MySql @ DeHeeg IS

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23
Ik zit er over te denken om mijn site laten hosten door DeHeeg IS. Ik heb hier eens de zoekfunctie op losgelaten en ik krijg een aantal keer te zien dat MySql database bij DeHeeg nogal te wensen overlaat. Dan bedoel ik met name de snelheid.
Aangezien ik een forumpje wil hosten (waarschijnlijk phpbb) wil ik wel een beetje dat dat vlot loopt.
Mijn vraag is nu of er hier iemand is die een forumpje heeft draaien op een Deheeg server zodat ik daar even kan kijken hoe dat de snelheid is.
Het zou echt relaxed zijn als iemand even een linkje voor me heeft....

bedankt....
:Y)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

vandenhende: ik denk dat je deze vraag beter kan stellen in nl.providers of daar een search te doen via Google...

Mijn weten worden daar over het algemeen de vragen gesteld inzake providers, snelheden e.d. * Woudloper heeft overigens geen forum draaien en daarnaast heb ik geen problemen met de snelheid van de MySQL database bij deHeeg.nl

• vandenhende
Woudloper schreef op 21 oktober 2002 @ 13:35:
vandenhende: ik denk dat je deze vraag beter kan stellen in nl.providers of daar een search te doen via Google...
nl.providers is dat een nieuwsgroep??
Mijn weten worden daar over het algemeen de vragen gesteld inzake providers, snelheden e.d. * Woudloper heeft overigens geen forum draaien en daarnaast heb ik geen problemen met de snelheid van de MySQL database bij deHeeg.nl
Dat is in ieder geval al een positieve ervaring dan. Maar wat heb jij dan wel in je MySQL database staan dat jij kunt concluderen dat hij niet traag is?

_/-\o_

Verwijderd

Woudloper schreef op 21 oktober 2002 @ 13:35:
De nieuwsgroep nl.internet.providers bedoel je denk ik. :)

Als je een snelle MySQL database wilt, moet je zorgen dat je een webhoster hebt die zorgt dat een server waar MySQL op draait niet overbelast word en er dus niet teveel klanten op gezet worden. Of dat bij De Heeg gebeurd weet ik niet, maar je kunt er wel vanuit gaan dat als je goedkoper uit bent ze zeer waarschijnlijk meer mensen op 1 server zetten. Aan de andere kant, misschien valt het mee. Je kunt natuurlijk gewoon de gok wagen of misschien kijken of je bij De Heeg of een andere webhoster een test account kunt krijgen voor een dag of een paar dagen.

• vandenhende
Een testaccountje zou heel mooi zijn. Ik weet alleen niet of providers dit graag doen...
Maar ja ze zouden er waarschijnlijk wel een order mee binnenhalen. Ik heb in ieder geval al een mailtje verstuurd met verzoek om testaccount naar DeHeeg.
Bedankt voor de tip!
;)

Verwijderd

Als je iets meer zoekt dan het goedkoopste account en je een beetje flexibel bedrijf hebt, dan kun je meestal wel een testaccount krijgen. Als je op zoek bent naar het aller goedkoopste account dan is kosten-baten afweging voor $bedrijf waarschijnlijk zo dat je geen testaccount krijgt. :)

• vandenhende
Geachte Heer Vandenhende,

Hartelijk dank voor uw interesse in onze produkten.
Onze servers worden 24/7 gemonitord waardoor wij binnen enkele seconden kunnen ingrijpen. Vaak is een snelheidsprobleem te wijten aan een slecht geschreven script of een zeer grote database. Een testaccount is bij ons niet mogelijk maar om een indruk te krijgen van de snelheid waarmee een database bij ons draait zou u eens kunnen kijken op www.beverwijk.org

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Indien u nog vragen heeft staat ons klanten Team u graag te woord.

Met vriendelijke Groet,

Uw DeHeeg Klantenteam

tel: 0251 - 274669
fax: 0251 - 270939
Ze reageren in ieder geval razendsnel op hun email! 8)

Testaccountje doen ze dus niet aan. Ik wil evt het 50mb hostingpakket bestellen. Nu twijfel ik eigenlijk nog steeds. Het is namelijk niet voor een bedrijf maar gewoon particulier. Dan vind ik 200 euro toch een beetje veel om je mee in de vingers te snijden. (heb ik namelijk al gedaan met ladot freehosting :r)
Beetje grondige research vooraf bespaart een hoop ellende. :)
Tips zijn welkom!

