NT4 admin password kwijt

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
We hebben hier een geval wat het local NT 4 password kwijt is van hun computer nu kunnen hun wel als admin inloggen op het domein van het netwerk. Dan kennen ze als het goed is wanneer ze ingelogd zijn als network admin toch hun local admin password veranderen???

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:13
In 2000 in ieder geval wel. Neem aan dat dat onder NT4 hetzelfde werkt.

Verwijderd

eeum, even uitproberen

Verwijderd

Tuurlijk werkt dat, even musrmgr intikken in run en het wachtwoord veranderen.
Kun je niet meer in de PC komen, omdat men het wachtwoord kwijt is, dan moet je een linuxbootflop nemen en het wachtwoord veranderen.
Dit is nogal onduidelijk of de PC aanstaat en er op ingelogd kan worden door andere gebruikers of dat jullie helemal niet meer in de PC kunnen komen.
Voor de linuxbootflop moet je even kijken op: www.bootdisk.com

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Als de netwerk admin genoeg rechten hebben op de pc lokaal dan kunnen ze idd het wachtwoord veranderen(meestal zitten de netwerk admin wel in de local Administrators groep).
Anders kan je nog altijd de sam file weg gooien, booten en het administrator wachtwoord is leeg...Moet je wel via een command prompt toegang tot de installatie partitie hebben, oa kan je daarvoor zoals hierboven de linux bootflop gebruiken, das gratis, of anders ntfsdos professional van sysinternals ...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ntchgpw ofzoiets
(simpelweg een blank pw in de sam zetten)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1