hoi
ik zit met het volgende probleem. Ik heb een multiselect listbox gemaakt. Deze wordt gevuld door de gegevens uit een database te halen.
De gebruiker kan dan meerdere keuzes maken. Als de gebruiker dan op verzenden klikt dan wordt er een ander pagina geopend en daar moeten de gegevens in de database worden weggeschreven.
Als je hem opstart krijg ik de melding :
ADODB.Fields error '800a0cc1'
ADO kan het object niet vinden in de collectie die overeenkomt met de door de toepassing gewenste naam of het door de toepassing gewenste verwijzingsnummer .
Met andere woorden hij kan het geselecteerd record niet vinden en komt niet voorbij prog1 = temp("prognummer") als ik zeg prog1 = 1 dan gaat hij wel verder. Het gekke is dan de listbox wordt gevuld door gegevens uit de zelfde tabel en zijn dus precies het zelfde.
Kan iemand helpen ?
alvast bedankt
ik zit met het volgende probleem. Ik heb een multiselect listbox gemaakt. Deze wordt gevuld door de gegevens uit een database te halen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <form method="post" action="Hoofdafd2.asp">
Naam nieuwe medewerker<br>
<input name="Naam" value="<%=oRS.Fields("naam").value%>"
size="20"><br><br>
<SELECT multiple NAME="programma">
<%Do Until oRS2.EOF%>
<OPTION value><% =oRS2.Fields("prognaam").value %></OPTION>
<%oRS2.movenext
Loop %>
</SELECT>
<input name="Mednr" type="hidden" value=<%=Mednr%>>
<input type="submit" name="action" value="verzenden">
<INPUT type=reset>
</form> |
De gebruiker kan dan meerdere keuzes maken. Als de gebruiker dan op verzenden klikt dan wordt er een ander pagina geopend en daar moeten de gegevens in de database worden weggeschreven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| progs = Split(Request.Form("programma"),",")
For Each prog In progs
sql = "SELECT prognr FROM programma AS prognummer WHERE prognaam='" &
prog & "'"
temp = oConn.Execute (sql)
prog1 = temp("prognummer")
RelID = RelID + 1 'haalt hij op uit database
sql3 ="INSERT INTO koppeltabel (relatieID,mednr,prognr) VALUES "
sql3 =sql3 & "(" & RelID & "," & Mednr & "," & prog1 &")"
oConn.Execute sql3,recordsaffected
Next |
Als je hem opstart krijg ik de melding :
ADODB.Fields error '800a0cc1'
ADO kan het object niet vinden in de collectie die overeenkomt met de door de toepassing gewenste naam of het door de toepassing gewenste verwijzingsnummer .
Met andere woorden hij kan het geselecteerd record niet vinden en komt niet voorbij prog1 = temp("prognummer") als ik zeg prog1 = 1 dan gaat hij wel verder. Het gekke is dan de listbox wordt gevuld door gegevens uit de zelfde tabel en zijn dus precies het zelfde.
Kan iemand helpen ?
alvast bedankt