B)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik beheer 2 sites die bij deheeg draaien; geen problemen met de snelheid de de database.
Op een van de 2 stond een forum, waar ik nooit performance problemen mee heb gehad.

In twee jaar heb ik een keer een half uurtje de MySQL plat zien gaan. Tha's it.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Kwaliteit betaal je voor, ik weet niet hoeveel dataverkeer je krijgt bij die 50 mb, maar 200 euro/jaar is opzich niet duur hoor.

Je zou eens een kijkje kunnen nemen op http://www.webselect.nl/ of http://www.webhosters.nl/ voor wat ervaringen of vergelijkingsmateriaal met andere webhosters.

En als je bang bent jezelf voor een jaar in de vingers te snijden, dan kun je ook kijken of er webhosters zijn waarbij je per halfjaar bijvoorbeeld kunt betalen. En die zijn er kan ik je uit betrouwbare bron vermelden. ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

[nohtml]
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 15:47:
Kwaliteit betaal je voor, ik weet niet hoeveel dataverkeer je krijgt bij die 50 mb, maar 200 euro/jaar is opzich niet duur hoor.
Het is niet overdreven duur maar ook niet geweldig goedkoop hoor. Dataverkeer bij DeHeeg is FUP maar ze zeggen wel dat je geen downloads mag aanbieden (niet primair iig). Persoonlijk schat ik dat ze het niet grappig vinden als ej er 3 gb per maand doorheen blaast.

Om het rijtje te geven met sites die niet onder de vrije dataverkeer vallen:
- Sub hosting
- Shareware, geluid, video, beeld en multimedia archieven ·
- Mirror sites ·
- Distributie punten ·
- Elke site met als primair doel file distributie ·
Kort samengevat, alles dat traffic kost ;).

Maar als je jezelf niet in de vingers wil snijden, ga idd eens kijken op webhosters.nl of webselect.nl, daar kun je hele lijsten op vragen met bedrijfjes.
Overigens zal elk zichzelf respecterende hoster niet meer mensen op een server gooien dan kan tijdens piektijden maar ja, er zijn er altijd bij die 100 man op een p1 133 pleuren ;).

• vandenhende
Fair use policy:

Maar krijg je daar dan direct de rekening voor gepresenteerd of krijg je misschien eerst een waarschuwing van je traffic is te hoog??
Ik wil gewoon een website hosten voor een groep vrienden. Ik heb wel een aantal filmbestanden (bij elkaar ongeveer 25 Mb). Maar dat is niet waar de site echt om draait. Ook zullen de filmbestanden niet heel vaak gedownload worden denk ik.
Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik straks een rekening krijg voor mijn dataverkeer van honderden euro's.

Ik denk toch maar dat ik gewoon mijn aanvraagformulier op de fax ga gooien...

Verwijderd

IceStorm schreef op 21 oktober 2002 @ 17:17:
[nohtml]
[...]

Het is niet overdreven duur maar ook niet geweldig goedkoop hoor. Dataverkeer bij DeHeeg is FUP maar ze zeggen wel dat je geen downloads mag aanbieden (niet primair iig). Persoonlijk schat ik dat ze het niet grappig vinden als ej er 3 gb per maand doorheen blaast.
Voor maximaal 3gb is 200 euro/jaar wel aan de dure kant ja. Ik ben ook niet echt een voorstander van Fair Use Policy omdat je dan als klant niet weet waar je aan toe bent.
Maar als je jezelf niet in de vingers wil snijden, ga idd eens kijken op webhosters.nl of webselect.nl, daar kun je hele lijsten op vragen met bedrijfjes.
Overigens zal elk zichzelf respecterende hoster niet meer mensen op een server gooien dan kan tijdens piektijden maar ja, er zijn er altijd bij die 100 man op een p1 133 pleuren ;).
Helemaal waar, het is daarnaast ook afhankelijk wat voor sites er op de betreffende server draaien. Je kunt prima 1000 sites draaien op een p133 met statische content en 10 bezoekers per dag, maar sites met 50.000 bezoekers per dag en dynamische content mag je al blij zijn als je er 5 op een P4 server kwijt kunt. ;)
vandenhende schreef op 21 oktober 2002 @ 17:28:
Fair use policy:

