Computer slaat uit na aarding

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een Enermax 300 watt voeding in mijn bigtower geschroeft en alles loopt als een zonnetje. Tot voor een paar weken stond hij gewoon thuis en nu op mijn kamer in Nijmegen. Daar begonnen echter de kuren :?

Wat blijkt nu....als ik de pc via een geaard stopcontact aansluit, dan knalt ie om de haverklap uit als ik een diskette erin duw of de brander open (soms ook gewoon spontaan tijdens het tikken). Nu ik hem weer, net als thuis, op een niet-geaard stopcontact/stekkerdoos heb aangesloten is het probleem verholpen.

Nu doet hij het dus wel naar behoren, maar aangezien een PC officieel eigenlijk geaard dient te zijn en dat bij mij dus niet werkt, vraag ik mij af wat er dan toch niet helemaal lekker zit in mijn pc....heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Bvd..

• Klippy
  • Laatst online: 09-08 23:22

Klippy

Still Game

Kortsluiting.

Stroom lekt weg via de aarde.

Kijk eens of je nergens een kabeltje of moederbord hebt dat contact maakt met je kast...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Yeps, stroom lekt weg. Doe eens een paar ringetjes om de schroeven waarmee je de voeding vast maakt

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:38

TwoR

Gekleurde stippen

Een stroom lekking zoal hierboven staat. Controlleer alles in je kast (vooral je voeding) op het maken van kortsluiting

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 27-06 15:17
Ai, dat klinkt niet gezond of kan het verder geen kwaad als ik het gewoon zo laat en hem alleen ongeaard aansluit? Ik heb nu vakantie dus kan hem pas volgende week nakijken...heb dat wel al gedaan en niks kunnen ontdekken, maar het zou inderdaad wel de verbinding voeding-kast kunnen zijn want die heb ik niet nagekeken. Het viel me ook op dat er in het begin wat trillingen werder doorgegeven vanuit de voeding dus misschien dat ie gewoon te vast zit geschroefd?!