50

chromeeh

the Gnome

Yo data, it's me [:] Lord Pain :)

Denk dat je probleem ligt in XP zelf....
Want op de comp van m'n ouders wou ik ook TFC op zetten zodat ik thuis mooi kon netwerken maar daar loopt tie ook klote (P4 1700MHz, 512 MB Ram, Matrox G450),
wat echt super belangrijk is is dat je een goede nieuwe versie van DirectX hebt special voor Windows XP.....
Het zelfde verhaal onder Windows 2000 :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

:X
Komt door die rare clantag van jullie altijd :P [:] :X

;)

Verwijderd

Wat vind je trouwens niet prettig om mee te gamen? OpenGL...??

Half-Life draait sim-pelweg niet lekker op D3d imho... dus je zal wel aan de OGL moeten :)

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Halflife loopt gewoon het beste op OpenGL :)
En bovendien die clantag is origineel :P

Verwijderd

Topicstarter
Lord Pain:Weardo draait tfc ook onder Xp en mijn broer ook.Moet wel kunnen..
En de rest:ja misschien is t die tag wel :P
En gvd Need 4 Speed Porsche werkt ook maar half onder XP.
Waar heb ik dan 1600 Hoero aan besteed?? :-(
Als ik adsl neem,gooi ik direct 98SE r op...
:( |:(

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ja het draait ook wel onder XP maar DirectX is het allerbelangrijkste, dat je dus een goede versie voor NT hebt :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Zit ur niet iez in je confug vaud?

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-02 16:27
*zucht ;)

Ik zeg het nog een keer: WINDOWS 2000!!!!! Alles draait perfect, win2k vind alles zelf, en heb nog met geen enkel spel _INCLUDING HL_ problemen gehad...

En het is een HELE verbetering in vergelijking met Win98 (SE)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
- refresh rate fix gedraaid?
- staat je 'rate' goed in TFC? 'rate 15000' is aanbevolen (in console kun je dat gewoon tikken zonder aanhalingstekens).

Wat versta je onder "raar" beeld?
Als je last hebt van beeld "overlaps" staat je v-sync waarschijnlijk niet goed.

Nog een tip voor WinXP gebruikers:
disable Mouse acceleration helemaal. Als je 'enhance pointer precision' hebt uitstaan in windows dan staat het nog niet uit in games!! Er heeft ooit een reg patch op GoT gestaan om mouse acceleration helemaal uit te zetten in winxp, maar ben ff te lui om search te gebruiken.

Ik denk zelf dat die loss komt door foutieve 'rate' setting, ik heb daar zelf ook veel last van gehad int verleden (aangezien rate standaard op 4000 staat).

succes ermee.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat van die rate s bekijken.Daar ben ik niet aangeweest.Had r noit wat mee te doen..
Er is wel een tweaker progje voor GF kaarten,maar dat vertrouw ik niet.Heb geen problemen met fps of zo.In Benchmark demo haal ik dik 230 fps..
Dus dat lijkt me zinloos (he weardo? :P).
Ik zal vanavond s aan de slag.Muis heb ik geen rare instellingen aangeklikt,dus zal die rate s nalopen..

Iig bedankt voor de tips..:-) M'n broer had t ook over nieuwe install in andere map,omdat mogelijk de register-opties meegekomen zijn,waardoor t nix oplost.

U hoort wel van me O-) :7

• Crash
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 16:02:
Ik zal dat van die rate s bekijken.Daar ben ik niet aangeweest.Had r noit wat mee te doen..
Er is wel een tweaker progje voor GF kaarten,maar dat vertrouw ik niet.Heb geen problemen met fps of zo.In Benchmark demo haal ik dik 230 fps..
Dus dat lijkt me zinloos (he weardo? :P).
Ik zal vanavond s aan de slag.Muis heb ik geen rare instellingen aangeklikt,dus zal die rate s nalopen..

Iig bedankt voor de tips..:-) M'n broer had t ook over nieuwe install in andere map,omdat mogelijk de register-opties meegekomen zijn,waardoor t nix oplost.

U hoort wel van me O-) :7
dan zou je register cleanen wel eens een oplossing kunnen bieden? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waar staat dat refresh rate dan??

:?

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:14:
Waar staat dat refresh rate dan??

:?
Gewoon rechtermuis knop op je desktop --> Instellingen --> Geavanceerd :)

Verwijderd

Topicstarter
:) Ik heb idd de muisversnelling nu uitgezet en..euhh HET WERKT!!!!
Open GL draait ie nu alleen goed (so far so good,afkloppen e.d.),maar is nu wel beter.Vond t altijd wat wazig,maar waarom t nu wel mooi is weet ik niet :P
Maar t werkt....Voor de mensen die nu dus TFC spelen onder XP:In windows de muisversnelling uitzetten...

RealCato bedankt!!!!! Had Sierra al gemaild en alles :-)

Maar goed,we gaan r voor.

Q'apla. :> O-)
Pagina: 1