Maar krijg je daar dan direct de rekening voor gepresenteerd of krijg je misschien eerst een waarschuwing van je traffic is te hoog??
Ik wil gewoon een website hosten voor een groep vrienden. Ik heb wel een aantal filmbestanden (bij elkaar ongeveer 25 Mb). Maar dat is niet waar de site echt om draait. Ook zullen de filmbestanden niet heel vaak gedownload worden denk ik.
Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik straks een rekening krijg voor mijn dataverkeer van honderden euro's.
Zoals ik hierboven al zei, ik ben geen voorstander van Fair Use Policy's, en zoals IceStorm al schreef, ongeveer alles wat traffic kost valt niet onder deze policy en kunnen ze dus simpel weg je een rekening sturen. Of ze dit direct doen is een tweede, maar ze mogen het wel.

Wat betreft dit kan ik je echt aanraden een webhoster te zoeken waar je weet waar je aan toe bent, daarnaast zou je even kunnen informeren hoeveel gb nou ongeveer de FUP is bij de beste mensen van De Heeg. Als je 5gb voor 200 euro krijg vind ik de prijs zeer redelijk, krijg je minder dan vind ik het persoonlijk aan de dure kant.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik ben admin op een site die op DeHeeg servers draait.. Site + forum maken volledig gebruik van PHP + MySQL, en dat werkt gewoon vlot. Die filmbestanden zullen ze niet moeilijk over doen, bij ons staan er wat (legale) MP3's op, nog nooit wat van gehoord. Sowieso niet echt problemen gehad. Ze gebruiken EAT als beheersysteem, dus je kunt makkelijk email adressen en subdomeinen aanmaken etc.
Ik ben wel tevreden iig :)

#

• vandenhende
Zap schreef op 21 oktober 2002 @ 17:46:
Ik ben admin op een site die op DeHeeg servers draait..
Kun je mij het adres van die site eens geven ajb

(8>

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik gebruik ook deheeg.nl uitstekende server...mysql werkt ook snel en dat met 17k UNIEKE bezoekers per dag...

en nee ze vinden het inderdaad niet leuk als je 3 gigabyte per maand er doorheen pompt, maar 70 al helemaal niet...ik moet daar weg, helaas, maarja ik vond het zelf ook wel wat uit de hand lopen...kan site niet noemen is mp3...

maar de heeg is zeker zeer goed...en ze sturen niet zo maar een rekening als je te veel dataverkeer hebt, nee ze zeiden er niets van, totdat ik er zelf mee aankwam...even gebeld en probleem is opgelost...

deheeg 2 da powah _/-\o_

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52
'Onbeperkt transfer' en Fup. Dan kan ik maar 1 ding zeggen, hard weg rennen van deze oplichters!

Zowiezo kan onbeperkt dataverkeer niet, het bestaat niet, en zal ook nooit bestaan. Onbeperkt dataverkeer met een FUP is echter helemaal oplichterij. Onbeperkt, maar toch met een limiet, die ook nog eens erg onduidelijk is.

Vergelijk het met een auto, zou je een auto kopen met onbeperkt benzine, maar toch met een limiet van wie weet hoeveel :?

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Niet lullen, dit is een zeer goede host...ik sta er al bijna een jaar en heb maar dan 60 gig per maand dataverkeer, en ze doen er niet moeilijk over...ik ga uit eigen wil weg omdat ze verlies op me maken [niet gek]

deheeg is ZEKER geen oplichter...pas oordelen als je er ervaringen mee hebt en niet van te voren gaan liggen rondstrooien dat het oplichters zijn want dat zijn ze ECHT niet!!!

• RobbertC
elvis84 schreef op 21 oktober 2002 @ 18:23:
Niet lullen, dit is een zeer goede host...ik sta er al bijna een jaar en heb maar dan 60 gig per maand dataverkeer, en ze doen er niet moeilijk over...ik ga uit eigen wil weg omdat ze verlies op me maken [niet gek]

deheeg is ZEKER geen oplichter...pas oordelen als je er ervaringen mee hebt en niet van te voren gaan liggen rondstrooien dat het oplichters zijn want dat zijn ze ECHT niet!!!
Ze zijn wel oplichters, onbeperkt dataverkeer bestaat niet, en al helemaal niet in combinatie met een fup. Zolang ze dat beloven, en dus niet kunnen waarmaken, zijn ze oplichters. Hoe goed de support enzo is.

Verwijderd

Zap schreef op 21 oktober 2002 @ 17:46:
Ik ben admin op een site die op DeHeeg servers draait.. Site + forum maken volledig gebruik van PHP + MySQL, en dat werkt gewoon vlot. Die filmbestanden zullen ze niet moeilijk over doen, bij ons staan er wat (legale) MP3's op, nog nooit wat van gehoord. Sowieso niet echt problemen gehad. Ze gebruiken EAT als beheersysteem, dus je kunt makkelijk email adressen en subdomeinen aanmaken etc.
Ik ben wel tevreden iig :)
zijn die subdomeinen gratis?

• _Arthur
  • Laatst online: 01-08 22:07

_Arthur

blub

RobbertC schreef op 21 oktober 2002 @ 18:24:
[...]

Ze zijn wel oplichters, onbeperkt dataverkeer bestaat niet, en al helemaal niet in combinatie met een fup. Zolang ze dat beloven, en dus niet kunnen waarmaken, zijn ze oplichters. Hoe goed de support enzo is.
Alle kabel providers en zowat alle dsl providers hanteren onbeperkt dataverkeer EN fup .. dus ook dat zijn allemaal oplichters. :O

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

RobbertC schreef op 21 oktober 2002 @ 18:24:
[...]

ZE KUNNEN HET WEL WAARMAKEN, MOET IK DAT 10 KEER ZEGGEN OFZO!!! 8)7 |:( :r

• RobbertC
_Arthur schreef op 21 oktober 2002 @ 18:30:
[...]

Alle kabel providers en zowat alle dsl providers hanteren onbeperkt dataverkeer EN fup .. dus ook dat zijn allemaal oplichters. :O
Ehm, nee, ze bieden allemaal fup. Nergens wordt er geschreeuwd met onbeperkt dataverkeer zo ver ik weet.

Ik wil Deheeg ook niet compleet zwart maken ofzo hoor. Ze kunnen best goed zijn (zelf geen ervaring met ze) maar strikt genomen zijn ze inderdaad oplichters.

• IceStorm

IceStorm

RobbertC schreef op 21 oktober 2002 @ 18:33:
Ehm, nee, ze bieden allemaal fup. Nergens wordt er geschreeuwd met onbeperkt dataverkeer zo ver ik weet.

Ik wil Deheeg ook niet compleet zwart maken ofzo hoor. Ze kunnen best goed zijn (zelf geen ervaring met ze) maar strikt genomen zijn ze inderdaad oplichters.

Ik vind de term oplichters te sterk, zeker omdat ik weet dat DeHeeg op zijn minst redelijk staat aangeschreven. Er zijn zat hosters die onbeperkte datahoeveelheden bieden overigens. Dat klinkt namelijk 'leuk'. Het is ook niet echt een probleem om dat te bieden maar dan moet je wel maatregelen als een FUP nemen.

Persoonlijk heb ik liever dat men gewoon zegt 'je hebt 3gb, punt' dan dat ze zeggen 'je mag alles doen behalve teveel' :).

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

vandenhende schreef op 21 oktober 2002 @ 17:47:
[...]

Kun je mij het adres van die site eens geven ajb

(8>
www.ndjs.nl

Is overigens niet mijn eigen site hoor, doe alleen wat modereerwerk op 't forum en wat andere kleine klusjes. ;)

#

• vandenhende
Tis misschien niet helemaal het juiste moment geweest om te testen (dinsdagmorgen om 9u) maar de site liep in ieder geval supersnel ;)
Ik ga nu mijn aanvraag faxen en dan hoop ik dat ik in de loop van de middag mijn accountinfo krijg.
Iedereen bedankt voor de hulp hier!
_/-\o_

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Zowiezo kan onbeperkt dataverkeer niet, het bestaat niet, en zal ook nooit bestaan. Onbeperkt dataverkeer met een FUP is echter helemaal oplichterij. Onbeperkt, maar toch met een limiet, die ook nog eens erg onduidelijk is.

Hoezo? Onbeperkt kan wel, maar niet voor dat bedrag... ;)
Je verward, denk ik, wat er staat met wat jij wil...

Er staat:
Onbeperkt verkeer (betekent: het stopt niet opeens)
FUP (betekent: als het te gortig wordt kan het zijn dat je een extra rekening ontvangt)

Ik vind het zelf ook prettiger als men dit duidelijker zou formuleren, maar om te zeggen dat het oplichters zijn, alleen gebaseerd op uitspraken van andere postings en terwijl je geen ervaring met ze hebt, komt op mij over als uitspraken van een beroepszeikert. :+

• RobbertC
Zakalwe schreef op 22 oktober 2002 @ 09:34:

Hoezo? Onbeperkt kan wel, maar niet voor dat bedrag... ;)
Je verward, denk ik, wat er staat met wat jij wil...
Dat kan niet ;) Ook al heb je een 1 Gb/s lijn helemaal voor je zelf, het is nog steeds niet onbeperkt! Er kan dan namelijk echt niet meer door dan 1 Gb/s, dus het stopt weleens.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De Heeg is voor mij gewoon een uitstekende provider. Ik heb er (nog) geen SQL draaien dus daar kan ik niet over oordelen.

Zit er nu vanaf augustus 2001 en mijn site is op 4 oktober 2001 operationeel geworden. Sinds die tijd is er niet 1 keer iets misgegaan. Snelheid is goed. Support is goed (was echt nodig want het was allemaal 100% nieuw voor me)

Oja, zit nu op de >16.500 bezoekers en dat voor een site die allebehalve spectaculair is. (en dat was dus precies de bedoeling)

ARME AOW’er

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:27:
zijn die subdomeinen gratis?
Ja.

Verwijderd

Ik draai nu goed een maand met De Heeg en kreeg dit aangeraden door een vriend van me. Ik ben zeer tevreden. Hij is zeer snel (ik heb downloads gehaald van 1000 kb/s). Mysql werkt prima (al is de belasting van mijn database niet hoog) het nadeel is dat je maar 1 database krijgt. Dus het kan wat onoverzichtelijk worden.

Nog een groot voordeel is het onbeperkte aantal pop3 accounts.

Na een lange zoektocht ben ik bij De Heeg uitgekomen en hier zeer tevreden mee

• zakalwe
  • Laatst online: 05-06 06:56
robbertC schreef:
Dat kan niet Ook al heb je een 1 Gb/s lijn helemaal voor je zelf, het is nog steeds niet onbeperkt! Er kan dan namelijk echt niet meer door dan 1 Gb/s, dus het stopt weleens.

er staat toch verkeer en niet bandbreedte? :?

Ok, nou hou ik op... ;)

• IceStorm

IceStorm

Zakalwe schreef op 22 oktober 2002 @ 23:55:
robbertC schreef:
Dat kan niet Ook al heb je een 1 Gb/s lijn helemaal voor je zelf, het is nog steeds niet onbeperkt! Er kan dan namelijk echt niet meer door dan 1 Gb/s, dus het stopt weleens.
er staat toch verkeer en niet bandbreedte? :?
Ok, nou hou ik op... ;)

Ga ik toch lekker verder :+. Oneindig dataverkeer houd in dat je alles erdoor kan halen wat JIJ wilt. En dat kan nergens, want als ik 2^101329084103294323242 Gb per maand ergens doorheen wil blazen dan is er geen enkele lijn die dat kan :)

Overigens is het niet de bedoeling om al jullie ervaringen over DeHeeg hier neer te zetten, het is geen webhosters/webselect :)
Pagina: 1