Toon posts:

[WinXP] Sites geblokkeerd door XP ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hiya,
Ik heb een probleem wat waarschijnlijk aan XP ligt. Ik kan namelijk 1 site niet openen (Kliks.nl). Deze site is gewoon online, ik kan de site namelijk bij vrienden en op mijn werk wel openen. Ik heb het al met andere browsers geprobeerd (ik gebruik standaard IE 6.0, maar ik heb het ook met netscape en opera geprobeerd).
Ik krijg telkens foutmeldingen.
IE: Kan server niet vinden
NS: The connection was refused when atempting to contact www.kliks.nl
Opera: Geeft geen foutmelding maar doet gewoon niets.

Ik heb al contact opgenomen met de webmasters van de site om te vragen of ik geblokkeerd was, maar ik was niet geblokkeerd. Dus daar kan het niet aan liggen.

Aan mijn provider (Normaal gesproken Chello) kan het ook niet liggen want ik was dit weekend met mijn computer ergens anders en hing daar aan een telefoon lijntje en kon toen op mijn computer de site ook niet bereiken.

Het enige wat dan overblijft volgens mij is WinXP... Ik weet niet waar het anders aan kan liggen (zelfs zonder firewalls en anti virus dingen op laadt de site niet).
Kent iemand dit probleem of weet iemand hoe ik dit kan oplossen, want het is best vervelend dat ik de site niet kan bereiken. Ik heb volgens mij echt al alles geprobeerd.

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je misschien Kazaa Lite geïnstalleerd? www.kliks.nl staat namelijk in de host-file van je systeem. Lokatie %systemdrive%\windows\system32\drivers\etc\. Haal hem de site uit je host-file en je kan de site weer gebruiken.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Topicstarter
:) you're tha man!
ik ga het meteen proberen.. tnx man!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi het werkt!
wel vaag trouwens.. is dit alleen bij xp? want een vriend van me heeft win98 en kazaa lite en daar kon ik de site wel openen.
maar t.y.!

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is bij alle OS-en zo, alleen zit er bij kazaa-lite een optie om een aantal sites (reclame sites) te blokkeren.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. vreemd dan want volgens mij heb ik kazaa lite bij die vriend geinstalleerd en dan zal ik het wel het zelfde hebben gedaan als bij mij thuis..
maar zal wel een domme fout van mij zijn dan :)

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Ik kan gewoon die site bereiken met WinXP en KaZaA lite geinstalleerd, dus lijkt mij niet dat het daar aan ligt?

edit:

Laat maar, over Barman's tweede reactie heen gelezen dat het een optie in KaZaA lite is, die zal ik dus wel uitgevinkt hebben.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

Topicstarter
en verder werkt het nu wel :) dus zal wel kloppen..
(niet dat ik me zoiets kan herinneren dat ik het heb aangevinkt :) maar ik hou meestal me hand gewoon op de enter knop en blijf daarop drukken :) )

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat is bij alle OSsen die een hosts file gebruiken. Dit is trouwens een vraag die al een stuk vaker is langsgekomen, maar dan in Software Algemeen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.