Toon posts:

MSI K7T266 pro2 probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een mainboard ( msi k7t266 pro2 ) retour gehad omdat mijn vorige ( msi k7t266 pro ) was overleden.

Na het inbouwen van het bord en configureren van de BIOS was het tijd om er een OS op te zetten.
Aangezien ik WIN2K erg prettig vindt werken viel daar de keus op. Ik kreeg echter al zeer snel een blauw scherm met een NTOSKRNL melding....dit leek echter te komen door power settings in de bios, en na wat wijzigingen liep mijn machine weer wat verder door.....

Het installeren lukt echter nog steeds niet ;

bij het kopieeren van de installatie files krijg ik na +/- 19% een error dat een bepaalde DLL file niet gekopieerd kan worden, een aantal keer op retry drukken resulteert weer in een blauw scherm :(

Nadat ik dit nog een paar keer had geprobeerd ( met nog wat aanpassingen in de BIOS ) heb ik op het laatst maar Windows ME geinstalleerd.
Dit ging in 1 keer goed, zonder problemen ! Het upgraden naar WIN2K vanaf winME lukt echter weer niet....ik krijg dan weer de problemen zoals hierboven besproken.

de installatie van Linux Mandrake lukt ook niet op dit bord....... en win XP geeft ook ( kopieer ) problemen.

er zijn ook verschillende CD-rom stations geprobeerd, en ik ben ook in het bezit van de laatste BIOS versie. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn ?

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 15:36

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

IDE kabel al nagekeken of een andere geprobeerd?

</edit>BIOS instellen op default waarden?<edit>

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een foutmelding/code krijg je precies bij dat BSOD? Heb je verder ook geprobeerd om de \i386 uit de Win2K CDROM te kopieren naar de harddisk en dan deze vanuit de harddisk te installeren? Check voor de zekerheid ook de harddisk met het tooltje van de harddiskfabrikant (zie OM FAQ) :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Staan de memory settings in de BIOS niet te hoog?

Verwijderd

wat d8 je van dat je de via drivers bent vergeten te installeren dan krijg je ook zulk soort wazige fouten ;)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 16:43:
wat d8 je van dat je de via drivers bent vergeten te installeren dan krijg je ook zulk soort wazige fouten ;)
Knap hoor.. via drivers installeren nog voordat je OS geinstalleerd is! :)

Verwijderd

Check of je geheugen in orde is. Als het al niet lukt om een OS erop te krijgen dan ligt het waarschijnlijk aan je geheugen (dll, vxd errors enz).

Ik heb hetzelfde meegemaakt met precies hetzelfde moederbord, toen geheugen vervangen en de installaties liepen daarna vlekkeloos.

Verwijderd

Canard schreef op 21 oktober 2002 @ 16:49:
[...]

Knap hoor.. via drivers installeren nog voordat je OS geinstalleerd is! :)
ja maar aangezien dat ie ook niet kon updaten van w2k naar me tuurlijk weet ik dat je eerst een os moet installeren.

en per slot van rekening zulk soort opmerkingen begrijp ik niet we proberen hem allemaal te helpen duz geef ik hem ook nog een andere mogelijkheid wat de oorzakk van dat probleem had kunnen zijn >:)

Verwijderd

moet je de partie niet waarop je win2k installeert niet omzetten van fat 32 naar nfls of hoe dat ook precies heet?
Pagina: 1