diskdrive doet et gewoon niet.

Pagina: 1
Acties:

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 08:36
Heb duron-systeem in elkaar gezet.
ging allemaal prima, alles in een keer goed.
behalve de 1.44 diskdrive. kabel verkeerd om. goed gedaan. doet 'ie et nog niet.

als ik er een disk in doe en in verkenner a: open, gaat het ledje heel mooi branden en hij maakt ook wel van die mooie geluidjes, MAAR hij doet het niet. geen access ofzo, 'abort' of 'retry'.

en ik wil me bios flashen en daar heb ik dan schijnbaar een opstart disk voor nodig, dus moet 'ie et wel doen.

weet iemand iets?
moet ik nog iets aan zetten in bios ofzo?
mobo is msi k7 pro (ms6330).

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Andere diskdrive, want deze heb je gesloopt?? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Dit soort problemen komen mij bekend voor,
ik heb dit namelijk gehad met een ASUS A7V mobo hier was een BIOS-Upgrade de oplossing.
Ook heb ik dit gehad met een DFI AK-74SC dit bord moest zelfs omgeruild worden naar een andere revisie. Zelf ben ik tot de ontdekking gekomen dat dit probleem niet met alle Disk-drives voorkomt (Merk-Type afhankelijk). Ik denk dat het verstandig is als je het BIOS van het M/B upgraden doet.
Veilige modus DOS prompt gaat ook prima om te flashen.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

Heb het zelfde probleem sinds ik met een K7Tpro en een Duron 700 @750 werk. Mijn bios is al de laatste (1.4) dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
In mn PII deed de drive het altijd wel.

• lord.farquaad
laatste bios is nu 1.6. (weet ik bijna zeker)

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik weet dat het oude model Sony (die met ID jumper) het goed doet op de DFI AK74-SC. Terwijl een het nieuwe model Sony het niet deed. (Beide drives werken in een andere PC)

Ik ga morgen even testen met een MSI K7TPro mobo wat wel/niet werkt.

Groeten,

Reink.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Wat voor melding krijg je dan, hoe reageert de fdd?
Wees specifieker wil je geholpen worden!

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Heb bestanden voor te flashen gedownload in in de root op c gezet. Vervolgens pc opnieuw opgestart en in ms-dos veilige modus geboot (van HD). Daarna heb ik het bestandje van de root af gestart en mijn bios geflashed. Alles ok!!!

Ik gebruik de fd eigenlijk bijna nooit meer dus.....

Meh ...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
een opstartdiskette om je bios te flashen is NIET nodig, sterker nog: ik kan het afraden. De reden waarom de meeste fabrikanten willen dat je dat WEL doet is omdat je - als je hun aanwijzingen volgt- een diskette krijgt met daarin geen HIMEM.SYS en EMM386.EXE en andere zooi. Als je bij het opstarten van windows 98 (er even van uitgaande dat je dat gebruikt) op F8 drukt en dan kiest voor MSDOS IN VEILIGE MODUS, krijg je precies hetzelfde. Ik raad ook af om je awdflash.exe en je blablabios.bin op diskette te zetten en zo te gebruiken: maak gewoon ff een directory bios aan ofzo en zet daar zowel bios binary als awdflash neer en ga dan flashen....

wat je oorspronkelijke probleem betreft: een floppykabel heeft ergens twee stroken van de flatcable gekruist zitten, dan een stekker die in je diskdrive past, dan weer een stukje flatcable en dan een connector voor een 5.25" diskdrive. De eerste moet je uiteraard hebben, waarbij de rode ader in de cable naar die kant wijst waar je je diskette van stroom voorziet zeg maar :)

als het disekttelampje/ledje, whatever, bij het aanzetten van de computer blijft branden, zit de kabel verkeerd om...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• lord.farquaad
heb nu nieuwste bios (v1.6) geflasht. ging prima zonder diskdrive.
maar die diskdrive doet 't dus nog steeds niet.
je stopt er een disketten in. hij probeert 'm te lezen. maar niks. geeft zelfde melding als wanneer bijvoorbeeld cd nog open staat of nog niet klaar is.
ik weet het nu echt niet meer.

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Toch even een ander merk FDD testen ?

Murphy was an optimist

Verwijderd

Ken het.. :( sinds vorige week donderdag het zelfde probleem... GA d'r vandaag mee terug..
ikHoop op het beste :) :)

Je hebt vast nog garantie erop; gewoon mee terug gaan!;)

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad, op een ABIT KA7. Heb toen windhoos 98SE setup opnieuw uitgevoerd, en hij deed weer normaal. Inderdaad zie je wel een icoon in de verkenner, maar als je er op klikte was ie 1 minuut bezig om tot de conclusie te komen dat er niks in zat(wel)????? Sindsdien doet ie het prima

Verwijderd

Een diskette of dezelfde diskette ?
vraag het omdat ik laatst ook bezig was met een K7T pro en kreeg het ding niet aan de praat, bleek dus dat die floppie verrot was...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Bedenk ook dat je a-flop altijd op de laatste connector moet zitten en je b-flop (als je die heb) op degene in het midden van de kabel.
Er zijn ook kables met maar een connector, maar die werken op heel weinig moedereborden. (Tot nu toe bij mij alleen bij een oude P/I P55T2P4, en dan alleen de origineel meegeleverde)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1