firewire -> netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb een sony vaio sr11k, en daar zit een firewire (ilink etc) aansluiting op, maar als ik de software ervan installeer dan maakt ie ook een netwerkadapter aan, nu weet ik dat je een netwerkje kan maken tussen 2 firewire aansluitingen, maar zijn er ook kabels firewire - utp? of is zoiets technisch niet mogenlijk?

dan kan ik namelijk gewoon mijn laptop in het netwerk hangen zonder mijn pc slot daar voor op te offeren :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, die kabels zijn er niet. FireWare gebruikt heel andere signaleringen en protocolllen dan 10Base-T of 100Base-TX Ethernet (wat jij bedoelt met "UTP").
Je zou weer iets van een router (of mogelijk bridge) moeten neerzetten om dat te converteren (suggestie : simpel Linux-bakje met FireWire en Ethernet).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 22:41

Klippy

Still Game

En zoals je zelf al zegt is het: "een netwerkje tussen 2 firewire aansluitingen". Daar heb je normaal geen UTP kabeltje bij nodig ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik bedoelde meer dat ik een firewire naar utp (rj45) kabeltje kon kopen en zodoende gebruik kon maken van de virtuele netwerk adapter :)

nu moet ik namelijk of mijn usb poort of mijn pckaart slot ervoor opofferen :/

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tegen het verlies van een PC-slot (: http://www.pineapplehead....cro/om_ethernet_card.html

De conversiechip is wel te vinden, alleen geen apparaten die er mee samenwerken:
http://www.klsi.com/produ...wireToEthernet_ver1_0.pdf

...verder nog iemand iets?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.