Ik heb de search gebruikt, en daar zie ik een boel topics hierover. Maar toch niet echt wat ik zoek.
Ik heb dus een Western Digital HD van 80 gieg (7200 rpm).
Vorig jaar heb ik dus een WD gekocht, die na een paar maanden begon met het maken van een klakkend geluid af en toe (dus alsof er iemand op tikt met een schroevendraaier ofzo) en dan hoor je hem terug opspinnen.
Dit klonk erg ongezond, en een week of 2 erna is de HD dus overleden.
Garantiegevalletje dus, schijf binnen gedaan en een nieuwe gekregen.
De schijf waar ik nu op werk is de nieuwe dus.
Het drama is nu, dat ook deze schijf, nu weer regelmatig klakkende geluiden maakt.
De pc hangt dan voor een paar seconden en gaat dan weer verder.
Wat me nu wel opvalt is dat m'n 12V lijnen een beetje schommelen soms (dus naar de 12.40 soms voor de +12 en tot de -12.60 heel af en toe voor de -12).
Het eerste waar ik aan denk is gewoon dat m'n radeon 9700 veel van m'n voeding trekt op die momenten.
Maar zou er ook een verband kunnen zijn met mijn harde schijf en de 12V lijn.
Dus wat wordt het ... budget maken voor een nieuwe HD of een nieuwe voeding ?
Ik heb dus een Western Digital HD van 80 gieg (7200 rpm).
Vorig jaar heb ik dus een WD gekocht, die na een paar maanden begon met het maken van een klakkend geluid af en toe (dus alsof er iemand op tikt met een schroevendraaier ofzo) en dan hoor je hem terug opspinnen.
Dit klonk erg ongezond, en een week of 2 erna is de HD dus overleden.
Garantiegevalletje dus, schijf binnen gedaan en een nieuwe gekregen.
De schijf waar ik nu op werk is de nieuwe dus.
Het drama is nu, dat ook deze schijf, nu weer regelmatig klakkende geluiden maakt.
De pc hangt dan voor een paar seconden en gaat dan weer verder.
Wat me nu wel opvalt is dat m'n 12V lijnen een beetje schommelen soms (dus naar de 12.40 soms voor de +12 en tot de -12.60 heel af en toe voor de -12).
Het eerste waar ik aan denk is gewoon dat m'n radeon 9700 veel van m'n voeding trekt op die momenten.
Maar zou er ook een verband kunnen zijn met mijn harde schijf en de 12V lijn.
Dus wat wordt het ... budget maken voor een nieuwe HD of een nieuwe voeding ?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride