Toon posts:

[IBM schijf ] 100 gig wel of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Was toch laatst mijn 40 gig fujitsu schijf gecrashed :( alles weg je kent het wel, dus ik voor een mooi prijsje hier op GOT via de prijswatch een IBM 100 gig schijf gekocht 7200 rpm ata 100 8 mb cache zo ffies uit me hoofd, maar onder het rondneuzen door de forums zie ik zo ongelovelijk veel slechte berichten over die IBM schijven dat ik nu toch wel behoorlijk bang begin te worden voor mijn data en zuur verdiende centjes. Ik dat na zo een nep fujitsu schijf nu een merkschijf aangeschaft te hebben maar dat blijkt dus vaak anders uit te pakken hoe staan jullie hier tegen over? gaat dat wel goed of maar gelijk een 100 gig WD ter bakup der bij gooien ? veel topics geweest over IBM maar toch jullie mening graag.

alvast bedankt.

(ps is schijfkoeling echt zo belangrijk ik vond het altijd onzin maar ga er nu maar is over denken)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
als jij een 120GXP of 180GXP hebt hoef je je weinig zorgen te maken

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-fujitsu is geen nep merk naar mijn weten.

-Bepaalde IBM reeksen hebben een slechte naam ja.

-Zijn er IDE ibm's met 8mb cache?

-Schijfkoeling is niet altijd nodig maar ik zou het zeker altijd doen, het verlengt het leven van je schijf, en verlaagt de kans op uitval. Bij veel scsi schijven hebben de fabrikanten in de handleiding wat over koeling staan, dat het een must is. Ik zie niet in waarom dit dan niet bij IDE schijven moet. En IBM zou ik helemaal koelen. (geintje :))

specs

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op 21 oktober 2002 @ 13:22:
-fujitsu is geen nep merk naar mijn weten.

ok ik kende deze fabrikant niet voor hdd's vandaar mijn opmerking na 2 jaar kaduk vind ik dus BAGGER. :'(

-Bepaalde IBM reeksen hebben een slechte naam ja.

welke reeks ?B)

-Zijn er IDE ibm's met 8mb cache?

uhm zo uit het hoofd maar kan me vergist hebben ? :?

-Schijfkoeling is niet altijd nodig maar ik zou het zeker altijd doen, het verlengt het leven van je schijf, en verlaagt de kans op uitval. Bij veel scsi schijven hebben de fabrikanten in de handleiding wat over koeling staan, dat het een must is. Ik zie niet in waarom dit dan niet bij IDE schijven moet. En IBM zou ik helemaal koelen. (geintje :))
ok dankjewel, nog 1gge aanrading voor schijfkoeling merk etc ?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een 120Gb 120GXP van IBM en die draait als een zonnetje. Redelijk vlot zelfs.
Maar een 75GXP, daar heb ik toch wat nare dingen over gehoord :)
Maar voor zover ik weet is die niet in 100Gb te krijgen....

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
IBM 100GB (120GXP, 7200rpm) uit de prijswatch, maar goed ben beetje gerustgesteld :)

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
DE IBM die jij in gedachte hebt is een GXP180 , das de nieuwe desktop HD reeks en die hebben 8MB cache en ATA 100 aansluiting , best goede schijfjes :) heb zelf een GXP 120 61 GB ben er echt wel te vreden over ;)

edit :
btw de serie die een slechte naam had was de GXP 75 of de 60 reeks weet ff niet uit mn hoofd welke oko al weer 8)7

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees eens wat reviews en doe een search op GoT naar probleemgevallen.. Zie verder ook de OM FAQ welke HDD je moet kopen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.