[DBMS]Pocket PC

Pagina: 1
Acties:

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
Ben op zoek naar een DBMS voor op de pocket pc. Nu heb ik bij MS al de volgende pagina gevonden:
http://www.microsoft.com/mobile/pocketpc/tips/database.asp

Op deze pagina staan een aantal suggesties voor DBMS-en op het CE platform. Nu heb ik al een aantal sites geraadpleegd en een aantal trials gedowned. Ik vroeg mij echter de volgende punten af:

1. Heeft iemand ervaring met een van deze pakketten? Zo ja, wat raadt je aan?
2. Heeft iemand een idee welk van deze bedrijven niet wat voorstellen? Een aantal links zijn namelijk al dood. Punt is dat het bedrijf nog wel even moet bestaan om support te geven...

Uiteraard snap ik wel dat MS en Oracle grote jongens zijn, die ook niet zomaar failliet gaan, maar de prijzen van de dbms en zijn er dan ook naar.

Suggesties die niet op de site staan of ideeen voor DBMS-en zijn ook wenselijk.

[context]
Applicatie krijgt gegevens binnen via comma-delimited, schrijft deze ook weer weg naar andere comma-delimited bestanden. Worden daarna weer gesynced met main DB op desktop -> server.

Het is niet echt een optie om in die comma-delimited bestanden te werken, vind ik. Dan moet ik code matig alle db integriteit gaan behouden, dat lijkt te veel op het wiel opnieuw uitvinden.
[/context]

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

Ga je zelf hobbien? Kijk dan eens op http://www.ipaqsoft.net/php/results.php?type=db

Bedrijfskritisch? Kies dan toch maar iets gerenomeerds als Oracle Lite: http://www.oracle.com/ip/deploy/ias/mobile/

Ik heb zelf goede ervaringen met DBFormGen en DBConsole. Hiermee kun je je formulieren in html pagina's voor internet explorer bakken.

Verder Resco ADOCE Manager; is een eenvoudige en Access-achtige applicatie.

Weet niet of dit jouw komma verhaal aankan.

Succes

Verwijderd

Ik heb voor m'n werk een app gebouwd die een databeestje bekijkt en bewerkt op CE gebaseerde pocket PCs.

Ik heb zelf een applicatie gebouwd en daar het .NET framework icm Outlook XP voor gebruikt. .NET voor het authenticatie en om de applicatie 'te leren' dat er met snapshots wordt gewerkt, Outlook eigenlijk alleen voor wat interface dingetjes en het feitelijke versturen van de snapshot data per email.

Ik had er niet echt al te veel moeite mee om dit alles te bouwen, en het enige verschil dat ik hier in zie in vergelijk met jouw vraag is dat jij werkt met CSV en dat ik Excel gebruikte om de data in te verpakken, het huidige systeem gebruikt Excel voor alle in en output.
Het behoud van data integriteit heb ik wel in code gedaan, maar ik hoefde dan ook niet echt heel erg veel data te controleren.
De echte grondige controle van de data doe ik server side voor dat de terug gestuurde snapshot samengevoegd wordt met de database op de server. Dus elke nieuwe snapshot heeft iig geen problemen als het gaat om integriteit van de data.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
hmmzzz..

In welke taal heb jij die app geschreven ? En ik neem aan dat jij dan de communicatie met de excel bestanden gewoon via een api van excell hebt gedaan?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam