[SQLSERVER 7] Probleem bij SELECT op een view

Pagina: 1
Acties:

• PdeHoog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
'Allo,

Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen / aanpassen van rapporten, in Crystal Reports, voor een opdracht :r. Ik loop nu tegen een magnifiek SQLServer-probleem aan geloof ik. Ik zal jullie daar deelgenoot van maken ;):

Als ik een SELECT * FROM uitvoer in de query-analyzer krijg ik binnen 40 seconden alle data terug die ik wil zien.

Als ik daarentegen SELECT VELDNAAM1, VELDNAAM2, ... FROM uitvoer blijft de query-analyzer netjes staan stampen en gaat het processorgebruik op de server naar 100%. Na vijf minuten moet ik hem afbreken omdat-ie echt niets doet. Ook met 1 veld niet.

Ik geloof niet dat mijn gebruikers dit erg kunnen waarderen 8).

Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt? Zo ja, waar zou het aan kunnen liggen?

EDIT: Ik heb meerdere searches uitgevoerd bij microsoft, maar kan niet echt iets vinden. Ook hier op GoT niet.

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Kun je je query en view hier anders eens posten. En misschien is het een idee om eens naar je execution plan te kijken.
Ook kun je het geheel in een stored procedure stoppen, want dat is vaak toch iets efficienter in combinatie met Crystal Reports.

Never underestimate the power of

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Probeer ook eens een trace aan te maken (Profiler) en open wat counters in de Performance Monitor op de database server.
Misschien dat je daar wat extra info uit kan halen.

Today's subliminal thought is:

• cameodski
De interesse van de TS lijkt niet bijzonder groot te zijn. :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

of:
TS is vol goede moed in BOL, msdn en boeken gedoken om bij te lezen over al het moois dat mssql te bieden heeft.

Today's subliminal thought is:

• PdeHoog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
cameodski schreef op 21 oktober 2002 @ 23:38:
De interesse van de TS lijkt niet bijzonder groot te zijn. :)
Mijn interesse in dit topic kan niet groter zijn. Alleen heb ik af en toe te maken met managers en zo ;) waardoor ik van GoT af moet. En verder.....ach je kent het vast wel: druk, druk, druk!!

Iig bedankt voor de reacties.

Aan die ombouw naar een SP hebben we zelf ook zitten denken. Dat kost alleen weer tijd en zo.

Ik zal even kijken of ik de view op een beetje fatsoenlijke manier kan posten hier, maar dat moet even wachten tot ik op mijn werk ben :)

• cameodski
PdeHoog schreef op 22 oktober 2002 @ 08:42:
Aan die ombouw naar een SP hebben we zelf ook zitten denken. Dat kost alleen weer tijd en zo.
Dat valt wel mee. Het is alleen wel te hopen dat Crystal Reports een beetje meewerkt, want anders heb je wel een probleem en gaat het wel tijd kosten.

Pagina: 1