[RH7.2] Gnome verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
Bij het installeren van RedHat 7.2 kon je kiezen uit KDE en Gnome om te installeren... ik heb dus gekozen om beide te installeren. Achteraf gebruik ik Gnome heel weinig en dus wil het verwijderen. Alleen is de vraag hoe ik dit kan doen?

Mvg John

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56
Dat zal een lastig verhaal worden. In theorie zou je met RPM alle pakketjes met Gnome in de naam kunnen verwijderen, daarmee ben je al een heel eind. Echter: je zult daarmee niet alles te pakken hebben. Daarnaast zullen een aantal programma's afhankelijkheden met gnome-onderdelen hebben, dus je loopt het risico dat deze dan niet meer werken.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Als je dat weggooit dan checkt gnorpm toch die dependencies? :? Volgens mij kun je dat ook gewoon met gnorpm (ja, ook onder KDE) weggooien..

volgens mij moet er ook plenty in de search staan over het deinstalleren van linux software

[ Voor 0% gewijzigd door SAiKO op 21-10-2002 15:56 . Reden: toevoeging ]

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
dus het is misschien beter om linux te her-installeren?

• zordaz
SAiKO schreef op 21 oktober 2002 @ 15:54:
Als je dat weggooit dan checkt gnorpm toch die dependencies? :? Volgens mij kun je dat ook gewoon met gnorpm (ja, ook onder KDE) weggooien..
GnoRpm gebruik ik niet, maar wat ik bedoel is dat je waarschijnlijk vanwege die dependencies met een hoop Gnome rpms op je systeem blijft zitten. Je kunt je dan beter afvragen of je Gnome er niet helemaal op kunt laten. En als je bij de-installeren kiest voor de --force en --nodeps opties, dan zul je zien dat je problemen krijgt met diverse programma's.

Verwijderd

Ja, maar die dependencies heb je toch wel nodig voor applications als Evolution, Abiword, desnoods GIMP of xchat, etc. GnoRPM is bovendien veel makkelijker dan een herinstallatie. Gewoon met GnoRPM dus. :Y).

• zordaz
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:16:
Ja, maar die dependencies heb je toch wel nodig voor applications als Evolution, Abiword, desnoods GIMP of xchat, etc. GnoRPM is bovendien veel makkelijker dan een herinstallatie. Gewoon met GnoRPM dus. :Y).
Als je echt wilt deinstalleren zou ik het inderdaad ook zo doen (dus geen herinstallatie), ik ben alleen benieuwd hoeveel ruimte je dit oplevert, volgens mij niet zo bar veel.
Pagina: 1