Toon posts:

[CSS] Jullie mening, background importeren of met CSS ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Wat is jullie mening zo veel mogelijk met CSS gaan werken, dus ook alle plaatjes met CSS gaan importeren, of plaatjes gewoon er in plaatsen en CSS enkelt voor tekst te gebruiken ?

En zo ja, gaarne de reden, voor welke browsers heeft jouw keuze dan een voordeel ?
bedankt !

Verwijderd

Ik dacht dat Netscape (4.7?) een absoluut pad verwacht t.o.v. de plaats van de .css, terwijl IE een absoluut pad verwacht van de .html waarin hij wordt aangeroepen. Daarom zet ik een background liever in de html dan in de .css.

Verwijderd

Nou, zodra jij terugkomende elementen (lees, titelbalkjes of zo) en daarin komen plaatjes voor zou ik dat absoluut doen met css. Een background kan ook prima met css lijkt me :)

CSS is hiervoor bedoeld. Afbeeldingen die je in je website wilt plaatsen doe je dus met img tags, en backgrounds doe je met CSS :)
Ik heb nu geen zin om een lang verhaal te typen, maar ik geloof dat ik geen onzin heb getypt hier. En ja, ik ben brak, sorry :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan zal ik dat gaan toepassen, maar dat heeft geen nadeel dat CSS bij plaatjes ? Dus dat het wel zichtbaar blijft bij anderre browsers ?

Bedankt voor het antwoord !

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

nee hoor, het is 100% veilig, je kunt het gewoon doorslikken :)

CSS is juiste hét middel voor opmaak en positionering, dus dat geldt ook voor beeldmateriaal.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

helemaal mee eens:-)
zoveel waar mogenlijk is met css werken, is het best voor je code en om dingen die herhaaldlijk voorkomen in je site te gaan coderen is dan alleen maar tijdverdrijf.
;-)
Pagina: 1